Gå til innhold

Lammelår!


Frk Doodad

Anbefalte innlegg

Skal lage lammelår til helga. Gleder meg!! :lol:

Steikinga skal gå greit, men er ute etter tips til tilbehør??

Grønnsaker, saus....??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har som regel fløtegratinerte poteter (hjemmelagde) og ratatouille (fransk grønnsakblanding) som tilbehør + en litt kraftig saus. Du får gjerne oppskrift hvis du vil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Chimp :)

Lager du sausen fra bunnen?

Eller jukser du litt med posesaus? (Pleier ofte starte med en poseaus og 'sprite' den opp litt med kraft + fløte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør begge deler, alt ettersom hva jeg føler for.....Når jeg lager den fra bunnen av gjør jeg d på trad måte m å brune smør og mel og tilsette buljong (gidder aldri koke kraft) og rødvin og gjerne litt soyasaus hvis du har og la den koke m et laurbærblad i. Tilsetter gjerne litt fløte på slutten, men d passer ikke at sausen blir for lys til denne varianten m fløtegratinerte poteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes stekt sopp og smørdampet brokkoli er godt til lam. Bakte poteter med urtesmør er også deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Lam er deilig!

Min venninne serverer ofte lam med følgende tilbehør: Gode klase eller plommetomater skåret i skiver bredt utover et fat. Strø tynne ringer av rødløk over og oliven for de som liker det. Ha over rause skiver med fetaost og topp med GOD extra virgin olivenolje og frisk basilikum. Nam!

I tillegg serverer hun hjemmelaget tzatsiki, råstekte poteter med urter og evt. en god saus. Med rødvin til er dette nydelig mat der mye kan forberedes på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååååååååhhhhh!!! Du Gjest m d siste innlegget! D der hørtes knallgodt ut; tror jammen jeg skal prøe meg på den varianten i påsken ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...