Gå til innhold

Smerter ifm. innsetting av spiral

Fremhevede innlegg

Gjest Mann (gjest)
Skrevet

Hei damer,

Min samboer har nettopp (ca. 13-tiden i dag) fått satt inn spiral og opplever nå veldige smerter. Hun har tatt flere smertestillende (Ibux, Paracet) men sier de har liten effekt. Det er vondt å sitte vanlig og klarer ikke å gå.

Vi var klar over at det ville bli vondt i etterkant, men dette var i overkant av hva vi hadde forventet. Min samboer er 25 år og har ikke født barn ennå.

Noen som har erfaringer å dele, og om det kan være tilfeller der man bør kontakte lege?

- Samboer

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er IKKE normalt, se å få henne til lege! Spiralen kan ha blitt satt inn "feil" slik ad den berører livmorveggene. Jeg hadde veldig vondt under innsetting av spiral (trang livmorhals), kastet opp + blødde som en gris hele dagen. Men det er ikke normalt å ha slike smerter, som du beskriver, i etterkant av innsettingen.

Lykke til!

Skrevet

Jeg hadde så sterke smerter da jeg fikk spiral, klarte ikke sitte eller gå, og kastet opp alt jeg spiste. Jeg fikk beskjed av legen om at det kan være normalt når man ikke har født, og at jeg skulle kontakte han igjen dersom det ikke gikk over i løpet av 2-3 dager. Hos meg begynte det å gå over den tredje dagen, og etter det har jeg ikke hatt noen problemer. Men er dere usikre kan dere uansett spørre legen.

Gjest Gjest_feliz_*
Skrevet

Jeg har samme erfaring som dere opplever. Fikk satt inn spiral uten å ha født barn. Smertene kom etter ca en time, og slo meg helt ut. Lå på gulvet og kaldsvettet. Veldig klart avgrensede smerter i unfderlivet. Smertene var intense hele føste dag, men avtok gradvis. Det tok tre dager, så var det over. 2 dag var jeg oppe og gikk litt, tredje dag var mer dumpe menstruasjonslignende smerter.

Etter dette har det vært supert, har ikke hatt verken mestruasjon eller noen form for smerter. Trøsten er at det er helt emertefritt å ta den ut. Si god bedring til din kjære!

Skrevet (endret)

Jeg fikk satt inn spiral etter å ha født mitt andre barn, og det var drit vondt selv da. Jeg var innom butikken på vei hjem fra legen og holdt på å svime av så jeg måtte sette meg ned. Blødde som et slakt og hadde sterke smerter.

Fikk store og langvarige blødninger samt sterke smerter ved mens etterpå også, så den spiralen hadde jeg ikke mange månedene før jeg fikk den fjernet igjen.

Endret av mysan
Gjest Gjest_Hønepøne_*
Skrevet

Jeg satte inn kobberspiral for noen år siden fordi jeg er så skeptisk til hormonpreparater.

Jeg hadde så vondt at jeg var helt grønn i ansiktet den første dagen. Det roet seg raskt ned de første dagene, men hver gang jeg hadde eggløsning, ble jeg tidvis overveldet av smerter. De kom i bølger, og det svartnet for øynene mine og jeg så stjerner... I tillegg var blødningene lange, kraftige og jeg blødde mye, samt hadde alltid mellomblødninger.

Da jeg plutselig ikke lenger kjente trådene ned i skjeden, hadde noen timer med bekymring for at den hadde forsvunnet opp i livmora, fikk jeg nok. Nok av smerter, nok av blødninger og nok av all bekymringen.

Nå bruker vi kondom og jeg er overraskende fornøyd med det:)

Skrevet

Jeg hadde temmelig vondt i magen resten av dagen etter at spiral ble satt inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...