Gå til innhold

Roklubben på Bygdøy

Anbefalte innlegg

Gjest gjestebud
Skrevet

er det noen som skal ha eller har hatt bryllupsfest der ute?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Vinterbrud_*
Skrevet

Hei! Vi skal ha bryllupsfeiringen vår der i januar :love:

Gjest gjestebud
Skrevet
Hei! Vi skal ha bryllupsfeiringen vår der i januar :love:

så herlig! hvordan gjør du/dere det med pynting, servitørleie etc? kan jeg spørre hvor mange dere blir og hva dere skal spise?

Gjest Gjest_Vinterbrud_*
Skrevet

Hei! Vi har valgt en såkalt "festpakke" som inkluderer oppdekking av bordene. Denne pakken inkluderer også blomster etter eget valg levert fra Villvin Blomster på Skillebekk (jeg har ordnet blomstervalg mot et lite tillegg i prisen). Man står ellers fritt til supplerende oppdekking hvis man egne ønsker mht lys, bordekorasjoner etc.

Vi skal ha 82 gjester. Da en del av gjestene kommer langgveisfra (Vestlandet og Nord-Norge), regner vi med at en del ikke kommer og vi blir rundt 60-70 gjester.

De har ikke egne servitører ansatt på Roklubben, men kan engasjere noen for deg hvis du ønsker. Vi har avtalt å ha 5 servitører (anbefalt én servitør per 12-15 gjester). Servitørene betales direkte kr 150 i timen samme kveld.

Hva gjelder meny skal vi ha Laksetertinne med red rhubarbsalat og sitruscreme til forrett, Reinsdyrplomme med kremet fennikel og pastissyltet gulrot til hovedrett og Panna Cotta med friske bær til dessert. Drikkevarer har man anledning til å ta med selv. De har et stort kjølerom der som man kan disponere.

Jeg har fått et veldig godt inntrykk av stedet som synes å være ryddigå ha god erfaring med slike arrangement.Var der selv på et ball i vinter - et romantisk sted! :love:

Kan jeg spørre om når du skal gifte deg og hvor mange gjester dere skal ha?

:klemmer:

Gjest gjestebrud
Skrevet
Hei! Vi har valgt en såkalt "festpakke" som inkluderer oppdekking av bordene. Denne pakken inkluderer også blomster etter eget valg levert fra Villvin Blomster på Skillebekk (jeg har ordnet blomstervalg mot et lite tillegg i prisen). Man står ellers fritt til supplerende oppdekking hvis man egne ønsker mht lys, bordekorasjoner etc.

Vi skal ha 82 gjester. Da en del av gjestene kommer langgveisfra (Vestlandet og Nord-Norge), regner vi med at en del ikke kommer og vi blir rundt 60-70 gjester.

De har ikke egne servitører ansatt på Roklubben, men kan engasjere noen for deg hvis du ønsker. Vi har avtalt å ha 5 servitører (anbefalt én servitør per 12-15 gjester). Servitørene betales direkte kr 150 i timen samme kveld.

Hva gjelder meny skal vi ha Laksetertinne med red rhubarbsalat og sitruscreme til forrett, Reinsdyrplomme med kremet fennikel og pastissyltet gulrot til hovedrett og Panna Cotta med friske bær til dessert. Drikkevarer har man anledning til å ta med selv. De har et stort kjølerom der som man kan disponere.

Jeg har fått et veldig godt inntrykk av stedet som synes å være ryddigå ha god erfaring med slike arrangement.Var der selv på et ball i vinter - et romantisk sted! :love:

Kan jeg spørre om når du skal gifte deg og hvor mange gjester dere skal ha?

:klemmer:

jada, det kan du!

vi inviterer 130 (veeeldig store familier), men regner med et visst frafall av samme grunn som deg og regner med vi ender på 100 stk. og vi skal gifte oss neste sommer.

jeg regnet på den festpakken, men jeg syns at det blir så skrekkelig dyrt med nesten en dobling av leien... men kanskje er det ikke så dumt hvis jeg begynner å regne på hva de ulike "postene" vil koste?

vi blir, av alle vi snakker med, anbefalt buffet siden vi er så mange og trenger følgelig kanskje ikke like mange servitører?

kan jeg få spørre deg hva maten kommer på for dere?

Gjest Gjest_Vinterbrud_*
Skrevet
jada, det kan du!

vi inviterer 130 (veeeldig store familier), men regner med et visst frafall av samme grunn som deg og regner med vi ender på 100 stk. og vi skal gifte oss neste sommer.

jeg regnet på den festpakken, men jeg syns at det blir så skrekkelig dyrt med nesten en dobling av leien... men kanskje er det ikke så dumt hvis jeg begynner å regne på hva de ulike "postene" vil koste?

vi blir, av alle vi snakker med, anbefalt buffet siden vi er så mange og trenger følgelig kanskje ikke like mange servitører?

kan jeg få spørre deg hva maten kommer på for dere?

Å, så gøy med så stort bryllup! :)

Buffet-alternativet hørtes veldig fornuftig ut. Det vil jeg også tro passer fint på Roklubben, da de vakre maritime omgivelsene der kommer bedre til sin rett ved at man er litt "i bevegelse" ved buffet enn når man blir servert maten.

Vi betaler kr 395 per pers for maten. Vi benytter kokken Erik Egtvedt, som er anbefalt av Roklubben.

Gjest gjestebrud
Skrevet

tusen takk for svar og lykke til med planleggingen!

Gjest Gjest_Vinterbrud_*
Skrevet

Tusen takk, og i lige måde! :)

Skrevet

Hei dere

Vi skal også ha festen på Roklubben.

Lurer i den forbindelse på hvordan det fungerte med Villvin blomster? Ha betalte du tillegg for? Laget du brudebuketten din også der?

Takk

Skrevet
er det noen som skal ha eller har hatt bryllupsfest der ute?

Jøss, Pernille? :fnise::bryllup:

Skal dere gifte dere allrede?

Gjest Gjest_Januarbrud_*
Skrevet

Hei!

Så gøy at du også skal ha bryllupsfest på Roklubben :-)

Jeg har ikke avtalt pris med Villvin Blomster - jeg venter et prisoverslag derfra. Jeg har avtalt levering av blomster til Roklubben, kirke, brudebukett og knappehullsblomster. Tror det kan være hensiktsmessig da man får like blomster gjennom hele dagen :-)

Har dere avtalt basispakke eller festpakke på Roklubben? Dersom dere har valgt festpakke, er blomster inkludert i leieprisen på Roklubben.

Har du forresten tenkt noe på hvordan du vil pynte og dekorere på Roklubben? Så gøy at flere skal ha vinterbryllup på Roklubben! :jepp:

Skrevet

God idè!

Virket de som om de var flinke hos Villvin?

Hvilke type blomster skal dere ha?

Vet ikke helt hvordan vi skal pynte, men tenker at det blir enkelt og hvitt. Hva tenker du?

Vi skal ha festpakken.

Morsomt å snakke med noen som skal være samme sted!

quote name='Gjest_Januarbrud_*' date='21.09.2007 (08:31) ' post='4893520']

Hei!

Jeg har ikke avtalt pris med Villvin Blomster - jeg venter et prisoverslag derfra. Jeg har avtalt levering av blomster til Roklubben, kirke, brudebukett og knappehullsblomster. Tror det kan være hensiktsmessig da man får like blomster gjennom hele dagen :-)

Har dere avtalt basispakke eller festpakke på Roklubben? Dersom dere har valgt festpakke, er blomster inkludert i leieprisen på Roklubben.

Har du forresten tenkt noe på hvordan du vil pynte og dekorere på Roklubben? Så gøy at flere skal ha vinterbryllup på Roklubben! :jepp:

Skrevet

Hei!

Mitt inntrykk er at de er veldig flinke hos Villvin Blomster. De foreslo der fine løsninger med hensyn til blomster og øvrig borddekorasjon.

Vi skal bare ha hvite blomster. Brudebuketten skal bare bestå av kremhvite roser. Hvordan har du tenkt å ha blomstene? Har ikke bestemt helt hvordan vi skal pynte på Roklubben, men har tenkt som deg å la det være enkelt og hvitt :) Tanken er å skape en fin vinterstemning med masse levende lys både ute og inne. Jeg har forresten fått opplyst fra Lin Larsen at det går an å dempe lys i alle rom med unntak av garderoben.

Så gøy at vi begge skal ha bryllupsfest der :-) Hvor mange gjester skal dere ha?

God idè!

Virket de som om de var flinke hos Villvin?

Hvilke type blomster skal dere ha?

Vet ikke helt hvordan vi skal pynte, men tenker at det blir enkelt og hvitt. Hva tenker du?

Vi skal ha festpakken.

Morsomt å snakke med noen som skal være samme sted!

quote name='Gjest_Januarbrud_*' date='21.09.2007 (08:31) ' post='4893520']

Hei!

Skrevet

Hei igjen

Vil ha bare hvite blomster i buketten også, men ikke helt bestemt på hvilke.

Ser også for meg levende lys ute og inne - tror det kan bli utrolig fint!

Har du gjort avtale med roklubben om stearinlys og fakler - hvor mye og hvordan de skal sette det ut til alle kommer?

Hvilken dato har dere?

Vi skal ha ca 90 gjester. hva med dere?

Hva gjør dere med musikk? Dj eller band?

:o)

Hei!

Mitt inntrykk er at de er veldig flinke hos Villvin Blomster. De foreslo der fine løsninger med hensyn til blomster og øvrig borddekorasjon.

Vi skal bare ha hvite blomster. Brudebuketten skal bare bestå av kremhvite roser. Hvordan har du tenkt å ha blomstene? Har ikke bestemt helt hvordan vi skal pynte på Roklubben, men har tenkt som deg å la det være enkelt og hvitt :) Tanken er å skape en fin vinterstemning med masse levende lys både ute og inne. Jeg har forresten fått opplyst fra Lin Larsen at det går an å dempe lys i alle rom med unntak av garderoben.

Så gøy at vi begge skal ha bryllupsfest der :-) Hvor mange gjester skal dere ha?

Gjest Gjest_Januarbrud_*
Skrevet

Hei!

Vi gifter oss 26.januar. Dere da?

Vi har invitert 82 gjester, men regner vel med at det blir ca. 70 gjester.

Jeg har ikke avtalt hvor mye og hvor fakler og lys skal plasseres med Roklubben enda. Jeg har imidlertid fått tilbakemelding på at det bare å ta med det man ønsker av lys og fakler og videre at det går fint å ha lyslykter, alternativt sprutefrie fakler på balkongen. Tror vi kommer til å ha kubbelys og telys-holdere samt noen lysestaker på bordet og ellers stearinlys ved ankomsten.

Vi var forresten en tur på Roklubben i forkant av en fest der på lørdag for å planlegge litt :sjarmor: :sjarmor. Tror det blir kjempefint med bryllupsfesten der.

Vi skal ha en pianist til å spille ved mottakelsen mens vi fotograferes. Videre skal ha et live band til å spille etter middagen. Etter det blir det musikk fra CD (lastet ned fra nettet). Skal dere ha DJ eller live band?

Har dere tenkt på hva dere skal servere i baren?

Gjest Gjest_Januarbrud_*
Skrevet

Hei!

Jeg har ikke avtalt hvor mye og hvor fakler og lys skal plasseres med Roklubben enda. Jeg har imidlertid fått tilbakemelding på at det bare å ta med det man ønsker av lys og fakler og videre at det går fint å ha lyslykter, alternativt sprutefrie fakler på balkongen. Tror vi kommer til å ha kubbelys og telys-holdere samt noen lysestaker på bordet og ellers stearinlys ved ankomsten.

Vi var forresten en tur på Roklubben i forkant av en fest der på lørdag for å planlegge litt dorian_charm.gif :sjarmor. Tror det blir kjempefint med bryllupsfesten der.

Vi skal ha en pianist til å spille taffelmusikk ved mottakelsen mens vi fotograferes. Videre skal ha et live band til å spille etter middagen. Etter det blir det musikk fra CD (lastet ned fra nettet). Skal dere ha DJ eller live band?

Hei igjen

Vil ha bare hvite blomster i buketten også, men ikke helt bestemt på hvilke.

Ser også for meg levende lys ute og inne - tror det kan bli utrolig fint!

Har du gjort avtale med roklubben om stearinlys og fakler - hvor mye og hvordan de skal sette det ut til alle kommer?

Hvilken dato har dere?

Vi skal ha ca 90 gjester. hva med dere?

Hva gjør dere med musikk? Dj eller band?

:o)

Skrevet

Hei igjen

Vi gifter oss 9 februar:o)

Vi har bestilt dj, men har tenkt en del på band også. Synes det er vanskelig å finne et man vet funker. Hvem er det dere skal ha?

Tenkte meg innom Villvin i morgen - så får jeg planlagt litt mer hva gjelder blomster. Jo mer som er i boks, jo bedre!

Utrolig deilig å ha noen å utveksle ideer med som skal ha det på samme sted!

Har du funnet deg kjole?

[

quote name='Gjest_Januarbrud_*' date='27.09.2007 (18:12) ' post='4910886']

Hei!

Vi var forresten en tur på Roklubben i forkant av en fest der på lørdag for å planlegge litt dorian_charm.gif :sjarmor. Tror det blir kjempefint med bryllupsfesten der.

Vi skal ha en pianist til å spille taffelmusikk ved mottakelsen mens vi fotograferes. Videre skal ha et live band til å spille etter middagen. Etter det blir det musikk fra CD (lastet ned fra nettet). Skal dere ha DJ eller live band?

Skrevet

Glemte svare på hva vi tenker om baren. har vel ikke bestemt oss helt, men min kjære tar hovedansvaret der.

Blir vel litt av hvert tenker jeg;o) Dere da?

Skal å se på lokalet en lørdag i oktober når det er pyntet - gleder meg.

Hvordan var det nå når dere va der?

Hei!

Gjest Gjest_Januarbrud_*
Skrevet

Hei igjen!

Ja, veldig deilig å ha noen å utvekse ideer med som skal ha festen samme sted! :-) Dere skal da gifte dere akkurat 14 dager etter oss. Da sitter vi på flyet mot Mauritius. Har dere bestilt bryllupsreise?

Vi skal ha et band som heter Frankly Sinatra. De spiller bare Frank Sinatra-musikk (jeg elsker Frank Sinatra-musikk). Er redd for at det vil bli litt ensformig, men heldigvis skal de bare spille 2 X 40 min. Det som er veldig greit dersom dere velger DJ er jo at dere da står mer fritt til å bestemme meldodivalget.

Jeg har bestilt kjole, men har ikke fått den enda. Regner med at den kommer om ca. én månded. Du da, har du funnet kjole?

Dette er bare så gøy. Spennende nå som den store dagen nærmer seg. Vi sendte ut invitasjoner for én uke siden og alt blir liksom mer virkelig nå som svarkortene begynner å falle ned i postkassen vår :-)

Hvilken kirke skal dere gifte dere i?

Hei igjen

Vi gifter oss 9 februar:o)

Vi har bestilt dj, men har tenkt en del på band også. Synes det er vanskelig å finne et man vet funker. Hvem er det dere skal ha?

Tenkte meg innom Villvin i morgen - så får jeg planlagt litt mer hva gjelder blomster. Jo mer som er i boks, jo bedre!

Utrolig deilig å ha noen å utveksle ideer med som skal ha det på samme sted!

Har du funnet deg kjole?

[

quote name='Gjest_Januarbrud_*' date='27.09.2007 (18:12) ' post='4910886']

Hei!

Gjest Gjest_Januarbrud_*
Skrevet

Hei igjen!

Når det gjelder baren, tenkte vi som dere å ha litt av hvert . Vi prøver å gjøre det så enkelt som mulig for servitøren i baren og da ha enkle drinker (GT, Vokda Russian, Bacardi Razz, Cuba Libre og Fjellbekk) samt øl og vin.

Vi synes lokalet var veldig fint da vi var der på lørdag. Man står nok fritt til å bestemme selv hvordan man ønsker å gjøre det mht pynting, bordoppsett osv. Vi fikk noen tanker om at dette da vi var der. Tror det går fint å skape den romantiske vinterstemningen med masse levende lys ute og inne.

Har dere meldt dere på brudevals-kurs?

Håper det gikk fint på Villvin Blomster i dag :-)

Glemte svare på hva vi tenker om baren. har vel ikke bestemt oss helt, men min kjære tar hovedansvaret der.

Blir vel litt av hvert tenker jeg;o) Dere da?

Skal å se på lokalet en lørdag i oktober når det er pyntet - gleder meg.

Hvordan var det nå når dere va der?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...