Gå til innhold

Om å slanke seg til bryllupet


Tiqa

Anbefalte innlegg

Unnskyld meg, men et ærlig spørsmål:

hvorfor skal alle på død og liv slanke seg 30 kilo rett før de skal gifte seg?

For så å gå opp igjen etterpå?

Er det for å skape en illusjon å henge på veggen etterpå - altså, hallo?

:forvirra:

Hvorfor kan du ikke være som du er på bryllupsdagen din?

Du blir ingen Askepott likevel, så hvorfor prøve..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hva vet du om det da ? Slanket meg ikke til bryllupet, men kjenner flere jenter som gjorde det. Det er snakk om ens egen selvfølelse på den store dagen. Hvorfor skal andre bry seg om man slanker seg da ? Så lenge det ikke skader eller blir overdrevent sier jeg go for it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Nå tror jeg ikke folk flest slanker seg 30 kg. til en slik anledning da, men det er nok mange som går ned 5-10 kg. før den store dagen. Både for sin egen selvfølelse og for at kjolen skal sitte penere.

En brud er jo på mange måter litt på utstilling akkurat denne dagen. Og det er selvsagt ikke noe minus at brudebildene blir ekstra flotte siden så mange skal se dem som takkekort etc.

En overvektig brud i for trang kjole blir fort bomsete og ufiks så det gjelder og selv gjøre en innsats for at man skal kunne føle seg vel på ens egen bryllupsdag.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt er nettopp det; selvfølelse.

Slanker du deg som en gal før bryllupet for å få bedre selvfølelse akkurat på denne dagen?

Hvorfor kan du ikke ha selvfølelsen på plass med kiloene dine?

Er det ikke litt snodig at forestillingene om Askepott fremdeles er i live?

Hvem har sagt at en brud skal være sylslank og strålende vakker utseendemessig? Kanskje denne bruden hadde vært mye vakrere om hun ikke sultet seg frem til bryllupet?

Kanskje brudgommen - som faktisk vil gifte seg med kiloene hennes - ikke synes det gjør noen forskjell?

For det er vel ingen som kan påstå at du plutselig begynner å trene måneden før bryllpet for din egen del?

Jeg synes det er flott at folk begynner å aktivisere seg jeg - ikke noe som er bedre!

Men - jeg skjønner ikke dette stress-slanke-styret rett før bryllupet.

Igjen:

Hvorfor er ikke en fyldig brud vakker?

Du skjønner vel at jeg ikke sikter til alle, Limbo. Ingen vits i å ta til seg ting du vet ikke gjelder deg selv.

Og hva jeg vet om dette, er selvsagt folk jeg selv kjenner - og som jeg hører om - bla. har lest om her inne - som gjør dette. Ikke noe oppspinn fra min side.

Minnie, for trang kjole er aldri pent...

Alle må da vel forstå at de må bruke riktig kjolestørrelse..? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tiqa! Hvem snakker om å ta til seg ting. Men jeg mener hvorfor skal man måtte forklare grunnene til at en slanker seg før et bryllup. Det er opp til hver enkelt hva man gjør og hvorfor skal andre stille spørsmål ved dette undres jeg ?

Nei ærlig talt la de som vil slanke seg gjøre nettopp dette mener jeg. Det er ikke nødvendigvis slanking som gal - man kanskje mosjonerer oftere eller spiser mer rett mat og hvem vet kanskje man kommer inn på rett spor også. Kanskje et bryllup var det rette sparket bak som man trengte for å starte et nytt liv ????????

Klart man kan si at man trener for sin egen del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og hvorfor skal andre stille spørsmål ved dette undres jeg ?

Eh, fordi dette er et diskusjonsforum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Overvekt er jo også et helsemessig problem da, og det er jo supert om bryllupet kan inspirere til en helsemessig innsats også!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest...

Ikke så lenge det handler om hysterisk slanking på kortest mulig tid, og som svært sannsynligvis stopper opp den dagen man er gift!

Det er hverken helsefremmende eller noe annet positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jaja sier jeg :roll:

Oppfatter mer som kritikk av dem som velger å slanke seg jeg da. Men du virker jo ut som en spesialist så da trekker jeg meg stille og rolig bort jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pjusk

Hysterisk slanking tror jeg forekommer i mange sammenhenger, ikke bare før et bryllup.

At noen ønsker å ta av noen kilo til et bryllup er vel ikke så rart? I en perfekt verden ville selvfølgelig alle føle seg like vel; både tynne, fyldige og fete bruder. Men slik er det nå en gang ikke!! Noen stiller som overvektig brud og føler seg/er kjempeflott. Andre har ikke den oppfatningen av seg selv, og ønsker å gå ned.

Selv tilhører jeg siste kategori. Og om slankingen ville stoppet etter bryllupet?? Nei, jeg har slanket med i 15 år og har slik klart å gå fra å være slank til å bli ....hmm..litt mindre slank, og kan jo ikke stoppe nå..... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne hysteriske slankingen foregår jo hele året. Alle vil bli slanke og fine til julebordsesongen, alle vil bli slanke og fine til sommeren.

Jeg er selv svært overvektig, og når jeg er ærlig med meg selv vet jeg at jeg hadde følt meg bedre på bryllupsdagen om jeg hadde slanket meg litt, selv om dette kanskje ikke er riktig. Jeg er enig i at det ikke burde bety noe å gå ned i vekt, men jeg vet at jeg selv hadde følt meg enda vakrere på dagen.

Det får være opp til hver enkelt om man vil slanke seg, men det beste er jo å legge om kostholdet og holde vekten nede også etter brullypet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig godt at folk vil ta seg litt godt ut når det skal tas x-antall bilder av dem, og noen av dem skal klines på veggen for all fremtid. Jeg innrømmer gjerne at jeg er så forfengelig at jeg ikke liker å se mislykka bilder av meg selv, og de er gjerne mislykka fordi hodet er bøyd på en dum måte som gir meg dobbelthake, jeg står litt rart så kroppen vises litt rart...og jeg liker veldig godt å se flotte bilder av meg selv ! Så jeg skal vekk med det som kan bli dobbelthakeulykke, og lære meg å posere litt, og sørge for at ingen klarer å knipse stygge bilder av meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortsetter med min vanlige rutine nå etter at kjolen er sydd inn her og litt ut der...og det er kick-boxing to ganger i uken og noen spaser-turer med hunden i helgene. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med Milla jeg da !

Kan da ikke være noe galt i å gå ned litt hvis det er med på å føle seg mere vell ??

Det er en stor dag og forhåpentligvis bare en dag man går på utstilling ?!?

Jeg for min del trenger ikke å slanke meg, men trener tre ganger i uka for å stramme opp litt her og der !

Skal ha kjole med stropper og vil ha stramme fine overarmer uten for mye som henger slapt ......

Når det skal sies, så har jeg ikke tenkt å gi balla etter bryllupet, men det har vært med på å motivere meg til å komme opp fra sofaen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var vel en av de få som ikke slanket meg noe før bryllupet, rett og slett fordi jeg ikke ville slanke meg fordi jeg skulle gifte meg. I mine øyne har slanking selvsagt noe med egen selvfølelse å gjøre, men også noe med motivasjon å gjøre. Og siden jeg absolutt ikke var motivert til å sette i gang på noe sånt før bryllupet, tenkte jeg egentlig ikke så mye over det heller. Men noen måneder etter bryllupet startet jeg på Grete Roede-kurs og har gått ned 13 kilo…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg slanket meg får bryllupet. Eller det vil si at jeg brukte det som et spark i baken, som noen sa her. Jeg gikk på grethe roede i høst og har tatt av 15 kg. Skal ikke gifte meg får til sommeren så jeg har nå gått flere månder uten slanking, men bare prøvd og holde vekten, og det har jeg klart.

Den eneste grunnen til jeg slanket meg var at jeg i flere år hadde følt at kroppen min ikke var min, jeg var stengt i en overvektig kropp. Jeg brukte lang tid på å inrømme overfor meg selv at problemet var så stort at jeg faktisk trengte hjelp, trodde jeg kunne takle alt selv.

Det jeg syns, og som mange andre sier, så er det jo en god anledning til å slanke seg. Flere i dette landet burde seg litt alvorlig på seg selv å gjøre det samme. Det er fint og lett og si at en bare bør godta at man er tykk, men faktum er at det er svært helse farlig.

Men det viktigste er at en føler seg vel selvsagt, uansett størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg slanket meg får bryllupet. Eller det vil si at jeg brukte det som et spark i baken, som noen sa her. Jeg gikk på grethe roede i høst og har tatt av 15 kg

Gratulerer!!!

Flott med et spark i baken som bedrer din selvfølelse og bidrar til at du har det bedre med deg selv!!

Lykke til med din store dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mzfire
Jeg var vel en av de få som ikke slanket meg noe før bryllupet, rett og slett fordi jeg ikke ville slanke meg fordi jeg skulle gifte meg.  I mine øyne har slanking selvsagt noe med egen selvfølelse å gjøre, men også noe med motivasjon å gjøre.  Og siden jeg absolutt ikke var motivert til å sette i gang på noe sånt før bryllupet, tenkte jeg egentlig ikke så mye over det heller.  Men noen måneder etter bryllupet startet jeg på Grete Roede-kurs og har gått ned 13 kilo…

Gratulerer, så flink du er :) Det må jeg si. Tror på GR jeg at det har noe for seg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle egentlig gladelig ha gått ned ett par fire kilo

før sommeren egentlig jeg...

Men jeg har hypothyreose så det er dessverre litt vanskelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...