Arwen Skrevet 5. september 2007 #1 Skrevet 5. september 2007 Kattematen står fremme på gulvet hele tiden, hva når jenta mi begynner å krabbe? :klø: Hun putter jo alt mulig i munnen nå og alt annet rart kan jeg jo fjerne, men kattene må jo har tilgang til mat. Hva gjør dere andre med små barn og katter?
Gjest Elastica Skrevet 5. september 2007 #2 Skrevet 5. september 2007 Jeg er av den oppfatning at barn umulig kan bli skikkelige mennesker før de for eksempel har svelget en anseelig mengde sand og grus. Hun finner nok fort ut at det ikke smaker så godt, og kattemat er vel ikke akkurat giftig.
Gjest Elfrida Skrevet 5. september 2007 #3 Skrevet 5. september 2007 Du kan vel sette maten et sted kattene kommer til, men ikke ungen? Litt høyt f.eks. Ellers kjenner jeg en ettåring som gladelig spiser tørrfor til hund, hun har ikke oppdaget at det ikke er godt enda...
Gjest :) Skrevet 5. september 2007 #4 Skrevet 5. september 2007 Det er ikke farlig om hun spiser litt kattemat. Problemet oppstår ikke før katten går sulten fordi jenta spiser opp all maten.
Arwen Skrevet 5. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. september 2007 ok, da bekymrer jeg meg ikke for det.
Leo Skrevet 5. september 2007 #6 Skrevet 5. september 2007 Både min lillebror og jeg inntok anseelige mengder hundemat før vi innså at det kanskje ikke var det helt store. Vi ble aldri syke og har sannsynligvis ikke tatt langvarig skade av det heller ... (Lillebror foretrakk egentlig å spise meitemark og veps, men jammen tålte han ikke det også )
Alva Skrevet 5. september 2007 #7 Skrevet 5. september 2007 Jeg er av den oppfatning at ting ikke skal ryddes unna for barnet. Jeg nekter å bo i et "barnehagemiljø". Hos oss har vi ikke gjort noen endringer, men heller tatt jobben med å lære barna hva som er lov/ikke lov den første stunden de var mobile. Overhodet ikke noe problem hos oss - verken i forhold til hundemat, planter, dvd-spillere/playstation, bladkurv/strikkekurv og annet som står "lagelig til". Desto mer slitsomt når det kommer besøk av andre barn som kommer fra hjem hvor man ikke kan ha en duk på bordet engang...
Gjest Silmarill Skrevet 5. september 2007 #8 Skrevet 5. september 2007 Kattemat er ikke giftig så derfor er det ikke farlig på den måten. Ville uansett kanskje ha tenkt på at tørrfor er noe et lite barn kan sette i halsen!
Furstina Skrevet 5. september 2007 #9 Skrevet 5. september 2007 Enig med de andra här. De lär sig snabbt. När jag och barnen är på besök hos mormor som har katt lyfter jag dock undan brickan med mat på - annars har vi både mat och vatten utöver golvet. *lat och orkar inte städa mormors köksgolv varje gång* Det är inte för "farligheten" jag skulle plocka undan maten utan för att slippa städa golvet flera gånger om dagen. Av samma anledning har jag också flyttat på en stor blomma som stod på golvet. Jag vill inte att Lillasyster gräver jord med händerna för att äta, och kladda med.
Kayli Skrevet 5. september 2007 #10 Skrevet 5. september 2007 Vi satte kattematen opp på benken med et kjøkkenhåndkle under da ungene var små. Ikke for at de ikke skulle spise av den, men fordi de sølte så mye med den.
Arwen Skrevet 5. september 2007 Forfatter #11 Skrevet 5. september 2007 Men da hopper jo kattene opp på kjøkkenbenken, og det er hvertfall ikke greit. Der er det ikke lov å være nemlig.
Kayli Skrevet 5. september 2007 #12 Skrevet 5. september 2007 (endret) Men da hopper jo kattene opp på kjøkkenbenken, og det er hvertfall ikke greit. Der er det ikke lov å være nemlig. Nei, da er ikke det noen løsning for dere. Vi har flere seksjoner med kjøkkenbenk (stort kjøkken), og kunne plassere matskåla langt fra vår egen "matavdeling". (Bare sånn at ikke jeg oppfattes som en gris, her ). Endret 5. september 2007 av Kayli
Arwen Skrevet 5. september 2007 Forfatter #13 Skrevet 5. september 2007 da skjønner jeg. Har bittelite kjøkken vi, så den lille benken vi har må jeg nesten holde ren.
Morea Skrevet 5. september 2007 #14 Skrevet 5. september 2007 Kattemat er jo fullt av mineraler og proteiner. Det skal jo være sunt. Selv hadde vi en nabogutt som kom og dyppet flatbrødet sitt i den noe "hårete" vannskåla til bikkja vår når vi snudde ryggen til. Det har jaggu blitt folk av ham og. Største faren er nok, som nevnt over, at det kan settes i halsen.
Leo Skrevet 5. september 2007 #15 Skrevet 5. september 2007 Jeg har ikke barn, men derimot en hund som søler noe helt hemningsløst når han drikker/spiser. Jeg har derfor kjøpt inn et serveringsbrett med ganske høy kant som mat- og vannskålen hans står på. Da kan han grise temmelig mye uten at jeg må vaske hele gulvet hver gang han har spist.
Helga Skrevet 5. september 2007 #16 Skrevet 5. september 2007 Jeg er av den oppfatning at barn umulig kan bli skikkelige mennesker før de for eksempel har svelget en anseelig mengde sand og grus. Hun finner nok fort ut at det ikke smaker så godt, og kattemat er vel ikke akkurat giftig. he he, mange unger synes katemat er veldig godt, det gjorde iallefall min da hun var rundt året. Men det værste som kan skje er vel litt trøblete mage
Gjest care Skrevet 7. september 2007 #17 Skrevet 7. september 2007 Tøtta her i huset får ikke spise kattemat, derfor får hun beskjed om at hun ikke får røre. Klart det er slitsomt å hele tiden passe på, men det er det eneste alternativet her i huset.
Minni-Mus Skrevet 7. september 2007 #18 Skrevet 7. september 2007 Kattematen er målet til jenta vår også.... Hun åler seg i hu og hast inn på kjøkenet og skal oppi knottene.... Har ofte tømt munnen hennes for tørrfor... Det verste er at hun griser det utover, og vannskåla osv... Men vi lar maten stå. Hun får heller lære seg at det ikke er lov til å røre kattematen. Sier nei hver gang hun strekker hånda si til skåla, og da blir hun sint, prøver hun igjenn sier jeg nei mens jeg tar henne bort derfra.... så hun begynner å skjøne at det er nei... men man må bare passe på. Mest redd for at hun skal sette fast i halsen.
Chiquita Skrevet 7. september 2007 #19 Skrevet 7. september 2007 Frem til barna begynner å reise seg kan man jo sette kattematen opp på en kjøkkenstol? Og når barna begynner å reise seg, så er de kanskje ikke SÅ ivrig på å putte ting i munnen lengre? I allefall har ikke mine vært det
Furstina Skrevet 7. september 2007 #20 Skrevet 7. september 2007 Frem til barna begynner å reise seg kan man jo sette kattematen opp på en kjøkkenstol? Og når barna begynner å reise seg, så er de kanskje ikke SÅ ivrig på å putte ting i munnen lengre? I allefall har ikke mine vært det Det skiljer sig väldigt från barn till barn det där. Lillasyster är 10 månader och gillar fortfarande att äta på ALLT. Böcker, matrester och smulor på golvet, böcker, fjärrkontroll, leksaksbilar, tågräls, strumpor, frukt, knäckebröd, plåsteraskar. Hon har gått i två månader och stått upp i tre-fyra månader, Hon har i alla fall slutat suga på toalettstolen (det var väldigt skönt för tandköttet ett tag)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå