Gå til innhold

Min prøvedagbok..


maccie

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er 25 og mannen min er 26. Vi har prøvd å bli gravide siden mai (jeg sluttet på p-piller i januar), men har ikke fått det til ennå. Er virkelig det eneste jeg tenker på! Vet at fire måneder ikke er så lenge, men det føles UTROLIG lenge.. Hvem vet - kanskje en prøvedagbok bringer lykke?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk Frida! Nei, jeg vet.. Jeg er akkurat ferdig med mensen (dag 7 i syklusen). Problemet er at jeg er redd jeg ikke har EL. Har tatt EL-tester de to siste mnd, men ikke slått ut. Det rare er at mensen er helt regelmessig, den kom akkurat som den skulle etter jeg sluttet på pillene og har fortsatt med det. Derfor antok jeg liksom bare at jeg hadde EL også, men nå vet jeg ikke om jeg har hatt det i det hele tatt. Må vel bare prøve å tenke positivt og håpe på det beste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EL-tester påviser ikke eggløsning, men det kan temping gjøre. Er det et alternativ for deg? Har også lest at flere har dårlig erfaring med EL-testene, at de ikke står ut, eller ikke har sterk nok strek og sånn.

Selv vil jeg prøve uten EL-tester eller temping, men det spørs jo om jeg greier det om det blir noen prøveperioder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EL-tester påviser ikke eggløsning, men det kan temping gjøre. Er det et alternativ for deg? Har også lest at flere har dårlig erfaring med EL-testene, at de ikke står ut, eller ikke har sterk nok strek og sånn.

Jeg prøver å tempe, første gang denne mnd. Foreløpig ligger temperaturen mellom 36.61 og 36.85 - synes det er ganske store forskjeller. Men håper ikke det har noen betydning!

Håper jeg får EL denne mnd.. Den bør i så fall komme til helgen. Er spennende det her! Klarer ikke å unngå å tenke på hvordan det vil være hvis det faktisk går denne måneden. Sitter og blar frem og tilbake i filofaxen min og tenker hvor langt jeg vil være på vei da og da.. Må bare krysse fingrene og håpe :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til!! Vi er prøvere vi og. Slutta på pillene i juli, og fått mensen to ganger etter det. Har ikke tatt noen tester, men det kjipe er at samboeren jobber i nordsjøen og typisk nok ikke alltid er så tilgjengelig når jeg burde hatt eggløsning.

Håper det ordner seg for oss begge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til!! Vi er prøvere vi og. Slutta på pillene i juli, og fått mensen to ganger etter det. Har ikke tatt noen tester, men det kjipe er at samboeren jobber i nordsjøen og typisk nok ikke alltid er så tilgjengelig når jeg burde hatt eggløsning.

Håper det ordner seg for oss begge :)

Tusen takk gilmore! Lykke til du også :) Skjønner det er kjipt med samboer som jobber i nordsjøen. Det er ordner seg forhåpentligvis for oss begge etter hvert! Vi må bare prøve å være tålmodige og det er ikke lett.. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia, så kjekt at min dagbok gir deg håp.

Jeg hadde omtrent mistet alt håp, men nå er jeg plutselig gravid.

Det føles rart og godt.

Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå på CD14 og begynner å tro at jeg ikke får EL denne måneden heller. Har vært flink og målt temperatur hver morgen til samme tid, men det er foreløpig ikke noe mønster i det - virker som det ligger helt tilfeldig mellom 36.5 og 36.8. Har tatt EL-tester de siste dagene uten at de har gitt noe utslag heller. Før følte jeg når jeg hadde EL (tror jeg i hvert fall..), men den følelsen har ikke vært der de siste månedene. Vet ikke om det er mulig å hoppe over flere måneder på rad, men at den plutselig kommer neste måned - håper på det! Føler ikke jeg kan gå til legen ennå, vi har jo tross alt "bare" prøvd i 6 måneder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ble veldig glad nå, taster inn temp på fertilityfriend.com og i dag kom det opp at det virket som jeg hadde EL på lørdag! Men vet jo ikke om det stemmer. Har jo tatt EL-tester som ikke har slått ut og det kan jo bare være tilfeldig når det gjelder temperaturen. Alle har nemlig ligget mellom 36.5 og 36.8, men nå har de tre siste vært mellom 36.8 og 36.9. Så det kan jo hende den går ned igjen i morgen - og da har jeg vel ikke hatt EL allikevel? En annen ting er at vi ikke hadde sex på lørdag.. Men hadde heldigvis fredag og søndag - så kanskje?? Redd for å få opp håpet samtidig som det er vanskelig.. Blir to lange uker nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Lenge siden sist jeg skrev her nå..

Fikk mensen da jeg skulle for 2 uker siden. Følte jeg hadde et tonn av symptomer og hadde virkelig troen på at det hadde gått veien, men etter en haug av negative tester og mensen som viste seg måtte jeg bare innse at det ikke var tilfellet..

Var veldig fornøyd med at FF påviste EL sist måned, selv om jeg ikke fikk positivt utslag på noen tester. Derfor har jeg holdt meg kun til temping denne måneden. Forventet at tempen skulle stige i går, men da skjedde det helt motsatte. Den var akkurat som forrige måned i starten, så sank den litt på torsdag (36.48), så litt opp på fredag (36.61), lørdag (36.71) og søndag (37.01), men så drastisk ned på mandag (36.46) og enda mer ned i dag (36.38). Skjønner ingenting jeg! Er nå på CD16 og får "alltid" mensen på dag 28, så dette tyder vel på at jeg ikke har hatt EL denne måneden???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for hilsen i dagboka mi.

Jeg temper ikke, og er derfor ikke særlig til hjelp der. Men jeg vil iallefall følge med her, og heie på deg :) Så får vi håpe det klaffer straks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei, og takk for hilsen! :)

Jeg temper ikke, så det der er nok helt ukjent territorium for meg... Skjønner at du er utålmodig etter 6 mnd - jeg vil jo helst at det skal skje NÅ og vi har bare i snart to måneder.. :)

Lykke til iallefall! Håper den sitter snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei Maccie, jeg er ny her og titter meg litt rundt. Kjenner igjen noe av utolmodigheten du beskriver. Tidligere tenkte man at gravid ble man lett som bare det. Etter noe runder med prøving og lesing på steder som dette så har det gått opp for meg at dette kan ta tid.

Ønsker deg lykke til, kommer til å følge med deg her inne :)

Endret av myrth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...