Gjest Gjest Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 når man får en resept fra legen, sjekker legen om man har tatt ut resepten?
Bokormen Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 (endret) Det tviler jeg på Jeg sjekker iallefall aldri om mine pasienter henter reseptene sine (nå er ikke jeg lege, men...), vet hellre ikke hvordan jeg skulle sjekket det, kan jo ikke ringe rundt til alle apoteker? Det er jo pasienten som oppsøker legen, vanligvis, og da antar vel legen at pasienten skjønner behovet for å hente og bruke de reseptbelagte medisinene legen har skrevet ut. Endret 9. september 2007 av Bokormen
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2007 #3 Skrevet 9. september 2007 ts her: men når man er på apoteket og henter medisinen, så taster jo apotekeren inn så veldig mye på datamaskinen sin? hva skriver de egentlig? hvor man henter medisinen er jo ikke viktig men kan ikke legen se på dataen sin om medisinen er hentet eller ikke? jeg syns da at legen burde få informasjon om dette. jeg tenker da på pasienter som sliter veldig, som er psykotiske eller veldig langt nede. pasienten kan jo lyge til legen om at de bruker men så gjør de det ikke, hakke hentet medisinen engang. hva tror dere om det?
Bokormen Skrevet 9. september 2007 #4 Skrevet 9. september 2007 Legen kan uansett ikke være med hver enkelt pasient hjem og passe på at de tar tablettene, selv om de hentet medisinen. Grunnen til at apotekene registrerer så mye, er vel for å kontrollere hvor mye legen/tannlegen/veterinæren forskriver, for å unngå misbruk o.l.
Gjest bente85 Skrevet 9. september 2007 #5 Skrevet 9. september 2007 Fastlegen sjekker ikke det nei. Når du har levert inn en resept sant, enten blå eller hvit, så står det jo en beskrivelse på den, hvem du er, hva slags medisn du skal ha resept på, hvor mange ganger du skal bruke medisinen om dagen og slikt. Det er slik info dem på apoteket skriver inn på pc-en, for den informasjonen dem skriver, kommer ut på en liten lapp som blir festet på den medisinen du skal ha. Grunnen til at dem gjør det, er for at du skal vite hvordan du skal bruke medisinen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå