Gå til innhold

Hvilken karriere kan jeg bytte til?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er resepsjonssjef på et hotell i Oslo og trives godt med det, men lurer litt på et karrierebytte.

Grunnen til dette er fordi jeg ønsker en jobb med fast arbeidstid (dagtid) fri røde dager og helger.

Jeg sjekker telefonen støtt og må ordne opp ved sykdom og andre ting til alle døgnets tider 365 dager i året.

Det er helt ok, men er litt lei det nå etter 4 år.

Jeg har også blitt mamma og ønsker mer tid med henne som ikke må avbrytes fordi mamma plutselig må reise på jobb igjen.

Hvilket arbeid ville passet for meg?

Mine kriterier er:

Fast arbeidstid (dagtid)

Fri røde dager og helg

Over 28 000 i mnd (før skatt)

Noen som kan gi meg ideer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hovedinnlegger her.

Det er mye mulig vi kommer til å flytte i nærheten av gardermoen i løpet av 6 mnd tid.

Noen som vet om noe som kan passe der oppe?

Skrevet

Hei.

Bare lurer på hvilken utdanning du har. En mulighet er jo å undervise innen reiselivsfag på videregående skole?

Undrer også på hvilken utdannelse du har, og om du er villig til å studere videre?

Vet at diverse sider har forslag til yrker som personer med ulike utdannelser kan bli, kanskje du kan sjekke ut noen av dem?

Mvh Jenna.

Skrevet

Hei:)

HI her.

Når det gjelder utdannelse har jeg videregående og 2 års serviceledelse etter det.

Noen videre utdanning blir det nok ikke for mitt vedkommende.

Skrevet

Hva med f.eks flyvertinne, (du må antakeligvis ta et grunnleggende kurs), jobb i reisebyrå eller lignende?

Hei:)

HI her.

Når det gjelder utdannelse har jeg videregående og 2 års serviceledelse etter det.

Noen videre utdanning blir det nok ikke for mitt vedkommende.

Skrevet
Hva med f.eks flyvertinne, (du må antakeligvis ta et grunnleggende kurs), jobb i reisebyrå eller lignende?

Flyvertinne er vel ikke typisk 8-16-jobb? Det andre forslaget er ikke dumt. Ellers er det jo mange jobber innen service/reising i nærheten av Gardermoen, både på flyplassen og hotellvirksomhet.

Hva med sekretær- eller andre kontorjobber? Resepsjon/sentralbord (vet ikke lønnsnivå) på steder hvor det er normal arbeidsdag?

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Hva med å undersøke konferanse/møteavdelingen på sas-hotellet på gardermoen om de har behov for konferanse- møtevertinner. Ville tro du er kvalifisert som det

Gjest Jenna_88ikkeinnlogget
Skrevet

Gjest:

Jeg tror det avhenger veldig av hvilke ruter man er på. Jeg har en venninne som jobber i relativt 8-16-stilling som flyvertinne. Hun flyr innenlands.

Jenna

Skrevet
Hva med å undersøke konferanse/møteavdelingen på sas-hotellet på gardermoen om de har behov for konferanse- møtevertinner. Ville tro du er kvalifisert som det

Det må nok bli på et annet sted enn et hotell om jeg skal bytte jobb.

Konferansevert/vertinne tjener ikke så bra som en resepsjonssjef pluss at det ofte er dag/kveld og helgejobbing.

• 5 måneder senere...
Skrevet

Flyvertinne er vel ikke typisk 8-16-jobb? Det andre forslaget er ikke dumt. Ellers er det jo mange jobber innen service/reising i nærheten av Gardermoen, både på flyplassen og hotellvirksomhet.

Hva med sekretær- eller andre kontorjobber? Resepsjon/sentralbord (vet ikke lønnsnivå) på steder hvor det er normal arbeidsdag?

Gjest:

Jeg tror det avhenger veldig av hvilke ruter man er på. Jeg har en venninne som jobber i relativt 8-16-stilling som flyvertinne. Hun flyr innenlands.

Jenna

Heisann,

Får jeg spørre hvilke selskap dette er?

Jeg vil gjerne jobbe som flyvertinne, men det blir vanskelig med annet enn 8-16 stilling. For meg gjør det ikke noe om jeg flyr innenlands. :)

Takknemlig for svar. :)

Skrevet
Jeg er resepsjonssjef på et hotell i Oslo

Hvilket arbeid ville passet for meg?

Mine kriterier er:

Over 28 000 i mnd (før skatt)

Jøss!! En resepsjonistsjef tjener ifølge deg mye over kr. 500.000 i året, det var neimen ikke dårlig!!

Da tjener du langt over de aller fleste yrker i offentlig og privat sektor med høyt utdannet arbeidskraft! Kanskje du bare burde bli der du er?

Skrevet
Jøss!! En resepsjonistsjef tjener ifølge deg mye over kr. 500.000 i året, det var neimen ikke dårlig!!

Da tjener du langt over de aller fleste yrker i offentlig og privat sektor med høyt utdannet arbeidskraft! Kanskje du bare burde bli der du er?

Hvis du klarer å få 28 000 brutto til å bli over 500 000 i året er det sikkert god bruk for deg i offentlig sektor - du kan nok få trange budsjetter til å strekke langt :) Så ikke klag!

Skrevet

Det finnes jo flust med hoteller rundt Gardermoen, ta en telefon til disse da vel. Eller søk på ledige stillinger på www.nav.no.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...