Nutty Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 Er det mulig at man blir mindre snopesjuk av p-pillen? Jeg har alltid vert et sjokoladetroll av dimensjoner, men nå har jeg plutselig ikke lyst på mer.. Det eneste som har forandret seg i det siste er at jeg har begynt på pillen. F.eks så har jeg alltid kost meg med snop om jeg har satt meg ned og sett på film. Det er liksom en del av "opplevelsen". Nå tenker jeg at jeg må finne fram sjokoladen, men kroppen blir bare frastøtt. Smaker ikke godt lengre, det er kun et psykisk behov og en dårlig vane jeg har lagt meg til. Dette er selfølgelig ikke negativt, jeg må bare kommer over tanken, for det fysiske suget eksiterer ikke mer. Lurer på om noen andre har opplevd en slik bivirkning?
Gjest bente85 Skrevet 9. september 2007 #3 Skrevet 9. september 2007 Jeg kan ha vært ekstremt godterisyk, selv om jeg har gått på p-pillen. Var en periode hvor jeg kunne spise flere kvikk lunsj på en dag, dag etter da. Gjett om jeg var lei. Men det ga seg heldigvis til slutt. Har du prøvd kromtabletter? Det skal jo hjelpe mot søtsug sier dem. Har virket for meg å, syns jeg. Man får det på apoteket.
Nutty Skrevet 10. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 10. september 2007 Har du prøvd kromtabletter? Det skal jo hjelpe mot søtsug sier dem. Har virket for meg å, syns jeg. Man får det på apoteket. Nå var det ikke snakk om økt søtsug da, men et plutselig fravær av det.. Synes bare det er litt rart, for man hører som oftest om det motsatte..
Gjest bente85 Skrevet 10. september 2007 #5 Skrevet 10. september 2007 Kan hende at kroppen har blitt litt lei den sjokoladen. Du har jo sagt det at du har spist mye av det før, men jeg tenker at dette ikke har så mye med pilla å gjøre egentlig. At det er små forandringer som har forårsaket at du ikke vil ha sjokolade mer. Men hvis vi ser det positive i det, så er jo bra at du ikke har det sjokoladesuget lengre, sånn som du hadde.
Nutty Skrevet 10. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 10. september 2007 Lei kan man selfølgelig bli, det har jeg opplevd flere ganger, men ikke på denne måten. Har ikke følt det sånn før. Jeg har lyst på sjokolade akkurat nå, men så har jeg egentlig ikke det allikevel..
Varsia Skrevet 11. september 2007 #7 Skrevet 11. september 2007 det kan godt være pilla ja, noen går ned i vekt, noen går opp i vekt, noen får mer kviser, andre mindre... da må det jo være fullt mulig at noen får MINDRE godtesug når andre får mer? Heldig er du... Ikke at jeg skal klage, godtesuget mitt ble heller ikke verre etter at jeg begynte på pilla.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå