Gå til innhold

Vise litt ekstra oppmerksomhet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har vært gjennom en litt tung periode de siste månedene, og fått mye støtte av foreldrene mine, kanskje spesielt mamma. Hun er der alltid for meg når jeg trenger noen, og står alltid klar til å snakke om problemer, kanskje før jeg har oppdaget at jeg trenger det selv.

Har derfor lyst å vise henne, (bare med en liten gest), at jeg setter stor pris på henne. Jeg har selvfølgelig sagt det, og hun har avfeid det med at "det skulle bare mangle, og at hun setter pris på at jeg stoler på henne", men jeg vil gjerne vise at jeg virkelig setter stor pris på henne.

Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? Jeg har vurdert å skrive et fint dikt, lage et maleri eller kjøpe en liten oppmerksomhet.

Håper på innspill fra andre mødre.

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Dette vil vel variere veldig fra person til person.

Selv ville jeg ventet til jeg fant noe jeg visste mamma var veldig begeistret for og så ville jeg skrevet et kort der jeg takket for all støtten og at gaven ble kjøpt fordi den minnet meg om henne - eller noe lignende. Det kan være et sjal som passer veldig godt i fargene til henne, eller det kan være favorittvinen hennes eller en bukett i favorittfargene hennes.

Eller 1 ny slikkepott fordi du så at den gamle hennes var utslitt. :)

(En slektning av meg fikk - blant andre ting - ny boksåpner til jul fordi jeg selv hadde kommentert det vraket vedkommende hadde, og jeg ble helten fordi jeg hadde greid å huske det vedkommende aldri husket når vedkommende var på butikken).

Skrevet (endret)

Takk for svar, Blondie. :)

Jeg tenker også at gaven bør ha en sammenheng med noe som minner meg om henne. Hun har det meste av sjal/kroppspleie-produkter etc., så hun er ikke verdens enkleste person å kjøpe gaver til. Bukett i favorittfargene hennes er slett ingen dum ide, bare synd at den visner så fort.

Hun liker veldig godt å lese, da, så det er mulig at jeg kanskje finner en bok? Det er ikke ment som en stor, altfor pragende oppmerksomhet, (da mister det litt av sjarmen, føler jeg), men bare en liten "setter-pris-på-deg"-gave. Hun vet at jeg er student og har begrenset økonomiske ressurser, (er heldig og får støtte hjemmefra), så jeg tror ikke hun ønsker at jeg skal bruke mange hundrelapper på gaven, hehe.

Endret av Jenna88
Skrevet

Det kjæreste jeg får fra barna mine, er små lapper med godord på. Slike lapper har de skrevet til meg fra de lærte å skrive, og de har gjerne lagt dem på senga mi, så jeg finner dem når jeg skal legge meg. Jeg får dem ikke så ofte, men ofte i rett tid.

På lappene står det alt fra "takk for den fineste bursdagen noen kunne ha fått", via "når jeg blir mor skal jeg bli akkurat som deg", til "du er verdens beste. Tusen takk for alt du gjør for oss."

Den lappen jeg synes er morsomst sa: "Blir jeg også tankeleser når jeg blir mor? Du vet alltid hva jeg ønsker meg, selv om jeg ikke har sagt noe. Du er bare verdens beste. Takk for den beste julen noen gang!"

Disse lappene sparer jeg på, og tar fram når livet butter litt imot, og det finnes ikke den gaven jeg ville satt mer pris på enn disse ekte, oppriktige godordene.

Skrevet

Jeg synes det er så flott at du setter sånn pris på det moren din gjør for deg, det at hun har stilt opp når du har trengt det. Som hun sier, det skulle bare mangle, men jeg tror nok hun blir veldig glad og rørt når hun får en oppmerksomhet fra deg.

Hva med å kjøpe et smykke, en ring eller noe? Det trenger ikke å være så dyrt, men hun kan ha det for alltid, og det vil minne henne om deg og at du setter pris på henne.

Skrevet

Takk for fine svar, og flere gode ideer. *notere ned*

Nabodama: Å, takk for det. Mamma er verdens beste, (rett og slett), så det er noe hun absolutt fortjener. Jeg er enig i at det er fint om gaven er noe som kan vare, som hun kan se tilbake på og minne om at jeg setter pris på henne.

Hun er veldig glad i smykker, så det er absolutt ingen dårlig ide. Tenkte jeg skulle ta meg en shoppingrunde i helga, hvis jeg er heldig, finner jeg kanskje noe da. :)

Jeg synes det er så flott at du setter sånn pris på det moren din gjør for deg, det at hun har stilt opp når du har trengt det. Som hun sier, det skulle bare mangle, men jeg tror nok hun blir veldig glad og rørt når hun får en oppmerksomhet fra deg.

Hva med å kjøpe et smykke, en ring eller noe? Det trenger ikke å være så dyrt, men hun kan ha det for alltid, og det vil minne henne om deg og at du setter pris på henne.

Skrevet

Mange aviser og blader gir ut blomster og sølvskje på vegne av lesere som takk for støtte. Allers f.eks. gir ut sølvskje, med et lite bilde og en notis; ofte er det mødre som får takk fra barn for at de er så gode og snille og stiller opp langt mer enn noen kunne be om. Kanskje hun hadde likt det?

Skrevet

For en strålende ide, gjest!

Det var absolutt ikke dumt, altså... Det skal jeg absolutt vurdere.

Kanskje sende inn et dikt jeg har skrevet til henne, hvor det kommer tydelig frem at jeg setter pris på henne. Det blir i alle fall litt av en overraskelse når hun åpner bladet. :-)

Mamma abonnerer på både "Hjemmet", "Allers" og "Norsk Ukeblad".

Mange aviser og blader gir ut blomster og sølvskje på vegne av lesere som takk for støtte. Allers f.eks. gir ut sølvskje, med et lite bilde og en notis; ofte er det mødre som får takk fra barn for at de er så gode og snille og stiller opp langt mer enn noen kunne be om. Kanskje hun hadde likt det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...