Gå til innhold

jeg har mista mensen

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_bare meg_*
Skrevet

For akkurat 1 år siden slutta jeg på p-pillen. Nå har jeg gått å venta på mensen hele dette året, men ser dårlig ut med det...

Er det normalt at det skal ta så lang tid? Eller er det noe galt med meg? Er litt bekymra nå jeg

:sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gravid?

Ville tatt en tur til legen for utredning, det finnes en rekke årsaker til manglende mens.

Skrevet

Det er normalt at det tar opptil et år før man får mens igjen etter p-pilleslutt.

Men en tur til legen kan være greit

Gjest _bare meg_*
Skrevet
Gravid?

Ville tatt en tur til legen for utredning, det finnes en rekke årsaker til manglende mens.

Gravid nei, da hadde jeg nok merka det :fnise:

En tur til legen hadde nok vært lurt ja...

Vet du om hva noen av årsakene til manglende mens kan være?

Skrevet (endret)
Gravid nei, da hadde jeg nok merka det :fnise:

En tur til legen hadde nok vært lurt ja...

Vet du om hva noen av årsakene til manglende mens kan være?

Hei

Jeg fant dette på nettet:

Manglende menstruasjon (amenore) rammer helst unge kvinner og skyldes oftest at hormonspillet har tatt en pause p.g.a. stress eller vektnedgang. Menstruasjonen vil som oftest komme i gang igjen av seg selv, men har du ikke hatt menstruasjon på 3 måneder, bør du søke lege.

Link

Innlegg redigert, se Kvinneguidens regler om kopipbeskyttet materiale.

vimse-mod

Endret av vimse
Gjest Gjest_bare meg_*
Skrevet

Hmm... Hørtes ikke helt bra ut det der. Får håpe det bare er p-pillene sin skyld da. Men har merka at jeg er mye mer trøtt og sliten nå for tida, vet ikke hva det kommer av. Sovner ofte på ettermiddagene nå, og det har jeg aldri brukt å gjøre før...

Skrevet
Det er normalt at det tar opptil et år før man får mens igjen etter p-pilleslutt.

Dette stemmer ikke!

Skrevet

Hei

Ikke for å skremme, men jeg og har opplevd det.

Legen min sa det var helt normalt, men at vi kunne ta en gynokologisk undersøkelse.

Det viste seg at jeg hadde syster på eggstokken, ikke at det nødvendigvis må være farlig, men jeg ville godt til legen, og så fått en time til spess gynokolog, slik som jeg;)

Lykke til

Gjest Allikatt
Skrevet
Hmm... Hørtes ikke helt bra ut det der. Får håpe det bare er p-pillene sin skyld da. Men har merka at jeg er mye mer trøtt og sliten nå for tida, vet ikke hva det kommer av. Sovner ofte på ettermiddagene nå, og det har jeg aldri brukt å gjøre før...

Er du for tynn? Det kan være en kombinasjon med p-pillelslutt og slanking, eller at du er for tynn generelt. Jeg slanket med veldig mye på kort tid, og mensen var borte i ca. 2 år. Måtte gå på Primolut for å få den igang igjen.

Men det er vel mest sannsynlig at det er Pppillene som er årsaken. Gå til lege du, så ordner det seg sikkert.

Skrevet

Du bør gå til legen din. Han vil nok ta blodprøver av deg, og foreta en gynekologisk undersøkelse (evt. sende deg til gynekolog).

Jeg mistet også mensen for 6-7 år siden, gikk til legen, og det ble oppdaget ubalanse i hormonene. Jeg hadde ikke brukt hormonell prevensjon da. Hormonell prevensjon (feks p-piller) kan dekke over hormonell ubalanse, og dette oppdages da først når man slutter med prevensjonen, og mensen uteblir.

Hormonell ubalanse, i likhet med cyster som ble nevnt her oppe, er ufarlig, men kan behandles.

Gå til legen.

Skrevet
Er du for tynn? Det kan være en kombinasjon med p-pillelslutt og slanking, eller at du er for tynn generelt. Jeg slanket med veldig mye på kort tid, og mensen var borte i ca. 2 år. Måtte gå på Primolut for å få den igang igjen.

Men det er vel mest sannsynlig at det er Pppillene som er årsaken. Gå til lege du, så ordner det seg sikkert.

Man kan miste mensen om man har for mye fett rundt magen også, eller generelt overvektig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...