Gjest Wolfmoon Skrevet 5. september 2007 #1 Skrevet 5. september 2007 Kjenner jeg er lei for at det var så dårlig sommer, og begynner å fundere litt på å ta en tur i desember/januar. Men hvor kan man reise der temperaturene er som en god norsk sommer? Noen som har forslag?
Gjest Kristin_ Skrevet 5. september 2007 #2 Skrevet 5. september 2007 Var på Lanzarote i vinterferien (tror jeg) en gang i ungdommen. Det var varmt og fint, gikk an å bade men siden Atlanteren står rett på er det ikke kjempevarmt i vannet liksom Reiseselskapene har vel ganske gode statistikker for både gjennomsnittstemperaturer for luft og vann på de stedene de tilbyr
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2007 #3 Skrevet 6. september 2007 Se på denne siden http://www.reiseplaneten.no/Venstremenyer/...ste_chartertur/ Her får du en fin oversik (går charter dit er det normalt bra! men jeg vil ikke anbefale kanariøyene). Men dette er kun charter. Andre steder er Karibien ABC-øyene (Aruba, Bonaire og Curacao) har nesten samme temperatur hele året. Sjekk det ut.. For eksempel www.aruba.com
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2007 #4 Skrevet 6. september 2007 Kanariøyene gir neppe noen badeferie i des-jan. Du må et sted rundt ekvator. Thailand, Kenya, Karibia eller India.
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2007 #5 Skrevet 6. september 2007 Jeg ble positivt overrasket over Grand Canaria. Feiret jul og nyttår der for noen år siden og hadde ca 25 grader og strandvær hver dag i nestn to uker. Ja, de er charterhelvete endel steder. Men om man feks leier bil kan man komme seg til koselige små byer, flotte fjellområder mm:) Ellers var Marokko i begynnelsen av januar for halvannet år siden en fin opplevelse! Absolutt strandvær (24-27 grader). Men genser-og buksevær på kveldstid da.
Gjest Cathena Skrevet 6. september 2007 #6 Skrevet 6. september 2007 Jeg har vert heldig og uheldig når det gjelder turer til canari øyene... Jeg har vert 2 ganger på Tenerife, da har jeg vert heldig. Ellers var jeg sist på Gran Canaria, da var det en del vind. Skal ned igjen i desember, òg håper på det beste i denne mørke tida!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå