Gå til innhold

tråkket over...

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_frøya_*
Skrevet

Jeg tråkket over for en uke siden,og foten er fortsatt veldig hoven.

Er det noen måte en kan få hevelsen til å gå ned fortere? Var ei som fortalte at det hjalp å ta på en bandasje stramt over hevelsen...noen som vet om dette er riktig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er litt i seneste laget for det. Men når du er hoven i en uke, ville jeg vurdert å gå på legevakten eller ortoped, og se hva de sier der

Ved støt og strekk skader i akuttfasen:

PRICE:

Protection - Beskytt skadestedet mot ytterligere skade

Rest - Hvil, avslutt treningen

Ice - Is ned skadestedet, har smertelindrende og reduserer blodgjennomstrøming

Compression - Legg kompresjonsbind på skadestedet. Er med på å hindre hevelse.

Elevation - Hev skadetstedet minst 30 cm over hjertet for å redusere blodtilførsel.

Gjest vimselot
Skrevet

Jeg tråkket over, og det viste seg å være brudd (bruker aldri de skoene mer utenfor døra). Gikk med dette i over en uke før jeg oppsøkte legevakta, men var ingen hevelse. Bare gjorde veldig vondt å gå.

Noen år tidligere tråkket jeg over, og da var det hevelse (intet brudd), oppsøkte legevakta noen timer etter at det skjedde, fikk støttebandasje og beskjed om å trå på benet (klarte det ikke), fikk med meg krykker, og videre beskjed om å sitte med benet høyt.

Tok 3-4 uker før jeg klarte gå igjen uten krykke og før hevelsen sank, men siden du klarer gå? er det sikkert ikke så ille med deg. Sitt med benet høyt, når du sitter og belast benet (gå) så mye du orker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...