Gå til innhold

Kjære Bestemor!


Gjest Chrizzy

Anbefalte innlegg

Du ligge der nu, å de e så ondt å se dæ. Samtidi så e de så godt å få holde dæ i handa å prate me dæ. De va godt å få sagt nån ord til dæ aleina i sted. Æ håpe æ ikke sa nå galt, for æ e sikker på at du hørte mæ. Æ e så slått i bakken på grunn av de som skjer, æ har aldri forstått eller kjent eller følt nångang, at de kan være sånn. At nån av oss forlate verden sånn. Så ondt, så unødvendig. Så brutalt.

Æ vil huske dæ som du e når du flire, som du e når du tar dæ så go ti, som du e når du e akkurat den gode du som du allti va. Æ vet at nu e de bare daga, og æ skulle ønske de va minutter, for nu treng du fred... Men æ kjenne et ørlite håp, æ har sånn frøktelig løst til å ikke miste dæ enda, de e vel bare egoistisk av mæ. Æ har sånn dårlig samvittighet, æ skulle vært så mye mer hos dæ. Æ får aldri sjangsen igjen, fordi de finnes jo ingen andre du og ingen andre i mitt liv som kan fylle din rolle. De vil æ ikke si til dæ, æ vet du ikke vil at æ skal ha de så tungt. Du sa til mæ at du visste de va mye med familie og alt æ har, du ga mæ aldri dårlig samvittighet.

Æ håpe du sover godt nu. Æ e så glad i dæ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn, kjære Bestemor. Nu e du sovna inn. De va så rart å se dæ i sted. Æ har alltid hørt at de e godt å se en som e død. Æ trudde særli at æ skulle føle de sånn, siden du har hatt de så vondt å fælt. Men de va bare rart, de va ikke du som lå der. Skuldrene dine va bare, å æ måtte trekke dyna godt opp over de. Du va så kald, og huden va ikke som din, din varme gode myke hud. Den va kald å hard. De va fælt.

Æ føle en ro nu, en ro for at du ikke plages mere. Men de som kanskje gjør de ekstra vondt e at æ vet at du ikke ville dra, du ville være her lengre. Æ kommer til å savne dæ så forferdeli mye. Tenk at æ aldri kan dra på besøk til dæ mer, ikke prate mer med dæ. Ikke ringe dæ mere å spørre om hjelp til kjøttgryta og sånn, de blei du bestandi så glad for, å æ ringte dæ nok flere ganga om ting æ egentli visste, du hadde bestandi tid til å svare.

Æ savne dæ masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Bestemor!

Æ va ikke der når du døde, dine tre døtre va der. Sykepleieren sa de va som om du venta på at alle dine tre døttre skulle komme. Først kom mamma og S, så kom A og noen minutter etter ho va kommet inn så skjedde det. Du åpna øyan for føste gang på to daga, du søkte etter blikke demmes, alle tre, så sovna du. De sa munnen din bevegde sæ, kanskje du prøvde å si nå? De va de viktigste av alt, at du ikke va aleina når de skjedde, at du hadde dine der. Du va så redd og de sa du til oss mange ganga, vi skulle være der, sa vi. Æ håpe ingen må dø aleina, æ håpe alle har noen rundt sæ, noen å møte blikke til, aller helst sine egne.

Æ fant mi 2 dagbok i går. De va merkelig, æ skulle bare opp på lofte å se etter nå, så fikk æ sånn lyst å se i den eska. Der lå den, den savna dagboka æ har leita etter så lenge. Æ måtte på do og hadde det travelt, så egentli så sto æ bare å gravde på måfå ned i eska og håpa på å finne nå. Æ trur æ trengte å finne nåkka for å få tankan mine til å slappe av litt. Og av alt, under noen andre gamle skolebøker og saker så lå den.

Der hadde æ limt inn bilde av dæ, bestefar, mamma, pappa, søster, bror og Toya. Alle de som betydde mest for mæ i barndommen. På annahver sia skrive æ om Besta. Æ skrive i dagboka når æ sover hos dåkker, å æ tenke på kor heldi æ va. Æ skreiv om alle æ syntes va urettferdig mot mæ, men aldri du.

Mest av alt så kommer æ til å savne å prate med dæ!

Æ e jo så rar, æ sitt å lure på om de e nå etterpå, tru om nån vil høre fra dæ, på en eller anna måte.

Æ kjørte forbi sykehjemme i går, der du lå de siste dagan nu, æ visste at du lå der, men æ følte ikke at du va der. Kroppen e ikke du, du e en helt anna plass. :klem:

Emi, takk :)

Jeg tror hun hørte meg, og jeg vet at alt hadde vært enda tommere om jeg ikke fikk prata med henne den kvelden. Jeg sa til de andre at de skulle bare gå å ta seg en kaffe, frodi de trengte det, men det var fordi jeg følte sånn behov for å prate med henne, fortelle henne hvor flott jeg synes hun er, hvor glad jeg er i henne og så prate om alle de morsomme og artige stundene vi hadde. Jeg er så inderlig glad for at jeg fikk pratet med henne. Jeg ønsker sånn for absolutt alle at de ikke skal dø alene, i alle fall i en slik situasjon, der de er redde og vet hva som skjer...

Endret av Chrizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EN HUSTAVLE

Det er en lykke i livet

som ikke kan vendes til lede:

Det at du gleder en annen,

det er den eneste glede.

...

Arnulf Øverland

Innlegg redigert, se reglene ang kopibeskyttet materiale.

vimse-mod

Endret av vimse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnestund!

Du va så fin der du lå i kista i dag. Helt hvit kiste og alt va hvit. Hendene dine va også så hvite. Håre ditt va hvitere, den hvite raden du hadde foran. Æ forsto mæ ikke på å være der, æ prøvde å se på dæ, men øyan mine ville ikke se dæ. Æ sa til mæ sjøl at de e ho bestemor, du må se, du må ta farvel. Men øyan mine ville ikke fokusere, æ så på dæ men æ va ikke tilstede.

I morra skal du begraves, i morra skal vi i kirka, i morra...

Æ må fortelle nå rart. Æ har mista minnekortet til min telefon. På de minnekorte va hver eneste bilde æ har tatt med mobilen lagra, hver videosnutt og alt. Æ oppdaga rett etter minnestunda at korte va borte. De har sikkert dotte ut en av de 100 gangan æ har mista den i gulve, har vel mista den i gulve 3 gang bare siden du blei så syk. I alle fall, alt va borte. Så finn æ på mine mottatte filer ET bilde. Et bilde av dæ på din siste bursdag. De e et nydeli bilde, du smile så fint å godt. Sitt med albuan på knærne, sånn som bare søte lille feminine du kunne gjøre uten å se ut som en mann. Tenk, et bilde og de va av dæ... Va ikke de rart?

Æ savne dæ veldi masse :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...