Gjest Gjest_tamtam Skrevet 5. september 2007 #1 Skrevet 5. september 2007 Hilsen og smil Jeg er ei jente i tjueårene som prøver å finne ut hvor jeg skal bo (for en stund, kanskje lenge hvis jeg liker plassen). De fleste av mine kjære bor på Østlandet og jeg bor gjerne i nærheten av de, men å være flink til å besøke går og. Er det noen som får ideer når jeg sier ... Gjerne landlig, men nær en sjarmerende by (eller et sentrum) med godt kulturtilbud, en koselig kafé eller to, sosialistiske verdier. Og vakker natur, åser, fjell, skog, vann, hav, strand, fugler, dyr. Hvis jeg er for generell nå skal jeg prøve å snevre inn i neste omgang. Svar mottas i alle fall med et takknemmelig takk.
Gjest Mirina Skrevet 6. september 2007 #3 Skrevet 6. september 2007 Kongsberg Jeg har bare vært i Kongsberg en gang, i forbindelse med en konsert. Og jeg syntes det virket som et veldig koselig sted.
jente 79 Skrevet 6. september 2007 #4 Skrevet 6. september 2007 Jeg er godt kjent i Kongsberg. Liker byen godt. Den er passe stor, du har det du trenger uten at byen blir for stor. Du har buss en gang i timen til Drammen og Oslo, hvor det gjerne skjer litt mer enn i Kongsberg. Nærhet til skog, vann, fjell og noen strender. Er noen kafeèr og de bygger ut så det blir et bedre handletilbud. Men må til Drammen eller Vestfold for å komme til sjøen, så et stykke dit... Tror hav og fjell kan bli litt vanskelig å finne på østlandet, det er litt enklere på vestlandet. Veldig mange fine byer langs vestfold og østfoldkysten. Holmestrand, Horten, Tønsberg, Svelvik, Fredrikstad, Sarpsborg... Drammen har tatt seg veldig opp de siste årene. Blitt veldig fint langs elva der. Mange fine plasser i Telemark også. Tenker på Langesund for eksempel... Kommer jo litt an på utdannelsen deres, hvor det er enklest å få jobb. Om dere ikke vil lenger enn si en time fra familie og venner...
Gjest Gjest_tamtam Skrevet 6. september 2007 #5 Skrevet 6. september 2007 Eg har lyst på Ah, ein by med steintrapper og roser og vakre, gamle, historiske bygningar. Tru om nokre av dei som er nemt har det? Uansett, takk for svar.
jente 79 Skrevet 6. september 2007 #6 Skrevet 6. september 2007 Hmmmmmmmmmm, nå ble det verre... Kongsberg har en del gamle trebygninger, men ingen steintrapper tror jeg... Tønsberg mener jeg at har en del litt gamle bygårder... Fredrikstad har jo gamlebyen da... Veldig koselig og fint der
Gjest HB Skrevet 6. september 2007 #7 Skrevet 6. september 2007 Eg har lyst på Ah, ein by med steintrapper og roser og vakre, gamle, historiske bygningar. Tru om nokre av dei som er nemt har det? Uansett, takk for svar. Da høres det ut som at du må nedover Sørlandet. Kragerø og Grimstad f.eks. Koselige småbyer med hvite hus, steintrapper og klatreroser. Eller Gamlebyen i Fredrikstad som allerede er nevnt. Hilsen Lille meg
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2007 #8 Skrevet 6. september 2007 Alle tre mørebyene er fantastiske. 40 min med fly til Oslo.
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2007 #9 Skrevet 6. september 2007 IKKE flytt til Molde ihvertfall.Da blir du venneløs
Gjest Pet Skrevet 6. september 2007 #10 Skrevet 6. september 2007 IKKE flytt til Molde ihvertfall.Da blir du venneløs Hvorfor det?
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2007 #11 Skrevet 6. september 2007 Fordi det er umulig å få kontakt med de innfødte,de er kalde,overlegne,selvopptatte,alvorlige,mutte individer.Om du møter en gjennom jobben hver dag,og treffer på samme personen i byen så gjør de alt de kan for å ikke se på deg,det er visst farlig å si hei til folk der og smile
Latee Skrevet 6. september 2007 #12 Skrevet 6. september 2007 Veldig mange fine byer langs vestfold og østfoldkysten. Holmestrand, Horten, Tønsberg, Svelvik, Fredrikstad, Sarpsborg... Og gamlebyen i Fredrikstad
Ancalime Skrevet 6. september 2007 #13 Skrevet 6. september 2007 Tønsberg er jo flott med slottsfjellet og sjøen *savner tønsberg*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå