Gå til innhold

Rusbrus, pinlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen, som for øvrig pusher 30, drikker ikke øl noen av oss. Om vi er på fest og ikke drikker sprit blir det da gjerne rusbrus. Vi føler oss høvelig voksne begge to ;) Hvorfor i all verden skal man drikke noe man ikke liker? Jeg ha aldri fått noen kommentarer på det annet enn "åh nei, du drikker ikke øl du" og ferdig med det.

Han drikker ikke brunt brennevin heller han da, kanskje jeg burde finne meg en "ordentlig" mann som liker øl og konjakk? Nei, vet dere hva, det er så utrolig mye bedre å ligge ved siden av en mann som har drukket rusbrus enn en som har drukket øl...for det stinker nemlig.

Skrevet

Smirnoff Ice, Vikingfjord og lignende kalles Flavoured Alcoholic Beverages (FAB) egentlig. Rusbrus er bare "kallenavnet". Cider er forsåvidt en del av dette, i hvert fall når man snakker om FAB, men de fleste sier de drikker cider eller rusbrus. Så på folkemunne regnes de ikke helt som det samme.

Om man ønsker et godt alternativ til rusbrus så trenger man ikke gå for musserende. Masse hvitvin er like god som hvilken som helst rusbrus, og ofte bedre også. Men man må tørre å prøve flere forskjellige for å finne ut hvilke man liker.

Men å bli ertet for å drikke rusbrus synes jeg blir for dumt. I dag er det mange som ikke liker øl og sprit. Ingenting galt med det vel?

Skrevet

personlig er jeg ikke glad i verken rusbrus eller øl (sprit takk)

men uansett; det er idiotisk å kommentere slikt om man skal være frekk, folk drikker hva de vil. I min vennegjeng er det faktisk oftest gutta som drikker rusbrus :P men ingen kommenterer...

Skrevet

Kos deg med rusbrusen din du! :)

Jeg drikker gjerne rusbrus på vorspiel og ute på byen, er jo kjempegodt! (og jeg er over 30 ;) )

Skrevet

Naesj, folk får vel drikke det de vil. Det eneste negative jeg har å si om rusbrus er at det er ganske dyrt. Tar meg heller en öl selv, eller en drink hvis jeg er i slaget. ;)

PS: jepp, vodka + fanta = drink

gin + tonic og rom + cola er også drink og disse er jo greie å mikse på fest. Men hvis man foretrekker ferdigblandet (=rusbrus) er det jo bare å drikke det.

Skrevet
Drikker rusbrus selv jeg,selv om jeg er 32 år :fnise: Om noen syns jeg er rar,barslig eller noe som helst,så må de da bare mene det.Jeg LIKER rusbrus,og da drikker jeg det :)

Pøøøh - er da ingenting. Jeg er 47 og drikker rusbrus hvis jeg har lyst. Jeg liker ikke øl eller vin, men koser meg med en dram - eller en rusbrus - alt ettrsom hva som er nærmest/tilgjengelig :jepp:

Jeg lar være å drikke jeg hvis det ikke serveres noe jeg liker. Jeg drikker ikke øl bare fordi alle andre gjør det. Har aldri gjort det heller - ikke engang da jeg var 17 eller 20.............

For meg er en fest like morsom/kjedelig uavhengig om jeg drikker alkohol eller ikke.

Gi blaffen i hva andre mener og synes. DU skal gjøre det du synes er OK. Nemlig :filer:

Skrevet

Du må gjerne drikke rusbrus, dersom du ønsker det. Du bør også ha krav på å kunne drikke det uten å få kommentarer til enhver tid.

Selv tilhører jeg den kategorien som hverken drikker rusbrus eller øl. Jeg drikker heller ikke drinker "hvor man nesten ikke kjenner spritsmaken". Litt av vitsen er jo smaken av alkohol.

Selvom jeg altså ikke kommenterer medgjesters valg av drikke, klarer jeg nok ikke alltid å la være å tenke at rusbrus er litt på linje med tyrkisk pepper-smågodt og stekt marsmellows på grill. Litt harry. Men meg om det.

Skrevet
Og hvorfor er det så fjortis å drikke rusbrus? Fordi det er ferdigblandet på flaske? Søtt?

Det finnes da drinker som er søtere enn rusbrus, men så lenge man blander selv er det helt ok, eller?

sier meg veldig enig, hva søren er så fjortiss med det.

Om man ønsker et godt alternativ til rusbrus så trenger man ikke gå for musserende. Masse hvitvin er like god som hvilken som helst rusbrus, og ofte bedre også. Men man må tørre å prøve flere forskjellige for å finne ut hvilke man liker.

Dette er vel så smak og behag at det å si at man bare må tørre å prøve så finner man noe man liker like godt, blir litt rart for meg.

at mange kan synes hvitvin er like godt eller bedre en rusbrus, er jo like individuellt som at mange synes pannekaker er like godt eller bedre en pizza, det kommer helt an på hva slags smak man liker.

Jeg har drukket mye forskjellig hvitvin og er overhode ikke redd for å prøve ut, men jeg liker altså rusbrus mye bedre en alle de hvitvinene jeg har vært borti, så for min gane er ikke vin like godt.

Skrevet
...... og stekt marsmellows på grill. Litt harry. Men meg om det.

mmmm... jummi, marsmellows smeltet over åpen flamme er jo bare kjempegodt og passer supert på bål utti marka.

Men jeg har både tattoer, liker rusbrus og smeltet marsmellows, så får vel bare innse at noen anser meg som harry. :fnise:

Skrevet
Rusbrus er for de som egentlig ikke er modne nok til å drikke alkohol. De vil bare ha rusen, men må kamuflere smaken.

Ok, sier meg litt enig i dette, derfor fjortis.. Men har du tenkt på om folk liker smaken av rusbrus? Om de liker den, hvorfor drikke noe skvip de ikke liker?

• 2 uker senere...
Skrevet

Fylleangst , blackout, spydig oppførsel og hodepine er verre!!!!!

Jeg kommer aldri til å drikke ØL VIN osv, tåler det ikke. Forventer ikke at de som har fest har noe annet, så jeg tar med cider osv. om jeg bestemmer meg får å drikke.

Skrevet

Når jeg drikker noe alkoholholdig blir det enten rusbrus, cider eller vin. Har aldri fått noen kommentar på at jeg drikker rusbrus, men hadde jeg fått det, ville jeg bare oversett det, tror jeg.

Synes egentlig det er mer fjortis å kommentere andres valg av drikke.

Skrevet

Jeg ville aldri kommentert andres drikke.

Men jeg synes faktisk det er litt vanskelig å forstå at man ikke synes at enten rødvin, hvitvin, rosevin, konjakk, martini etc etc er bedre enn rusbrus.

For meg er det som å foretrekke Grandiosa fremfor indrefilet.. Men, det er ikke min sak.

Skrevet

Jeg elsker bacardi breezer.

Hvis man blander bacardi razz og sprite så er det en drink, men hvis man kjøper ferdig på flaske så er det fjortis?

Ser ikke logikken...

Skrevet
Rusbrus er for de som egentlig ikke er modne nok til å drikke alkohol. De vil bare ha rusen, men må kamuflere smaken.

Så siden du er moden nok for alkohol så drikker du bare 96% du da? Siden det kun er alkoholen du vil ha?

Gratulerer med trådens dummeste innlegg

Skrevet

Vel...

Jeg er 40, og elsker rusbrus! :ler:

Skrevet

Jeg ser virkelig ikke hvorfor det skal være noe problem for de gutta - hva du drikker. Drikk heller noe du synes er godt, enn å drikke noe du egentlig ikke liker en gang, bare for å drikke.

Drikk rusbrus og kos deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...