Gå til innhold

Kreta i oktober


Gjest Gjest_Madde_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Madde_*

Hei, vi reiser til vest-Kreta 20. oktober (vi reiser uspesifisert så vi vet ikke hvor vi havner,) og lurer på hvor varmt det er der da. Hos reisearrangøren står det 24 grader på dagtid, 18 på kveldstid og 24 i vannet, og det høres jo fint ut, men jeg var i Portugal i november i fjor og der var det "kaldt", altså måtte vi gå med jakker og lange bukser.

Lurer også på hva slags uteliv det er der på denne tiden?

På forhånd takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kom hjem fra Kreta i går etter to uker. Spørs hvor på Kreta du lander. Jeg va ved Chania kysten. I det området tror jeg ikke du kan forvente det store utelivet i oktober. Det er helt i tampen av sesongen. Stor forskjell på utelivet fra første til andre uka. Man merker at sesongen går mot slutten. I følge en greker jeg snakka med så sa han at oktober er det veldig stille på restauranter osv. Dessuten går tempen ned. Kan ligge rundt 20 grader. Kveldene kan være kalde ned mot 12-15 grader. Så du må nok regne med at en litenn jakke må du ha. Siste kvelden før vi reiste hjem var det 20 gr og vind så vi hadde jakke på. Hørte om flere så oppsøkte et diskotek men det var lite folk der. Som sagt så spørs det hvor på kreta du skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Madde_*

Vi reiser uspesfisert til Kreta vest, så det blir jo rundt Chania ett eller annet sted. Nei det blir vel ikke det helt store utelivet, men vi håper jo at det er litt andre turister der også :)

Badevannet er vel sikkert varmt og fint etter sommeren, så er det bare å håpe at det ikke blir regn.

Vanskelig å skulle pakke til alle mulige værtyper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var der i fjor på den tiden, og det var bare skjønt. Ca 20 - 23 grader om dagen, og fint vær. Ingen dårlig erstatning for høststormene her hjemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på Kreta akkurat på den tiden to ganger. Det har vært fint vær noen dager (og ganske varmt, 20-25 grader) mens andre dager har regnet bøttet ned. Det er ikke den mest stabile perioden men man kan få noen veldig fine dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, vi reiser til vest-Kreta 20. oktober (vi reiser uspesifisert så vi vet ikke hvor vi havner,) og lurer på hvor varmt det er der da. Hos reisearrangøren står det 24 grader på dagtid, 18 på kveldstid og 24 i vannet, og det høres jo fint ut, men jeg var i Portugal i november i fjor og der var det "kaldt", altså måtte vi gå med jakker og lange bukser.

Lurer også på hva slags uteliv det er der på denne tiden?

På forhånd takk for tips!

Var der i fjor på samme tidspunkt, og da var det sol og 25 grader på dagtid, litt kjøligere på kvelden og natta. Men de som hadde vært der ukene før, hadde opplevd fryktelige regnskyll, flom, evakuering av hotell og vått og klamt i flere dager. Men det var visstnok ekstremvær.

Utelivet var nokså spinkelt, mye var allerede stengt av for sesongen :tristbla: Var i Platanias, Chania-kysten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et studieopphold i Athen i oktober/november, og været vi hadde varierte veldig. I staten var det noen skikkelig varme dager, men vi fikk også kuldeperioder og noen runder med skikkelige høststormer. Høsten er like ustabil der som her, så dere kan være uheldige eller kjempeheldige. En av de fineste helgeturene vi hadde var siste helga, godt uti november. Var på en av øyene og det var 20 grader i vannet og 20 i lufta midt på natta. Ingen andre turister, så da måtte vi jo selvfølgelig ut og bade naken :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Middelhavet på den tiden i forfjor, og det var fint vær bortsett fra den ene dagen.

Var på Mallorca på samme tid, og der var det litt mer variert. Har hørt at Middelhavslandene er litt mer stabile når det gjelder været på den tiden enn hva Spania/Portugal m/ øyer er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Middelhavet på den tiden i forfjor, og det var fint vær bortsett fra den ene dagen.

Var på Mallorca på samme tid, og der var det litt mer variert. Har hørt at Middelhavslandene er litt mer stabile når det gjelder været på den tiden enn hva Spania/Portugal m/ øyer er.

Nei det er nå bare tull, ingenting som er så stabilt som Spania på vinteren, bla Kanariøyene. Portugal er 6 timer flytur og været pleier være mer stabilt der enn Kreta. Jeg var på Kreta siste uke i mai, og holdt på å fryse ihjel. Jeg hadde tatt med mest vinterklær;O) og reist til Tenerife neste høst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...