Gjest Skoler på Laksevåg Skrevet 8. september 2007 #1 Skrevet 8. september 2007 Er på jakt etter et sted å bo, men er usikker i forhold til skolevalg til min 9 år gamle sønn. Noen som vet noe om skolene på Laksevåg, f.eks Nygårdslien, om det er en bra skole i forhold til miljø, lærere osv? Barn med spesielle behov o.l. Nærmiljøet på Laksevåg med hensyn til barn?
ToveM Skrevet 8. september 2007 #2 Skrevet 8. september 2007 ¨Nå er jeg vokst opp enda lengre ute, men kan ikke huske at jeg har hørt så mye negativt om laksevåg akkurat. Men det er jo noen år siden jeg bodde på de kanter
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2007 #3 Skrevet 8. september 2007 Jeg gikk på Nygårdslien selv, men det er jo en god del år siden. Jeg har dog ikke hørt noe negativt om skolen slik den er nå. Jeg tror Nygårdslien skole er å foretrekke framfor de andre barneskolene på Laksevåg (Damgård og Holen). Holen er veldig liten falleferdig, og miljøet på Damgård skole er mer preget av at det er en del tvilsomme folk som bor i det området (mange narkomane og slikt der). Da jeg begynte på ungdomsskolen med folk fra alle disse tre skolene ble jeg litt sjokkert over gjengen fra indre laksevåg. Tydelig at det var mye tøffere miljø der, og flere av ungene bodde i flermannsboliger med narkomane og sosialklienter. Generellt sett synes jeg ytre laksevåg er bedre enn indre. I indre Laksevåg er det som sagt mange narkomane og alkiser (samt studenter, billige hybler der), mens i ytre laksevåg er det langt mer barnevennlig, mer rekkehus og tilrettelagt for barnefamilier. Jeg vokste opp i området rundt Nygårdslien, og flyttet først derifra for et år siden. Mine foreldre bor der ennå. Miljøet i området er bra for barn. Det er landlig til tross for at det bare er 5 min å kjøre til sentrum gjennom Damsgårdstunnellen. Det er også bra idrettstilbud i området, etter Laksevåg turn og idrettslag og Lynbgø sportsklubb holder til i idrettshallen rett nedfor skolen der.
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2007 #4 Skrevet 8. september 2007 Jeg har bodd i Indre Laksevåg i mange år, og har aldri sett en eneste narkoman eller alkoholiker. (Joda, det finnes kommunale boliger i denne bydelen - som i mange andre bydeler-, men man må jo ikke bosette seg rett ved siden av disse.) Ikke er det så mange studenter her heller. Og prisene har steget her ute, så billige hybler finnes det ikke mange av lenger.
naima1 Skrevet 9. september 2007 #5 Skrevet 9. september 2007 loddefjord er jo en del av laksevåg, jeg vet at skoletilbudet til funksjonshemmede, psykisk utviklingshemmede og barn med spesielle behov er bra på loddefjordskole og ungdomskolen som heter sangotna. Nærmiljøet i loddefjord er blitt myebedre pga at leilighetene koster så pass mye. det er også vært en del utskifftning av folk er en del narkomane og krimminelle på laksevåg det er gang avstan til byn og slikt drar med seg en del tull. Vi måtte jage bort et par narkomane fra hagen vår når vi bopdde på damsgård på laksevåg. Flyttet ganske så sjapt etter det, pga datteren vår ville ikke utsette henne for noe. så loddefjor er et greit sted
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2007 #6 Skrevet 9. september 2007 Jeg har bodd i Indre Laksevåg i mange år, og har aldri sett en eneste narkoman eller alkoholiker. (Joda, det finnes kommunale boliger i denne bydelen - som i mange andre bydeler-, men man må jo ikke bosette seg rett ved siden av disse.) Ikke er det så mange studenter her heller. Og prisene har steget her ute, så billige hybler finnes det ikke mange av lenger. Da kan du ikke ha vært særlig observang... Eller evt har du for det meste holdt deg innendørs og aldri benyttet deg av kollektivtransport. Jeg bor på Laksevåg, og -hver- gang jeg tar bussen, altså minst to ganger daglig, er det iallefall to-tre alkiser/narkiser på bussen. Folk som ser sjabre ut, lukter, og som snøvlende sitter og diskuterer sine daglige utflukter til parken. Det er skikkelis plagsomt til tider, det er -ikke- festlig å få en stinkende narkis ved siden av seg som snøvlende prøver å snakke til deg om lyserosa elefanter og det som verre er. Jeg er også student, og ser mange av mine medstudenter på laksevåg.
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2007 #7 Skrevet 9. september 2007 Da kan du ikke ha vært særlig observang... Eller evt har du for det meste holdt deg innendørs og aldri benyttet deg av kollektivtransport. Jeg bor på Laksevåg, og -hver- gang jeg tar bussen, altså minst to ganger daglig, er det iallefall to-tre alkiser/narkiser på bussen. Folk som ser sjabre ut, lukter, og som snøvlende sitter og diskuterer sine daglige utflukter til parken. Det er skikkelis plagsomt til tider, det er -ikke- festlig å få en stinkende narkis ved siden av seg som snøvlende prøver å snakke til deg om lyserosa elefanter og det som verre er. Jeg er også student, og ser mange av mine medstudenter på laksevåg. Jada. Jeg har bare holdt meg inne i alle år. Jeg har full forståelse for at det ikke er noe morsomt det du har opplevd. (Dessuten så tar man samme buss til Ytre Laksevåg som til Indre (med unntak av nr 19), så alkisene på bussen vil i så fall være der uansett.) ------------------ Til hovedinnlegger: Det er som skrevet tidligere her mange rekkehus og eneboliger i Nipedalen/Lyngbø. (Og så er det ikke langt til nærmeste badeplass.) I indre delen er det flere leiligheter. Men det er også områder med masse rekkehus (f.eks. Melkeplassen og Klausteinen) og eneboliger (f.eks. området rundt Voldene). Det finnes også en god del tomannsboliger i området Øvre Stadionvei o.l. Skal dere kjøpe bolig er det nok lettere å finne bolig i Nipedalen/Lyngbø. I hvert fall før sommeren var det flere boliger til salgs der ute, enn i området Damsgård/Melkeplassen. Loddefjord ble også nevnt. Det er et område som har kommet seg veldig etter at det ble "ryddet opp" der ute.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå