Gå til innhold

Er TV-en midtpunkt i din stue?

Fremhevede innlegg

Gjest Edda Digital/Kvinneguiden
Skrevet

Vi i salgsavdelingen ved Edda Digital / Kvinneguiden.no ønsker å gjennomføre livsstilsundersøkelser i forumet. I en tid fremover vil vi stille brukerne et spørsmål per uke om nordmenns ulike vaner.

Vi håper på kreative tilbakemeldinger, og takker for tidligere respons.

Så spørsmålet denne uken vi gjerne vil høre tilbakemeldinger på, er:

"Er TV-en midtpunkt i din stue?"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, desverre.

Men i nytt hus skal vi ha egen tv-stue.

Skrevet

Niks. Den står i et hjørne, plassert slik at den er skjult fra den andre stua, og tar opp minst mulig plass og oppmerksomhet i stua den står i.

Skrevet

Det spørs hva som menes med midtpunkt. Vi har TV i bëgge stuene og at sofaene står stilt mot den begge steder, sånn sett er det da et slags midtpunkt selv om selve TV'en står mot en vegg i begge rommene og dermed ikke er hverken det første du ser når du kommer inn eller det mest iøynefallende i rommet. Men TV'en er ikke midtpunkt i den forstand at den alltid står på straks vi befinner oss i disse rommene og at vi ikke evner å slå den av når vi har besøk eller gjør andre ting.

Skrevet

nei, ikke egentlig. Nå har jeg en ettroms leilighet, og jeg HAR tv, noe som tilsier at den står i hovedrommet, skjerm og sofa står på hver sin vegg, slik at når jeg sitter i sofaen, så ser jeg mot tv.

Bortsett fra det så er det nok stuebordet og sofaen som er midtpunkt, både i forhold til plassering og i forhold til hva som får mest oppmerksomhet.

TV er altså ikke det som får størst oppmerksomhet, så sånn sett er det ikke noe midtpunkt.

Skrevet

Nei, den står i en krok i stua og brukes kun til videospill og filmer.

Skrevet

Nei. Dvs ikke helt. fra sofagruppen der vi sitter med gjester er den ikke synlig. Vi har en egen sofa foran tv'n. men om mange skal se tv så vi trenger flere sitteplasser, kan vi trile tvn så den synes fra sofagruppen. Jeg tror svaret blir nei.

Skrevet

På en måte så jeg ville nå si ja ettersom vi ikke har noen andre valg angående hvordan leilgheten er bygd..

Skrevet

Det kommer jo an på hva som menes med midtpunkt.

Tvn er ikke det første man ser når man entrer stua, men den står langs en av langveggene i stua og sitter man i sofaen og ser rett fram så ser man jo rett på Tvn.

Skrevet
Det kommer jo an på hva som menes med midtpunkt.

Tvn er ikke det første man ser når man entrer stua, men den står langs en av langveggene i stua og sitter man i sofaen og ser rett fram så ser man jo rett på Tvn.

Sånn har vi det også. Et ufrivillig midtpunkt kanskje..?

Skrevet (endret)

Midtpunkt? Jeg vil heller si at den er en av flere midtpunkt.

Endret av Kosemose
Skrevet

Nei, er ingen tv hos meg. Midtpunktet er vel heller bokhylla. :)

Skrevet

Hvis sambo hadde "fått viljen sin" ville vi hatt en mange-mange-tommers tv plassert som et midtpunkt i stua. For øyeblikket står den lille tven vår så den vises i stua, men den står ikke på mange timer om dagen, og den er ikke noe blikkfang.

Hva er det med menn og store, flatskjerm tver?

Tror sambo vil ha den fordi at alle de kule vennene hans har det og fordi film og fotball blir bedre å se på da..

Skrevet

Vi har en diger flatskjerm som midtpunkt, og jeg synes det er kult. Litt hjemmekino-følelse.

Skrevet (endret)

[

Endret av Kosemose
Skrevet (endret)
Så befriende! Virker som om de fleste som svarer i denne tråden har gjemt tv i en krok slik at de til nød klarer å se den hvis de vrir hodet i en sær vinkel :ler:

:fnise: Vi (mannen) har brukt 14.000 kr på en flatskjerm, da skal den da for pokker ikke gjemmes bort. Dessuten liker jeg faktisk å se på tv og særlig film, det skammer jeg meg ikke over. Fotball og annen sport ser ingen av oss på, så dét er sagt. Har en god del hyllemetre med bøker også vi, men jeg gidder ikke å sitte og se rett inn i bokhyllene. Gud, jeg er så kontroversiell.

Endret av Drua
Skrevet (endret)

[

Endret av Kosemose
Gjest Frk Åberg
Skrevet

Vet ikke helt hva som menes med dette, men tvn står foran sofaen, så den er jo godt synlig. Vi kan også vri den sånn at man kan se den fra kjøkkenet, spisebordet og balkongen faktisk. Men den er ikke et midtpunkt i den forstand at den alltid står på. Skrur den som regel av når vi er ferdig med å se på, og setter på radioen i stedet. Syns tv-lyder i bakgrunnen er masete.

Gjest Thelma :-)
Skrevet

Her slår jeg Drua på målstreken - vi har et 50" plasma-TV hengende på veggen i stua :ler:

Den tar allikevel mindre plass enn det gamle 28" TV`en som stod midt i rommet .. synes TV på veggen er genialt, diskre - så den er ikke noe midtpunkt uten at det står på og vi sitter og ser på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...