Gå til innhold

Valg av dagsliser.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bruker 1dagslinser fra Specsavers,og er nå gått tom. Ønsker å bestille over nett,men er usikker på hvilke merker som er best. Er ikke 100% fornøyd med de jeg har prøvd nå,derfor vil jeg teste ut andre merker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde vel ha sagt noe om hva du har problemer med, da er det enklere å gi tips for andre! :)

Har kun kjennskap til to typer (ikke personlig bruk vel og merke) og det er soflens one-day og focus dailies.

Min erfaring er at de fleste syns Focus dailies er enklere ifht å få på, men at en del som sliter med tørre øyne syns soflens er et bedre alternativ.

Skrevet

Problemet er at jeg får så fort tørre øyne. Bruker linseveske innimellom for å væte øynene. Har ikke problemer med å få linsene på og av. Jeg er helt fersk på dette med linser. Har kun brukt opp en 30stk pakke.

Gjest Wolfmoon
Skrevet
Problemet er at jeg får så fort tørre øyne. Bruker linseveske innimellom for å væte øynene. Har ikke problemer med å få linsene på og av. Jeg er helt fersk på dette med linser. Har kun brukt opp en 30stk pakke.

Jeg hadde gått til en optiker for å få tilpasset linser som passer for meg. hadde ikke bestilt over nett uten først å ha tilpasset linsene hos en optiker, dette fordi alle linsetyper er forskjellige og det ikke er sikkert at alle passer til dine øyne. Hvis optikeren din ikke fører forskjellige merker, ville jeg ha prøvd linser hos forskjellige optikere.

Når dette er sagt så brukte jeg Dailies engangslinser tidligere, og hadde ingen problemer med de. Men nå virker det nesten som om mine øyne tåler alle linser jeg prøver da!

Skrevet

Har nettopp vært hos optikeren, og han anbefalte meg å prøve kunstig tårevæske mot tørre øyer fordi linsevæske/saltvann ikke hjelper mot problemene.

Han sa at de solgte 3 til 4 ulike typer med forskjellig virkeområde. Men jeg prøver nå en som heter hylo-comod, liker den foreløpig godt, den har en slags glatt overflate, litt vanskelig å beskrive. Så du kan jo prøve kunsig tårevæske før du gir opp linsene. Hvis ikke ville jeg forsøkt et annet linsemærke i samråd med optikeren. Specsavers selger flere typer linser.

Skrevet

Mulig at jeg har misforstått,men jeg forsto det slik at specsavers kun fører sitt eget merke.

Å bytte optiker vil bety at jeg må igjennom en ny linsetilpassing,og det synes jeg er dyrt. Men jeg skal høre med min optiker om hun kan anbefale et annet merke som kan passe bedre enn de jeg har prøvd.

Takk for svar.

Skrevet
Har nettopp vært hos optikeren, og han anbefalte meg å prøve kunstig tårevæske mot tørre øyer fordi linsevæske/saltvann ikke hjelper mot problemene.

Han sa at de solgte 3 til 4 ulike typer med forskjellig virkeområde. Men jeg prøver nå en som heter hylo-comod, liker den foreløpig godt, den har en slags glatt overflate, litt vanskelig å beskrive. Så du kan jo prøve kunsig tårevæske før du gir opp linsene. Hvis ikke ville jeg forsøkt et annet linsemærke i samråd med optikeren. Specsavers selger flere typer linser.

Ja, hylocomod skal hjelpe til å øke produksjonen av lipider fra talgkjertlene under øyelokket og hjelper dermed til med å holde øynene fuktig lengre enn bare f.eks. saltvann. :)

Til ts: Jeg ville i lengden prøvd å finne et linsemerke du trives med, og som ikke gir tørre øyne dersom det er mulig.

Skrevet
Mulig at jeg har misforstått,men jeg forsto det slik at specsavers kun fører sitt eget merke.

I så fall tror jeg problemet er at optikeren helst ønsker å selge sitt eget merke.

Jeg har brukt specsavers lenge og jeg har alltid fått tips om nye bedre linser p.g.a. problemer med tørre øyne. Og det har vært forskjellige linsemerker selv om jeg også har vært innom specsaverslinser. Specsavers daglinser er forøvrig akkurat samme linse som focus dailies.

Skrevet (endret)

Focus Dailies er tydeligvis de samme linsene som jeg bruker nå. Derfor tror jeg at jeg gir de en sjanse til,og bruker tåreveske i tillegg. Og så håper jeg at det er det som skal til. Det er iallefall billigere på nett enn hos optikeren fant jeg ut.

Jeg er ikke en dedikert linsebruker,men det er greit å ha de som alternativ til brillene.

Tusen takk for all hjelp.

Endret av zellica

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...