Gå til innhold

Flytte kraner og slikt på bad

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_ulla_*
Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe leilighet i en betongblokk. Der er det nå et lite rom med do og vask, og et annet lite rom vegg i vegg med badekar og vask. Hvis jeg kjøper leiligheten så vil jeg slå ned veggen mellom de to rommene slik at jeg får ett bad med alltingen inni. Men da må jeg flytte vasken til en annen vegg, samt at jeg muligens må flytte sluket til dusjen. Som sagt er det en blokk i betong. Er det mulig å flytte sluket? Hele badet må taes uansett, som sagt skal en vegg rives og det må nye fliser både her og både der, og nytt do (men det kan få stå akkurat der det står).

Skrevet (endret)

*opprydding*

Endret av emi
Gjest Gjest_ulla_*
Skrevet

Um, det vet jeg ikke. Det er lavere under taket på det rommet med do enn det er der med dusjen, men jeg vet ikke om det er på do det er unormalt lavt eller der med dusjen det er unormalt høyt.

Gjest Blondie65
Skrevet

Å flytte en vask med synlige pent opplagte rør er ikke mye styr. Man strekker da bare rørene langs gulv eller tak fra punktet de kommer inn i rommet til det nye punktet der man vil ha vasken.

Flytte sluk derimot er mye styr. Det er derfor det blir spurt om takhøyde fordi man da bygger det nye sluket oppå gulvet istedenfor å hugge seg ned. Det gjør man ved å legge et rør fra den nye dusjen til det gamle sluket i et forhøyet gulv. Kan du ikke forhøye gulvet pga takhøyde har du et dyrt og styrete problem med å hugge i betong.

Skrevet (endret)

*opprydding*

Endret av emi
Skrevet
Ok, gammel leilighet forstår jeg.

hvor det er lagd bad og do inni klesskap og spiskammers.

Antageligvis fordi det har blitt støpt opp for å få litt fall på røret bort til soilrør.

Mål, så ser du om du kan støpe opp i hele rommet og legge rør fra hjelpesluk i dusjen og bort til hovedsluket.

Tror gulvet er samme høyde i begge rommene, men det er lavere under taket på do fordi det er noen luftekanaler eller noe. Men jeg må frem med målebåndet igjen, jeg tenkte ikke på å måle takhøyden da jeg var der.

Takk for tips folkens, så får man bare håpe det lar seg gjøre uten alt for mye tårer og tenners gnissel og ikke minst banning. :)

Skrevet (endret)

*opprydding*

Endret av emi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...