Gjest Gjest_meg_* Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 ja, som det står i overskrift... ka e sunnast? nåke forskjell?
ToveM Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 Vann er vann, så lenge det ikke inneholder smak av noe, så den eneste forskjellen er vel at Imsdal er fryktelig dyrt, kranvann er nesten gratis.. (så sant du har godt vann i springen, vet jo at det re noen som ikke har det)
Kayli Skrevet 9. september 2007 #3 Skrevet 9. september 2007 Enig med ToveM. Så sant det er god kvalitet på springvannet der du bor, tror jeg nok det er like sunt. Selv har jeg utmerket vann i springen og kjøper bare flaskevann når jeg er på lange bilturer eller blir akutt tørst på handletur.
Cata Skrevet 9. september 2007 #4 Skrevet 9. september 2007 Mener faktisk å ha hørt at springvann skal være littegrann bedre enn flaskevann - rett og slett fordi det er friskt tappet. Men tror ikke det er snakk om store forskjeller som kan slå ut helsemessig altså. Her jeg bor er vannet heller dårlig. Smaker og lukter ille, så her drikkes det en del Imsdal og Olden, selv om jeg for det meste bruker vannkanne med innsatt filter og, slik at jeg får filtrert vekk den vonde smaken fra kranvannet. På lange bilturer er imidlertid flaskevann et must her også.
Scully Skrevet 9. september 2007 #5 Skrevet 9. september 2007 Springvann kan gjerne være sunnere. Her er det ofte mindre salt enn mineralvann. I tillegg vil stillestående vann (vann i flaske), danne biofilm i flasken, som er et yndet sted for bakterier. (Biofilm finner man forøvrig overalt, men lar man springvann renne litt før man fyller på, vil man slippe mye av dette) Altså, norsk springvann er ofte sunnere enn mineralvann. Men forskjellene er nok ikke så store
Gjest Rosin Skrevet 9. september 2007 #6 Skrevet 9. september 2007 Hva er sunnest? Springvann er sunnest for miljøet. Beregninger viser at det kreves rundt 1500 ganger mer energi til å produsere en liter flaskevann i forhold til en liter springvann. Link . Jeg tar med meg springvann når jeg skal på tur, så sant jeg kan. Jeg fyller det på brukte brusflakser eller vannflasker (ja, det hender jeg kjøper en sjelden gang).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå