Tåka Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 (endret) Innlegget endret.... Endret 11. september 2007 av Tåka
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2007 #2 Skrevet 10. september 2007 Hvorfor vil du bevisst avle på blandingsvalper?
Tåka Skrevet 11. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. september 2007 (endret) Innlegg endret.............. Endret 11. september 2007 av Tåka
Tåka Skrevet 11. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 11. september 2007 Ingen som har et svar, bare hån? :klø:
Gjest Gjest_inka_* Skrevet 11. september 2007 #5 Skrevet 11. september 2007 Blandingsvalper er alt for lettvint å skaffe seg. De er søte og morsomme og ikke minst billige i innkjøp. Etter en stund blir eierene lei av hunden / valpen som man faktisk må sette av mye tid til og det kommer som et sjokk og de kvitter seg med den på letteste måte! Jeg har verdens peneste og godeste blandingshund som jeg har fått fra Fod. den ble funnet i Oslo av politiet, bundet og forlatt i en park!! Denne hunden er skikkelig blanding av jakt, gjeter og div. og alt dette kræsjer sammen noen ganger og han blir helt frusterert! Jeg tror man skal vite mye om hunder og deres instinkter før man starter sitt eget blandingsoppdrett!
Gjest Skrevet 11. september 2007 #6 Skrevet 11. september 2007 Du kan jo f.eks høre på andre dyreforum, men jeg er veldig usikker på om du lykkes. De fleste vil helst ikke lage flere blandingsraser og dermed velger de å ikke blande seg inn i noen som har blandingshund.
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 11. september 2007 #7 Skrevet 11. september 2007 `Jeg hadde tenkt til å poste at nå kommer du til å få nettopp slike svar *sukk* Blir så oppgitt...
Tåka Skrevet 11. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 11. september 2007 `Jeg hadde tenkt til å poste at nå kommer du til å få nettopp slike svar *sukk* Blir så oppgitt... Det er ikke noe å gjøre ved det. Folk har ikke helt lest innlegget mitt føler jeg... :kaffe:
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 11. september 2007 #9 Skrevet 11. september 2007 Det er ikke noe å gjøre ved det. Folk har ikke helt lest innlegget mitt føler jeg... :kaffe: Nei, man leser gjerne det man vil, også legger man til litt mellom linjene. Har hatt denne diskusjonen flere ganger enn jeg kan telle tror jeg
Gjest Frøken Titt Skrevet 12. september 2007 #10 Skrevet 12. september 2007 (endret) Folk har ikke helt lest innlegget mitt føler jeg... :kaffe: Bare å bli vandt til. Endret 12. september 2007 av Frøken Titt
Tåka Skrevet 13. september 2007 Forfatter #11 Skrevet 13. september 2007 Bare å bli vandt til. ja jeg skjønner men jeg blir så
Frey Skrevet 13. september 2007 #12 Skrevet 13. september 2007 Tja, når man poster innlegg på et debattforum så kan man ikke forvente å bare få svar man ønsker. Det er slik det er det med offentlige fora. Nå harikke jeg lest innlegget i det hele tatt siden det var slettet før jeg åpnet tråden, men jeg forstår det slik at det hadde med planlagt blandingshundsavl og gjøre. Om dette stemmer så hadde du nok også fått pepper av meg - selv om det ikke var det du spurte etter. Ønsker man ikke å få motbør så finn mer egnede steder å spørre ganske enkelt
Tåka Skrevet 13. september 2007 Forfatter #13 Skrevet 13. september 2007 Avl og avl, har bare tenkt til å få et kull på min blandingshund. Jeg skjønner igrunn ikke problemet! Skal ikke lage ny rase eller noe, bevare meg vel.
Gjest Gjest_inka_* Skrevet 13. september 2007 #14 Skrevet 13. september 2007 Kjære Tåka! Hvorfor vil du ha et kull med blandingsvalper? Hva gjør du med valpene hvis det opptil 8-9 stk? Det er ikke uvanlig. Hvem vil du gi de bort til? Barnefamilier som synes valpen er søt blir fort lei når det viser seg at valpen ikke er ferdig opplært og dressert! Ungdommer som setter igjen valpen hjemme hos mor og far som absolutt ikke vil ha hund. Du må ha mye på plass først! Hva slags raser er det greit å blande? Du kan feks. ikke ha border collie hvis du liker å sitte foran tv`n osv.
Tåka Skrevet 13. september 2007 Forfatter #15 Skrevet 13. september 2007 Kjære Tåka! Hvorfor vil du ha et kull med blandingsvalper? Hva gjør du med valpene hvis det opptil 8-9 stk? Det er ikke uvanlig. Hvem vil du gi de bort til? Barnefamilier som synes valpen er søt blir fort lei når det viser seg at valpen ikke er ferdig opplært og dressert! Ungdommer som setter igjen valpen hjemme hos mor og far som absolutt ikke vil ha hund. Du må ha mye på plass først! Hva slags raser er det greit å blande? Du kan feks. ikke ha border collie hvis du liker å sitte foran tv`n osv. Dette vet jeg da, jeg er tross alt voksen! Jeg vet hva jeg gjør........
Gjest Gjest_inka_* Skrevet 13. september 2007 #16 Skrevet 13. september 2007 Dette vet jeg da, jeg er tross alt voksen! Jeg vet hva jeg gjør........ Hvis du viste hvor mange blandingshunder som blir avlivet,forlatt og innbragt til feks fod så hadde du nok betenkt deg! Det er jo bare å gå inn på www.fod.no Hvis du absolutt vil ha blandingshund så er muligheten for å få der hvis du kommer gjennom nåløyet!
Frey Skrevet 13. september 2007 #17 Skrevet 13. september 2007 (endret) Avl og avl, har bare tenkt til å få et kull på min blandingshund. Jeg skjønner igrunn ikke problemet! Skal ikke lage ny rase eller noe, bevare meg vel. Ja, å planlegge og gjennomføre parring på blandingshund er jo planlagt blandingshundsavl det.. Jeg mener at gjør man slikt må man vite mer om avl og genetikk enn om man driver oppdrett av rasehunder. Man må vite hvilke trekk som er dominerende hos de rasene man blander for å i alle fall prøve og unngå at det som er negativt ikke slår igjennom. På rasehunder er det mye enklere: man bruker rasetypiske hunder og vet dermed i langt større grad hva resultatet er. Endret 13. september 2007 av Frey
Ut i det fri Skrevet 15. september 2007 #18 Skrevet 15. september 2007 Barnefamilier som synes valpen er søt blir fort lei når det viser seg at valpen ikke er ferdig opplært og dressert! Jøsses! Du kan jo alt om barnefamilier.... Skal spørre deg neste gang jeg lurer på noe :bukke:
Gjest Gjest_inka_* Skrevet 17. september 2007 #19 Skrevet 17. september 2007 Jøsses! Du kan jo alt om barnefamilier.... Skal spørre deg neste gang jeg lurer på noe :bukke: Nei det trenger du ikke ! kan vel prøve å tenke ut noe selv? Eller har du vært ute i det fri for lenge?
Gjest *smak* Skrevet 17. september 2007 #20 Skrevet 17. september 2007 (endret) Feil postet he he Endret 17. september 2007 av *smak*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå