Gå til innhold

Handler du i butikker

Fremhevede innlegg

Skrevet
Er det virkelig så grusomt å ha en tier i lommeboka når du skal på slike butikker?

Nei,det er ikke grusomt i det hele tatt,men det er litt kjedelig når du kommer inn på butikken og er klar for en storhandel,så oppdager du at du ikke har en tier.

Men vet du om at butikken har sånn system og passer på å ha med en tier,så er det selvfølgelig ikke noe problem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vognmynt på bilnøkkelknippet, ikke noe problem.Hvis jeg ikke kjører har jeg heller ikke bruk for trillevogn, da handler jeg i sykkelkurven.

Gjest Elastica
Skrevet

Jeg handler gladelig i slike butikker. Der er det stort sett vogner på plass, de ser dessuten adskillig mer delikate ut enn de i butikker hvor de slenger rundt på parkeringsplassen.

Dersom jeg ikke har en tier på meg, veksler de gjerne i kassen, eller jeg får låne en sånn som man bruker som tiererstatning. Alltid med et smil. Har aldri opplevd at de "allernådigst" veksler penger.

Gjest AnneShirley
Skrevet
Jeg har vognmynt på bilnøkkelknippet, ikke noe problem.Hvis jeg ikke kjører har jeg heller ikke bruk for trillevogn, da handler jeg i sykkelkurven.

Nettopp! Akkura slik gjør jeg det også.

Skrevet

Folk er jo så late at jeg synes det er helt greit med vognmynter. Da må kundene sette de fra seg på rett plass og ikke bare sette den fra seg der det måtte falle dem inn. Det blir jo så rotete i inngangspartiet til butikker uten slik løsning. De gangene jeg ikke har hatt vognmynt har betjeningen veksla helt greit.

Skrevet
Jeg har aldri en tier i lommeboka,så hvis jeg handler på butikker med sånn system så må jeg bruke kurv. Veldig irriterende hvis jeg skal handle masse,da drar jeg heller en annen plass og handler.

Heldigvis har ikke "min" butikk sånn system.(jeg skjønner grunnen til at mange butikker har det altså)

Samme her. Tror jeg må skaffe meg en slik vognmynt til å ha på nøkkelknippet.

Gjest Thelma :-)
Skrevet

Ja, selvsagt gjør jeg det .. forstår godt at de har myntinnkast på vognene ... ellers står blir de stående på parkeringsplasser til fare for både biler og mennesker.. Det finnes nemlig ganske mange mennesker som tenker på seg selv først - så seg selv igjen - og så seg selv igjen enda en gang ...

Skrevet (endret)

*opprydding*

Endret av emi
Skrevet (endret)

*opprydding*

Endret av emi
Skrevet
Ja, det gjør jeg, og har aldri tenkt over dette. Er det virkelig så grusomt å ha en tier i lommeboka når du skal på slike butikker? Jeg synes det blir bare tåpelig å skulle unngå butikker jeg liker, med godt utvalg, fordi de krever at jeg låner dem en tier på vogna en halvtimes tid. Det hadde vel egentlig vært mer mitt tap enn deres.

det var vel igrunn det jeg hadde tenkt å svare.... :pls:

Skrevet
Men er det ikke nå så vanlig at man nesten kan gå utfra at butikkene har et sånt system?

Her jeg bor er ikke dette så vanlig faktisk. Kommer i farta bare på en butikk hvor jeg vet at de har et slikt system.

Skrevet (endret)

*opprydding*

Endret av emi
Skrevet
Da er det jo ikke noe problem, er bare å droppe den butikken det ;)

Ja, men hvis jeg er i nærheten slik at det passer å handle der, glemmer jeg som regel at jeg trenger en 10er. :fnise:

Skrevet
Her jeg bor er ikke dette så vanlig faktisk. Kommer i farta bare på en butikk hvor jeg vet at de har et slikt system.

Her er det også bare en sånn butikk. De har i tillegg de dyreste varene her, og heller ikke det beste utvalget. Den er kjent for å være en "gubbebutikk" som har sine faste kunder, som har gått der i flere tiår.

Nå er det jo aldeles ikke grusomt, som noen tror det er, å smette på en tier....det er mer en hverdagsbetraktning fra min side. Og en bevisst handling å bruke de andre butikkene....men det ligger nok mer bak enn kun den tiern til handlevogna. Generelt er de bedre på service, og det er derfor jeg lurer på dette i forhold til konkurransen om kundene.

Gjest Gjest_fil_*
Skrevet

Jeg liker ikke å komme til butikker der jeg må ha en tier for å bruke handlevogna.

Årsak: av den enkle grunn at jeg sjelden har kontanter i pengboka. Har nok hastverk om jeg ikke må stille meg i kø for å få tatt ut en tier FØR hanleturen starter.

Gjest Blondie65
Skrevet

Så dere som ikke handler steder der de har 10/20 kroners innkast dere handler da aldri på

- Plantasjen

- Ikea

- Rema 1000

- Coop

... og det bare fordi dere oppfatter det som dårlig kundeservice?

Jeg er enig i en ting dog: det kunne godt vært ordnet med vekslingsautomater en plass (det har de på Ikea).

Selv bruker jeg sånn nøkkelhankting (har den alltid på nøkkelringen og nøkkel har jeg alltid med meg).

Skrevet
Ikke jeg.

Noe av prinsipp, fordi jeg synes det er lite kundevennlig, og også merkelig sett fra et konkurransesynspunkt (konkurranse i markedet). Er de SÅ sikre på kundene, da?

Og noe fordi jeg sjelden har en 10er.

Handler jeg der, er det småinnkjøp.

Eh, ja.. Har aldri tenkt over det, og tror ikke den tid nå er kommet..

Skrevet

Det er ikke så ofte jeg handler så mye at jeg trenger vogn, men jeg har aldri tenkt på det som et problem eller dårlig kundeservice -strengt tatt er det det motsatte, det gjør butikken ryddigere.

Forresten bør vi nok sette på plass vognene etter oss, synes egentlig det er en selvfølge. Hvorfor gjøre andres arbeidsdag verre enn den trenger å være?

Det er mye som burde være en selvfølge, men som man likevel har (og må ha) forskjellige måter å "tvinge" folk til å gjøre.

Skrevet

Vet ikke om noen butikker som ikke har sånne vogner, jeg..

Skrevet

Dette har jeg aldri sett på som noe problem for å være helt ærlig. Jeg handler mer enn gjerne i slike butikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...