Gjest Jenna88 Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 Hei. Noen her inne som har forslag til god barnelitteratur? Jeg har hørt mye fint om Maria Parrs bok "Vaffelhjerte", noen som kjenner til den? Tenker på bursdagsgave til kusinen min på fem år.
Gjest Wolfmoon Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 Er ikke så oppdatert på nyere barnelitteratur, men kan godt komme med en anbefaling av "Jo visst kan Lotta sykle". Vet ikke hvor mange ganger den boka er lest til meg, og hvor mange ganger jeg har lest den til diverse søskenbarn. Nå har tantungen min begynt med den også, selv om hun ikke har tålmodighet til at noen leser høyt enda! Når det gjelder "vaffelhjerte" så trodde jeg egentlig den var for litt eldre barn!?
Gjest Jenna88 Skrevet 9. september 2007 #3 Skrevet 9. september 2007 Wolfmoon: Godt mulig at "Vaffelhjerte" er for eldre barn. Jeg har ikke lest den selv, kun hørt at den er blitt meget positivt omtalt, så jeg vet ikke hva boken handler om en gang. "Jo visst kan Lotta sykle" er en kjempesøt bok. Har selv hørt den bli lest mer enn et par ganger. Både Vestly, Lindgren og Gripe skriver god barndomslitteratur, egentlig... så jeg har jo mye å velge i. Jeg ser for meg en bok som har et budskap i tillegg til at den er underholdende/morsom. Sånn sett er kanskje Roald Dahl aktuell? Eller er hun litt for ung for den type litteratur, kanskje? Husker at pappa begynte å lese de bøkene for meg da jeg var på den alderen i alle fall. Er ikke så oppdatert på nyere barnelitteratur, men kan godt komme med en anbefaling av "Jo visst kan Lotta sykle". Vet ikke hvor mange ganger den boka er lest til meg, og hvor mange ganger jeg har lest den til diverse søskenbarn. Nå har tantungen min begynt med den også, selv om hun ikke har tålmodighet til at noen leser høyt enda! Når det gjelder "vaffelhjerte" så trodde jeg egentlig den var for litt eldre barn!?
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2007 #4 Skrevet 9. september 2007 "Den kjempestore krokodillen" av Roald Dahl. Den er spennende, skummel og morsom.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå