Gå til innhold

En typisk vernepleier.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan er han / hun? Hvilke kvaliteter innehar vernepleieren som "sivil"? Stil?

Jeg er selv vernepleier og opplever ofte å bli dratt over en kam med vernepleiere som jeg selv mener nesten er fra en annen planet enn meg...

Vært litt interessant og høre hva andre mener. :jepp:

Videoannonse
Annonse
Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg opplever vernepleiere som praktisk orienterte, litt grepa folk. Som også gjerne går i fargerike crocs ;)

Skrevet

Vernepleierne jeg kjenner er morsomme, tålmodige, varme og laidback:-)

Tøft at du tør å starte denne tråden, snart så blir du sikkert halshøgd slik som sykepleierne i en annen tråd her...

Stå på videre, sammen gjør vi en god jobb:-)

Hilsen sykepleier.

Skrevet

Jeg vet ikke en gang hva en "vernepleier" er, jeg.. (sorry..!)

Skrevet
Vernepleierne jeg kjenner er morsomme, tålmodige, varme og laidback:-)

Ja, og kloke og reflekterte

Skrevet

hmm, ska me sjå; kaffedrikkende, humoristiske, tålmodige, bryr seg om andre, spiller gitar, fargeklatter og bruker fargerike klær :ler:

Skrevet
hmm, ska me sjå; kaffedrikkende, humoristiske, tålmodige, bryr seg om andre, spiller gitar, fargeklatter og bruker fargerike klær :ler:

Hahahaha, der har vi den vettu. Det er denne jeg hører mest av :fnise:

Skrevet

Humoristiske, tålmodige, sosialister(som oftest, he,he...)

Glad i rock, går i dongeri

Skrevet
Hahahaha, der har vi den vettu. Det er denne jeg hører mest av :fnise:

Synes det er positive ting som beskriver en vernepleier jeg :sjenert: Jeg skrev ut fra mitt inntrykk etter å ha jobbet med noen, synes de var kjekke og greie folk :)

Skrevet

Iiiik! Det er meg! Og jeg er vernepleiestudent. :fnise:

Skrevet

Har egentlig ingen spesiell formening om dem. Vet sånn ca. hva de gjør, og synes de gjør en god jobb for samfunnet. That's all. ;)

Hvordan er han / hun? Hvilke kvaliteter innehar vernepleieren som "sivil"? Stil?

Jeg er selv vernepleier og opplever ofte å bli dratt over en kam med vernepleiere som jeg selv mener nesten er fra en annen planet enn meg...

Vært litt interessant og høre hva andre mener. :jepp:

• 3 uker senere...
Gjest Lykkeliky
Skrevet
Jeg opplever vernepleiere som praktisk orienterte, litt grepa folk. Som også gjerne går i fargerike crocs ;)

:ler::ler::ler::ler::ler::ler::ler:

Jeg er vernepleier, og har knall-lilla crocks!!!!!!!

:fnise:

Skrevet
:ler::ler::ler::ler::ler::ler::ler:

Jeg er vernepleier, og har knall-lilla crocks!!!!!!!

:fnise:

Jeg og, hehe

Skrevet
Synes det er positive ting som beskriver en vernepleier jeg :sjenert: Jeg skrev ut fra mitt inntrykk etter å ha jobbet med noen, synes de var kjekke og greie folk :)

Ja, jeg er enig med deg, det var veldig positive og fine kvaliteter :-)

Skrevet (endret)

For mange år siden jobbet jeg sammen med flere vernepleiere, og det jeg husker er følgende:

Mye strikkaklær, også på dager hvor det kanskje var i varmeste laget.

Langt hår, skjegg på gutta.

Mye "naturlig" - BH var f.eks unaturlig, selv om puppene var digre og hang ned på bukselinninga.

Ryggsekker, gjerne vevde og i "frikefarger"

Mye vin og røkelse i heimen.

Aktive i polkitikken, Sv eller RV'ere.

Alltid med Klassekampen under armen når de kom på jobb.

Stort sett hyggelige, oppegående mennekser som på den tiden var veldig opptatt av å få se mappa si.

Endret av Bodillen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...