Gjest malou Skrevet 2. april 2003 #1 Skrevet 2. april 2003 er noe som har god og saftig sjokolade kake til meg (ikke i langpannet) :oops:
Texas Skrevet 2. mai 2003 #2 Skrevet 2. mai 2003 Denne fant jeg i et tidligere innlegg her - veldig god!!! Sjokoladekake: 200 gr dronning kokesjokolade 200 gr meierismør - Smeltes sammen på svak varme (160° - 250°) til en røre. 4 egg 2 dl sukker - Vispes til eggedosis. 250 gr hvetemel 1 ts bakepulver 1 ts vaniljesukker - Bland det tørre godt. - Tøm den smelta smør og sjokoladeblandingen over i eggedosisen og visp godt til røra er jevn. - Ha i melblandingen og visp til en jevn og fin røre. - Røra helles over i en smurt rundform (mellomstor). - Stekes midt i ovnen på 250° i 10-12 min. - Når kaka tas ut, skal den "gynge" på midten når du vugger på den. - Den skal være bløt og rennende inni. - Dryss på melis til pynt. - Ettersom kaka er så bløt skal den ikke takes av forma, fjern kun sidedekslene. - Serveres varm med vaniljeis. Detter er ei helt utrolig enkel og god sjokoladekake. Veldig søt. Nesten som blanding av kake og varm sjokoladesaus til vaniljeisen. NB: Kaka bør serveres varm, den den ikke blir god dagen etter, ettersom den bløte delen har tyknet. Hvis det er igjen dagen etter kan du varme den i micro for å få den myk. (Den blir bare mere stekt i ovnen)
Cilla Skrevet 2. mai 2003 #3 Skrevet 2. mai 2003 Hvis du tar et kjapt søk på sjokolade kake finner du nok mange treff. En oppskrift på en kjempegod kake som ligger her er Minnies Mocca Espresso kake. Den er farlig god!
Gjest Suzanne Skrevet 3. mai 2003 #4 Skrevet 3. mai 2003 Hei! Denne kaken er en av de beste jeg har smakt, og jeg har spist mye sjokoladekake. Vær obs på steketiden. I min ovn er kaken ferdig etter 30 min. Ingredienser: 175 g smør eller margarin 150 g sukker(1 1/2 dl) 2 ss sterk kaffe 4 eggeplommer 4 eggehviter 25 g hvetemel (ca 1/2 dl) 150 g malte mandler 1 plate mørk kokesjokolade 1 dl kremfløte Fremgangsmåte: Margarin og sukker røres hvitt, kaff og eggeplommer røres lett inn. Malte mandler, sjokolade og hvetemel tilsettes, rør om. Stivpisket eggehviter skjæres inn til slutt, røren helles så i en godt smurt form og stekes til kaken er gyllen og slipper kanten av formen. Steketiden kan du variere noe, personlig liker jeg at kakene er litt myke og seige, andre liker dem litt tørrere og steker dem da lengre. Stekes ved 180 °C, nederste rille i ca. 45 min. Fyll: Smelt kokesjokoladen i fløten på svak varme, rør blandingen jevn og avkjøl til sirupslignene konsistens. Sjokoladekremen has over kaka når bunnen er avkjølt.
Gjest Anonymous Skrevet 3. mai 2003 #5 Skrevet 3. mai 2003 Denne fant jeg i et tidligere innlegg her - veldig god!!! 200 gr meierismør Melange!!!!!!!!!! BEST BEST BEST BEST!!!!!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå