Gå til innhold

Dysmorfofobi

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har hatt spiseforstyrrelser og rusproblemer i mange år. Men i behandlingene har jeg aldri følt at terapeutene hatt skjønt min opptatthet av hvordan jeg ser ut.

Selv om jeg får høre at jeg er en pen jente og at vekten min tilsier at jeg er langt fra overvektig, ser jeg meg selv som et monster. Jeg forakter og hater kroppen jeg bor i. Jeg kan sitte i timesvis og rakke ned på mitt eget speilbilde. Vil bare forsvinner hvis jeg ser meg i speilet når jeg er ute. Vil bare operere hele kroppen min. Men har alt gjort en plastisk operasjon, og er langt fra fornøyd..

Har alltid følt meg totalt sprø i forhold til dette, og skjønner ikke hva folk snakker om når de gir meg komplimenter for mitt utseende.

Trodde jeg var alene om å ha det sånn. Men så leste jeg om dysmorfofobi. Da skjønte jeg hva jeg lider av. Det var som noen hadde beskrevet meg. Ville bare dele denne hvis det skulle være noen andre der ute som har det på samme måte..

http://www.doktoronline.no/news/2007-01/unnamed.html

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Kan du fortelle mer om dette? Hvordan var hverdagen din med denne lidelsen f.eks? Skulle så gjerne visst mer fra en som faktisk har den, i tilfelle det er den jeg har... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...