Julie Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 Hei. Noen her inne som har tips til høyenergifor (til hund) som de er fornøyd med? Har så smått begynt å spe oppi Eukanuba sitt for, men er åpen for andre forslag også. Tenker både på tørrfor og boksmat som man evt. kan gi litt av underveis gjennom en jaktdag. Mvh Julie
rangi Skrevet 10. september 2007 #2 Skrevet 10. september 2007 Min KV går på Royal Canines Energy 3800, det er et jakthundfor som fungerer veldig godt for oss iallfall. Supplerer litt med frysetørret vom hvis nødvendig. Og hunden er veldig glad i det, hun er ellers ikke så flink til å spise, men det foret går ned på høykant:)
Gjest Deception Skrevet 11. september 2007 #3 Skrevet 11. september 2007 Vi fikk anbefalt kattungefôr på boks, som visstnok skal være energirikt. Dette ble anbefalt av en erfaren oppdretter, jaktinstruktør osv. Ellers har vi kjøpt høyenergifôr, men merket hadde jeg ikke husket om noen hadde satt en pistol til pannen på meg. Det eneste jeg husker, er at det er i en svart pose med mørk rosa skrift.
rangi Skrevet 11. september 2007 #4 Skrevet 11. september 2007 Jeg syns ikke det høres så lurt ut med kattungefor. Du kan derimot bruke Hills a/d våtfor, som er et restitusjonsfor til både hund og katt med et meget høyt energiinnhold. Dette blir brukt til syke dyr som har behov for masse energi, men som er dårlige til å spise. Og er fint som suppleringfor for jakthunder. Svart pose med rosa skrift høres ut som Purina, kanskje?
Gjest Deception Skrevet 11. september 2007 #5 Skrevet 11. september 2007 Jeg syns ikke det høres så lurt ut med kattungefor. Du kan derimot bruke Hills a/d våtfor, som er et restitusjonsfor til både hund og katt med et meget høyt energiinnhold. Dette blir brukt til syke dyr som har behov for masse energi, men som er dårlige til å spise. Og er fint som suppleringfor for jakthunder. Svart pose med rosa skrift høres ut som Purina, kanskje? Hills A/D våtfor høres bra ut, og må testes. Tørrforet jeg nevnte er IKKE Purina, som var det merket vi brukte mens vi fortsatt foret med tørrfor. Men jeg har hukommelsestap for øyeblikket.
Gjest frua Skrevet 11. september 2007 #6 Skrevet 11. september 2007 Hills A/D våtfor høres bra ut, og må testes. Tørrforet jeg nevnte er IKKE Purina, som var det merket vi brukte mens vi fortsatt foret med tørrfor. Men jeg har hukommelsestap for øyeblikket. Mulig foret heter Robur? Jeg kjører på med vom og hundemat i jakta.
Julie Skrevet 11. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 11. september 2007 Takk for svar alle sammen. Skal bruke opp sekken med Eukanuba, så får jeg se hvorvidt jeg er fornøyd eller ikke. For øyeblikket er dyret særdeles fornøyd med å ha fortært et halvt kubbelys uten at matmor har fått det med seg Har valgt å supplere med Kronch Pemmikan, får se hvordan det fungerer. Mvh Julie
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå