Gjest Lei meg Skrevet 8. september 2007 #1 Skrevet 8. september 2007 Jeg har et lite hjertesukk til alle dere som er friske... "Men dette er da så lite, og gjør vel ingenting" bør ikke være i deres vokabular når noen sier at de ikke kan spise noe de er allergiske mot. "Bare litt" sukker, egg, fisk, nøtter, eple osv kan gjøre stor nok skade, og det er slitsomt å møte noen som ikke tar "nei takk" for et svar. Jeg har et lite hjertesukk til dere som lider av en kronisk sykdom, astma eller allergi... At du ikke reagerer på en ting, betyr ikke at en annen ikke reagerer på samme tingen! Vær så snill å akseptere det når noen sier "nei dessverre", ikke argumenter med "når jeg tåler det, gjør du det også!" Alt for ofte får jeg høre "Jeg har xxx selv, og jeg reagerer ikke på xxx..." Nei, vel... så fint at du ikke reagerer, men det gjør andre, og det er de som får problemer hvis hun blir utsatt for noen av disse tingene, ikke du! Vi har har gjort tabben før, og har lært av våre feil! Vær så snill, godta det!
mysan Skrevet 8. september 2007 #2 Skrevet 8. september 2007 Skjønner hva du mener, men jeg har opplevd det i en annen sammenheng. Jeg sykemeldte meg da sønnen min døde i sommer, i første omgang i fem uker. Så prøvde jeg å jobbe men etter en uke sykmeldte jeg meg igjen, jeg hadde bare ikke energien... og det er det bare JEG som kan kjenne, og det er min helse jeg må ta hensyn til. Allikevel får jeg kommentarer som går på at det sikkert vil være best for meg å jobbe, for jeg kan ikke ha godt av å sitte hjemme og sulle med mine egne tanker og sorg... Det gjør jeg ikke heller, jeg gjør alle de vanlige tingene jeg alltid har gjort... men jeg har ikke den ekstra energien som skal til for å jobbe uten å knekke sammen og gå i kjelleren etter arbeidstid. JEG vet hva som er best for MEG.
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2007 #3 Skrevet 8. september 2007 Jeg vet da hva som er best for deg. Har du ikke merket det for lenge siden?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå