Donpedro Skrevet 7. september 2007 #1 Skrevet 7. september 2007 Vi har en baby som helt siden fødselen har vært super å legge. Kl 19 hver kveld - sovnet innen 15 min uten gråt, amming i søvn eller byssing. Nå har han blitt veldig god til å rulle seg fra rygg til mage. Og det driver han med hele dagen. Og natten... Han klarer ikke å rulle seg tilbake, og han klarer ikke å ligge å slappe av på magen. Etter en stund begynenr han å gråte fordi han er lei/sliten. Dette har han nå begynt med i senga etter han har lagt seg. Vi har klarer rutiner på legging. Grøt, pysj, litt melk, i senga, 2 sanger og lys av. På en halvtime har jeg nå vært inne på rommet hans 5 ganger fordi han klager over å ligge på magen. Når jeg da snur han, så skoggler han, og synes det er kjempegøy. I går holdt vi på i over 1 time før han sovnet. Dette er ikke noe stort problem for oss, men tenkte jeg kunne høre om hva andre har gjort. For slik det er nå har han oss i sin hule hånd, og får det som han vil. Forøvrig er han supersøt når han gjør det!
Grooo Skrevet 7. september 2007 #2 Skrevet 7. september 2007 Vi begynte med "sovesekk" når hun var sju mnd og begynte å reise seg opp. Fram til det fikk hun styre som hun ville. Snudde hun seg til magen fikk hun sove slik. Er ikke noe problem å la dem sove på magen når de er så store at de snur seg slik selv. Så med mindre han misstrives med å ligge på magen trener dere da ikke gjøre noe?!
Donpedro Skrevet 7. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. september 2007 Som sagt klarer han ikke slappe av på magen, ergo heller ikke sove. Ligger bare og klager etter noen minutter, med hodet i været.
Gjest Gjest_tullfrid_* Skrevet 7. september 2007 #4 Skrevet 7. september 2007 Vi har brukt sovepose/sovesekk med seler fra babyen var ca. 4-5 mnd, da hun begynte å herje rundt i sengen. Bruker den fortsatt, og nå er hun 7 mnd. I begynnelsen var det en trygghet for oss å vite at hun ikke kunne snu seg rundt og havne på magen når hun var så liten. Nå er hun stor nok til å sove på magen, føler vi ihvertfall, men hvis vi legger henne uten selen så roer hun seg ikke - hun kryper rundt og reiser seg opp i sengen etc. Så vi fortsetter å bruke selen en stund til. Babyen er vant til posen/selen, så vi synes ikke det er noe problem.
Donpedro Skrevet 7. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 7. september 2007 Han har jo ikke hatt noen slik pose til nå, så jeg synes det virker litt leit å "binde ham fast" nå. Er også redd for kvelning.
Furstina Skrevet 7. september 2007 #6 Skrevet 7. september 2007 Lillasyster här föredrar faktiskt att sova på mage. Från det hon kunde vända sig om skulle hon sova med rumpan i vädret. Ibland står hon nästan upp, eller ligger ihopkrypen med benen under sig. På mage. Om du klappar på ryggen, smeker på huvudet och duttar på rumpan, roar han sig då? Jag har inte heller haft någon sovpåse. Pyjamas och "varmt" (inte kallt) sovrum. Mina barn sparkar oftast av sig täcket men sover bra ändå.
Donpedro Skrevet 7. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 7. september 2007 Om du klappar på ryggen, smeker på huvudet och duttar på rumpan, roar han sig då? Neeida! Smiler, ler og prater ivei!
Arwen Skrevet 7. september 2007 #8 Skrevet 7. september 2007 Snur han seg begge veier? Her har hun også begynt med det samme, men hun snur seg i 95% av tilfellene bare den ene veien så jeg har lagt henne nærme siden av senga på den siden slik at hun bare kommer seg opp på siden, men ikke over på magen. Det har hjulpet litt hvertfall. Kanskje du kan rulle helsetepper på sidene slik at det blir vanskeligere å rulle over.
prinsessa Skrevet 7. september 2007 #9 Skrevet 7. september 2007 Synes det hørtes lurt sånn som Arwen sa, og rulle helsetepper rundt han og lage et lite rede. Datteren min også rulla seg over på magen og klarte ikke og rulle tilbake men det var bare på dagtid heldigvis. Uansett så kommer han snart til og klare og rulle seg begge veier så da går heldigvis problemet over av seg selv. Men jeg skjønner veldig godt at det er et stort problem når det står på.
Donpedro Skrevet 7. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 7. september 2007 Snur han seg begge veier? Her har hun også begynt med det samme, men hun snur seg i 95% av tilfellene bare den ene veien så jeg har lagt henne nærme siden av senga på den siden slik at hun bare kommer seg opp på siden, men ikke over på magen. Nei, snur seg bare den ene veien. "Problemet" er at om vi legger ham slik du foreslår, så bruker han foten og aker seg slik at han havner på tvers, gjerne med beina nonchalant oppover sengeveggen. = Høylydt klaging. Her om dagen fant vi ut at vi forhindret dette ved å legge ham inntil den ene sengesiden, mao slik at han fritt kan snu seg.... Som det meste annet sånne små finner på, så er dette jo bare for en periode, så jeg stresser ikke. Tenkte bare at hvis det var noen fiffige løsninger, så kunne de jo være kjekke å teste ut.
Arwen Skrevet 7. september 2007 #11 Skrevet 7. september 2007 skikkelig turner du har fått deg. Du får trene litt på å rulle tilbake igjen, kanskje han tar det litt fortere.
Donpedro Skrevet 8. september 2007 Forfatter #12 Skrevet 8. september 2007 Da vi la oss i går lå han jammen og sov på magen, med hodet laaangt ned i madrassen. Så vi snudde ham. Og han snudde seg tilbake. Så da tok vi en stor pute og la i senga, så han ikke får snudd seg, og han falt til ro.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå