Gå til innhold

Godt karaktersnitt?

Fremhevede innlegg

• 1 år senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Marte_*
Skrevet

Jeg syns 4.5 er bra på ungdomsskolen, med tanke på at man ikke kan være god i alt.

Gjest Gjest_Marte_*
Skrevet
5 i snitt er ikke vanskelig nei signerer de øver
Ikke vanskelig?Det er ikke alle som er god i alt!Og dessuten i f.eks dag som gym, KUH, mat og helse og norsk(iallefall hos oss), så er det veldigt sjeldent at noen får over 4.
Skrevet
Hvor lett det er å få bra karakterer varierer helt sykt fra skole til skole og fra lærer til lærer. Det er nesten slik at tilfeldighetene avgjør det meste.

Skriver under på denne. På vgs siste året hadde jeg en mattelærer som var direkte vemmelig mot meg uten at jeg hadde gjort noe mot henne. Jeg fikk bare 1-2 hver gang enda jeg leide inn en privat mattelærer 2 dager i uken og lærte kjempe mye så fikk jeg samme resultatet på prøver gang på gang, men ingen trodde på meg, så jeg tok saken i egne hender og lot en i paralell klassen min skrive av leksene mine. Hun fikk da en 5 og jeg en 2. Dette viste jeg til rektor og vips så fikk jeg 4 i stand punkt.

Skrevet

Hvis noen skal imponere meg, bør de ha over 5.5 i snitt fra ungdomsskolen og tilsvarende på videregående.

Alt over 4.5 er vel i teorien bra, men ikke spesielt vanskelig å oppnå, om en møter opp og gjør det en skal.

Skrevet

Mener aa huske fra vgs at jeg fikk 4.6 i karaktersnitt (hadde en 3'er i matte som oedela snittet mitt en del), og det ble regna som veldig bra av laerere og alle andre. Men jeg jobba ikke for det snittet i det hele tatt, saa selv er jeg selvsagt ikke fornoyd (og har ingen andre aa skylde paa enn meg selv, saa klart).

Jeg blir mer imponert over de som har 5 i snitt paa karakterene, for da har de (kanskje) jobba litt for dem ogsaa.

Fra ungdomsskolen synes jeg 4.5 er bra, men det kan vaere fordi jeg gikk i en klasse der det aa faa 4 paa en proeve var en bragd (da var du skikkelig glup, altsaa, de fleste laa vel paa ca 2-3 i snitt).

Paa Universitet/hoeyskole er vel C egentlig en bra karakter, men selv synes jeg ikke C er bra nok. Det er bra nok til at jeg ikke tok meg bryet med aa ta fagene opp igjen, men ikke nok til at jeg var fornoyed. Et veldig godt snitt der vil jeg si er ca B, med ikke saa mye mer enn et par C'er.

Skrevet
På universitetsnivå er karakterbokstavene en vits.

Haha...enig. Snakker av erfaring og vet hvordan sensorene blir leid inn og hurtig og galt kan vurdere... ;-)

Skrevet (endret)
Hvor lett det er å få bra karakterer varierer helt sykt fra skole til skole og fra lærer til lærer. Det er nesten slik at tilfeldighetene avgjør det meste.

Enig i denne.. Jeg gikk på en "populær" videregående skole, med tanke på at det var vanskelig å komme inn på den , og det var sjeldent at jeg opplevde at noen fikk 6'er, det må i så fall ha vært i andre fag enn realfagene. Kanskje i valgfag slik som filosofi eller tegning eller noe. Tok 3FY som privatist etter at jeg hadde hatt det på vgs, og når karakteren går opp to hakk med minimalt med jobbing så er det noe som ikke stemmer helt.

Fikk også en sjokkopplevelse da jeg begynte på et universitet, fikk jo A'er i hytt og pine uten noe særlig jobbing, men vet at ved det universitetet jeg går på nå så er det andre boller..

Endret av Hinata
Skrevet

Nå må også folk skille litt på hva slags fag enkelte folk velger.

For de som velger kun realfag eller språkfag vil jeg si det er ganske vanskelig å få seksere som renner inn. Men de jeg kjente som valgte rettslære og samfunnsvitenskap så var ofte innleveringene og prøvene lagt opp slik at hvis man ikke fikk 6, fikk man prøve på nytt.

Jeg hadde et snitt på godt over 5 etter VGS, og kom også inn på en av de 20 vanskeligste studiene i primærkvoten i Norge, men jeg vil ikke si at sekserne rant inn for den grunn.

Men det er folk som naturlig tar inn seg mye kunnskap på kort tid, så jeg vil si at folk som bruker like lang tid på studiene, er "like gode".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...