Gå til innhold

Paris og franske klesstørrelser


gladidag

Anbefalte innlegg

Skal snart til Paris og har ikke tenkt å bruke dagene i butikker......MEN bittelitt shopping kunne eg tenke meg. Men så er eg ingen bitteliten slank fransk sylfide da, bruker 40-42 i bukser og 44-46 i topper, E OG F75 I BH...er det noen sjans?? er ikke franske str. små?? Norsk 40 tilsvarer fransk 44 eller noe? Har vært i Roma, der var det og vanskelig å finne klær i min størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Franske størrelser er såvidt jeg husker samme som norske. Det er de italienske størrelsene som er 4 nummer ulikt våre.

Men hvordan utvalget er i større størrelser vet jeg ikke. Tror nok du vil kunne finne noe, for alle franske damer er ikke nette og små.

God tur!

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Franske størrelser er såvidt jeg husker samme som norske. Det er de italienske størrelsene som er 4 nummer ulikt våre.

Nei, det er "forskjøvet" ett hakk, så bruker du str 44 i norge, trenger du str 46 i franske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg bodde i Frankrike for mange herrens år siden fikk jeg alltid høre det at størelsene ver et hakk over de andre europeiske 40 her skulle altså være 42 i Frankrike, men reelt tror jeg kanskje det er enda litt større forskjell. I enkelte plagg stod det både europeisk og fransk størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk :) Gleder meg til å reise til Paris, spise godt, drikke vin midt på dagen,gå på Moulin Rouge og nyte den vakre byen.. også shoppe bittelitt håper eg...lyst på kåpe/jakke, støveletter, sko ,veske og noe snadder mat m hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg bodde i Frankrike for mange herrens år siden fikk jeg alltid høre det at størelsene ver et hakk over de andre europeiske 40 her skulle altså være 42 i Frankrike, men reelt tror jeg kanskje det er enda litt større forskjell. I enkelte plagg stod det både europeisk og fransk størrelse.

Slik har jeg oppfattet det i teorien også. Men har nettopp kjøpt meg mye klær gjennom La Redoute i str 44. Og jeg kommer sjelden inn i str 42 i Norge (på Cubus er str 42 romslig, da.. men ofte ellers må jeg ha str 44 her i Norge også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...