Gå til innhold

Badetur i desember/januar?


Gjest Wolfmoon

Anbefalte innlegg

Gjest Wolfmoon

Kjenner jeg er lei for at det var så dårlig sommer, og begynner å fundere litt på å ta en tur i desember/januar. Men hvor kan man reise der temperaturene er som en god norsk sommer? Noen som har forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kristin_

Var på Lanzarote i vinterferien (tror jeg) en gang i ungdommen. Det var varmt og fint, gikk an å bade men siden Atlanteren står rett på er det ikke kjempevarmt i vannet liksom :P Reiseselskapene har vel ganske gode statistikker for både gjennomsnittstemperaturer for luft og vann på de stedene de tilbyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på denne siden http://www.reiseplaneten.no/Venstremenyer/...ste_chartertur/

Her får du en fin oversik (går charter dit er det normalt bra! men jeg vil ikke anbefale kanariøyene). Men dette er kun charter.

Andre steder er Karibien ABC-øyene (Aruba, Bonaire og Curacao) har nesten samme temperatur hele året. Sjekk det ut..

For eksempel www.aruba.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble positivt overrasket over Grand Canaria. Feiret jul og nyttår der for noen år siden og hadde ca 25 grader og strandvær hver dag i nestn to uker. Ja, de er charterhelvete endel steder. Men om man feks leier bil kan man komme seg til koselige små byer, flotte fjellområder mm:)

Ellers var Marokko i begynnelsen av januar for halvannet år siden en fin opplevelse! Absolutt strandvær (24-27 grader). Men genser-og buksevær på kveldstid da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vert heldig og uheldig når det gjelder turer til canari øyene... Jeg har vert 2 ganger på Tenerife, da har jeg vert heldig. Ellers var jeg sist på Gran Canaria, da var det en del vind. Skal ned igjen i desember, òg håper på det beste i denne mørke tida! :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...