Gå til innhold

Sit-ups


Ekorn

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig flink til å ta sit-ups....i perioder :fnise:

Dvs at i en periode på kanskje 1 måned eller 2 om gangen tar jeg 60-90 sit-ups iallefall annenhver dag.

Det jeg lurer på er hvorfor jeg i hver av de periodene bare blir støl etter de første par gangene... Etter den første gangen blir jeg veeeeeldig støl. Klarer ikke å rette meg ordentlig ut i magen, og det er utrolig vondt å le...osv. Andre gangen litt mindre, og tredje gangen kanskje ikke noe i det hele tatt.

Noen som har noen ide om hvorfor? Gjør jeg det feil rett og slett? Jeg mener ganske bestemt at jeg merker resultater de månedene jeg er skikkelig flink, men hvem vet...kanskje jeg bare innbiller meg det....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du har utrente magemuskler blir du lett støl hvis du tar for hardt i eller trener for lenge.

. Mange tar 20 eller 30 sit ups når de først begynner. Selv må jeg starte sakte med få sit ups i begynnelsen og så øker jeg antallet hver uke.

Du kan prøve det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Det samme skjer med meg hvis jeg gjør en styrkeøvelse jeg ikke har gjort på en stund. Det er nok ganske normalt at musklene blir støle ved uvante begevelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig flink til å ta sit-ups....i perioder :fnise:

Dvs at i en periode på kanskje 1 måned eller 2 om gangen tar jeg 60-90 sit-ups iallefall annenhver dag.

Det jeg lurer på er hvorfor jeg i hver av de periodene bare blir støl etter de første par gangene... Etter den første gangen blir jeg veeeeeldig støl. Klarer ikke å rette meg ordentlig ut i magen, og det er utrolig vondt å le...osv. Andre gangen litt mindre, og tredje gangen kanskje ikke noe i det hele tatt.

Noen som har noen ide om hvorfor? Gjør jeg det feil rett og slett? Jeg mener ganske bestemt at jeg merker resultater de månedene jeg er skikkelig flink, men hvem vet...kanskje jeg bare innbiller meg det....?

At man blir mindre støl er ikke noe galt. Det er helt naturlig å bli mindre støl for hver gang man trener. Spesielt dersom man bare opprettholder samme antall og ikke øker antall sit-ups eller intensitet/vanskelighetsgrad. Forsøk å legge inn andre typer sit-ups, som trener andre deler av magen. Men nå er det ikke nødvendig å bli støl etter en trening for å få nytte av treningen heller da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...