Nabodama Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 Ikke jeg. Noe av prinsipp, fordi jeg synes det er lite kundevennlig, og også merkelig sett fra et konkurransesynspunkt (konkurranse i markedet). Er de SÅ sikre på kundene, da? Og noe fordi jeg sjelden har en 10er. Handler jeg der, er det småinnkjøp.
Gjenglemt sykkellås Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 (endret) Egentlig handler jeg aldri i sånne butikker, men jeg tror det er mest tilfeldig, siden min nærmeste butikk ikke har det opplegget. (Dessuten får jeg som regel plass til alle varene mine i en handlekurv (Lidl er teit, for der har de ikke handlekurver, kun vogner med myntinnkast..) ) Men allikevel går jeg rundt med en sånn metallsak på nøkkelknippet formet som en sirkel som man kan bruke i sånne vogner. Edit: Har ikke tenkt på det så mye fra et ikke-kundevennlig perspektiv. Egentlig synes jeg alle kunder har "godt av det" fordi vi er så vanvittig sløve til å sette tilbake handlevognene våre. Vi setter dem jo i stedet midt på parkeringsplassen og foran inngangen til butikken. DET er idiotisk. Endret 4. september 2007 av Gjenglemt sykkellås
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2007 #3 Skrevet 4. september 2007 Ja, det gjør meg ingenting. Har en handlevognmynt sammen med nøklene mine. Og så har jo mange plasser trillekurv nå for de som ikke tar vogn. Det er jo bra for butikkene da, så slipper de å sette vognene på plass.
Gjest lissi32 Skrevet 4. september 2007 #4 Skrevet 4. september 2007 Ja jeg gjør det, og jeg forstår godt at de ikke orker å fly rundt på parkeringsplassen å samle inn vogner hele døgnet.
Isobel Skrevet 4. september 2007 #5 Skrevet 4. september 2007 Har aldri tenkt på det sånn jeg! Tenker vel at de må gjøre det for å forhindre at folk tar de med seg. Men er enig -det er veldig irriterende når du skal handle så har du ikke den 10-eren, så må du i kassen å spørre om du allernådigst får veksle. Eller drasse rundt på en altfor tung handlekurv... Men den butikken jeg handler mest i har ikke sånt system heldigvis.
emi Skrevet 4. september 2007 #6 Skrevet 4. september 2007 (endret) *opprydding* Endret 17. september 2007 av emi
Nabodama Skrevet 4. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 4. september 2007 Ja jeg gjør det, og jeg forstår godt at de ikke orker å fly rundt på parkeringsplassen å samle inn vogner hele døgnet. Ja, jeg vet det er derfor....men likevel. Forresten bør vi nok sette på plass vognene etter oss, synes egentlig det er en selvfølge. Hvorfor gjøre andres arbeidsdag verre enn den trenger å være?
venus* Skrevet 4. september 2007 #8 Skrevet 4. september 2007 Hadde jeg hatt valget, så hadde jeg BARE handlet i slike butikker. Trege idioter blir enda verre om de blir utstyrt med en stor vogn Ellers er jeg veldig begeistret for disse trille-kurvene. Men vogner, nei bevare meg vel.
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2007 #9 Skrevet 4. september 2007 Jeg handler litt forskjellige steder, men det har hender jeg tar nabobutikken for jeg har sikkert ingen tier. Hater å måtte spørre om å få løst en vogn.
mustapippuri Skrevet 4. september 2007 #10 Skrevet 4. september 2007 Har aldri tenkt på det sånn jeg! Tenker vel at de må gjøre det for å forhindre at folk tar de med seg. Men er enig -det er veldig irriterende når du skal handle så har du ikke den 10-eren, så må du i kassen å spørre om du allernådigst får veksle. Eller drasse rundt på en altfor tung handlekurv... Men den butikken jeg handler mest i har ikke sånt system heldigvis. Eller de nekter å veksle for deg siden de selger slike små nøkkelhanker med sånn vognmynt på. Gud, hvor mange slike jeg har liggende rundt, og de er aldri med når jeg får innfall om å shoppe en annen plass enn nærbutikken
emi Skrevet 4. september 2007 #11 Skrevet 4. september 2007 (endret) *opprydding* Endret 17. september 2007 av emi
Ce'Nedra Skrevet 4. september 2007 #12 Skrevet 4. september 2007 Før unngikk jeg det alltid, men det var fordi det var upraktisk da jeg aldri hadde kontanter på meg. Men for ikke så lenge siden fikk vi med sånn nøkkelring med vognmynt på av lokalavisa, så nå bryr jeg meg ikke lenger. Det er jo i grunnen forståelig at de bruker dette systemet, folk gidder jo sjelden å sette tilbake vogna ellers. I den ene butikken jeg handler hvor de ikke bruker dette systemet, kommer jeg meg nesten ikke ut av kassa eller butikken, det står vogner overalt!
mustapippuri Skrevet 4. september 2007 #13 Skrevet 4. september 2007 Så legg en vognmynt i lommeboka di da, så slipper du det problemet Bruker ikke lommebok
Gjest Frøken Titt Skrevet 4. september 2007 #14 Skrevet 4. september 2007 Ja, hver eneste dag. Hva er galt med å låne bort en tier i noen minutter? De har sikkert mista en god del vogner de som ikke gjør det her, og da er det ikke så rart dem vil ha et lite depositum. Der jeg handler veksler de alltid inn hvis man ikke har tier heldigvis. Det syns jeg de fleste burde tilby seg å gjøre når de skal ha en tier fra deg til vognene.
Gjest Alyx Skrevet 4. september 2007 #15 Skrevet 4. september 2007 Det er vel det minste problemet i min hverdag, så det gjør jeg gladelig! Jeg blir heller forundret over hvor mye vi skal måtte irritere oss over, skjønner godt at de ønsker at dette skal gå av seg selv, voksne som vi er
Gjest Frøken Titt Skrevet 4. september 2007 #16 Skrevet 4. september 2007 Det er vel det minste problemet i min hverdag, Ikke sant. :kaffe:
Orestes Skrevet 4. september 2007 #17 Skrevet 4. september 2007 Sjeldent jeg handler så mye at jeg trenger vogn, men når jeg gjør det er ikke den tiern noe problem. Man kan gjerne si at det er en selvfølge at folk setter på plass vognene, men slik det til tider ser ut ved kassene/utenfor butikker som ikke bruker mynt, lurer jeg på om folkeskikken faller av veldig mange ved inngangspartiet.
Meaty Skrevet 4. september 2007 #18 Skrevet 4. september 2007 Jeg handler gjerne der man må bruke tier på handlevogna. De butikkene har som oftest ryddigere parkeringsplasser. Hvor irriterende er det ikke når man kommer til en nesten full parkeringsplass på en lørdag, og så må man ut av bilen og flytte på handlevogner som folk har satt fra seg på plassen du hadde tenkt å parkere på? Dessuten, de supermarkedene som ikke bruker tiersystemet har gjerne en ekstrahjelp som kun er der for å samle inn vogner på travle dager. Hvem tror dere i bunn og grunn betaler lønna hans?
Gjest MrsP Skrevet 5. september 2007 #19 Skrevet 5. september 2007 Jeg har aldri en tier i lommeboka,så hvis jeg handler på butikker med sånn system så må jeg bruke kurv. Veldig irriterende hvis jeg skal handle masse,da drar jeg heller en annen plass og handler. Heldigvis har ikke "min" butikk sånn system.(jeg skjønner grunnen til at mange butikker har det altså)
Arkana Skrevet 5. september 2007 #20 Skrevet 5. september 2007 Ja, det gjør jeg, og har aldri tenkt over dette. Er det virkelig så grusomt å ha en tier i lommeboka når du skal på slike butikker? Jeg synes det blir bare tåpelig å skulle unngå butikker jeg liker, med godt utvalg, fordi de krever at jeg låner dem en tier på vogna en halvtimes tid. Det hadde vel egentlig vært mer mitt tap enn deres.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå