Gå til innhold

Når er du mest lykkelig?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Inspirert av tråden blir man lykkelig av penger, lurer jeg nå på i hvilke sitvasjoner du opplever den opptimale lykke?

Jeg føler ekstrem lykke når jeg

danser

sitter og har en hyggelig middag med min mann/noen få gode venner med vin og stearinlys og alt som hører med

koser rundt i sengen med sønnen min

gleder mine nærmeste

etter at barna har lagt seg når vi er i syden, og soler har gått ned, og hvitvinen er åpnet og det eneste man hører er gresshoppene....

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Når jeg reiser. Ikke vanlig ferietur, men ordentlig reising. :)

Har ooplevd to anledninger i livet med fullkommen lykke:

1: Da det ble strømstans i metroen i Paris. Jeg hadde selskap av en kjekk australier. Vi satte oss intill en vegg og så på en mann som sjonglerte med fargerike baller. Og i bakgrunnen satte noen på sangen "Voyage, voyage". Det var strømstans, mennesker surret til alle kanter, og jeg tenkte; Ok, jeg kommer ingen steder. Jeg får bare sitte her og nyte øyeblikket. Og det gjorde jeg.

2: I australia. Jeg satt intill en husvegg, og var helt alene. Sola varmet i fjeset. Jeg tenkte at her var jeg, i et fremmed land hvor naturen var helt forskjellig, men menneskene ganske like der jeg kom fra.

Begge gangene opplevde jeg en indre, fullkommen lykke og harmoni som ikke kan beskrives med ord. Jeg er glad for at jeg har vært så heldig å oppleve det to ganger. :)

Endret av Pax
Skrevet (endret)

Jeg blir lykkelig av så mye (forskjellig), blant annet

* Årets første jordbær

* Hyggelige/fortrolige samtaler med kjærste og venner

* Følelsen av å ha oppnådd noe som betyr noe for andre

* Å være sliten etter en fin, men hektisk arbeidsdag

* Kose med katten min

* Klarer å skrive konsentrert, med flyt og oppnå resultater

* Oppnår gode resultater jobb/utdanningsmessig

Jenna

Endret av Jenna88
Skrevet

- Når jeg er sammen med mannen og kjenner at jeg ikke vil ha noen annen i hele verden

- Når jeg har en god stund sammen med en nær venn

- Når jeg oppnår noe jeg har jobbet lenge for

- Når jeg koser med kattene og de ser på meg med søvnige blikk, lager koselyder og strekker seg mot meg

For å nevne noe

Skrevet

Er enig med flere av de som har skrevet her. For min del vil jeg også føye til:

høsten - en vakker høstdag med en mild sol og en frisk og klar høstvind som blåser gjennom håret...

når jeg tenner lys og røkelse, setter på gregoriansk munkesang og legger meg på sofaen med en god bok

Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet

Når jeg snakker med og flørter med interessante og kjekke menn. Og er ved havet og baren.

Skrevet

Når jeg snakker med mine barn, og får høre hvordan dagen deres har vært.

Når barna gjør det bra på skolen, på fritidsaktivitene sine og når jeg ser at de koser seg.

Når jeg ligger tett inntil min mann, og bare småprater om alt og ingenting.

Når vi er på reise, og ikke stresser i det hele tatt.

Når eldstemann kommer hjem på besøk

Når jeg får litt alenetid med en venninne, og vi bare snakker og snakker.

Og ellers når alle rundt meg har det bra

Skrevet
1: Da det ble strømstans i metroen i Paris. Jeg hadde selskap av en kjekk australier. Vi satte oss intill en vegg og så på en mann som sjonglerte med fargerike baller. Og i bakgrunnen satte noen på sangen "Voyage, voyage". Det var strømstans, mennesker surret til alle kanter, og jeg tenkte; Ok, jeg kommer ingen steder. Jeg får bare sitte her og nyte øyeblikket. Og det gjorde jeg.

Ååå!

Det hørtes koselig ut!

Et lite øyeblikk da jeg leste dette var jeg virkelig på banen i Paris, jeg! Mmmm...

:jepp:

Skrevet

*Når blikk sier mer enn ord (mellom venninner, kjæresten, mamma)

* En berøring som får det til å krible i magen (nyforelska-følelsen)

* Når det er total stillhet ute i naturen, og du har tid til å legge merke til det

* Når man har tid å reflektere over små ting; som snøfnugg under en gatelykt

* Når man satser og vinner

* Følelsen av å være villig til å gjøre hva som helst for noen, og få det i gjengjeld.

Skrevet

Når jeg ligger i armkroken til gutten min, alt er perfekt, ikke noe mas, helg, ingenting å tenke på, alt er bare perfekt da i hans armer.. :hjerte:

det var det jeg kom på, og i det begynte jeg å savne han igjen.. åh, hvor perfekt :hjerte:

Skrevet

Jeg har to situasjoner hvor jeg føler meg totalt avslappet, fri og lykkelig og det er når jeg

* Ligger på en luftmadrass i en varm sjø på et varmt og herlig sted

* Tar heisen eller renner ned en alpinbakke på en strålende solskinnsdag med puddersnø og musikk i bakgrunnen

I tillegg kan jeg også si at jeg er lykkelig

*Rundt juletider når alle er er glade og det er en slags magisk stemning rundt omkring. (Og da tenker jeg ikke på førjulsstresset i butikkene;))

* Når jeg drikker vin og prater eller bare ser en film med gode venner

* Når jeg får et spesielt kompliment fra en spesiell person

* Når jeg er på et utested hvor de spiller min type musikk

* Når jeg gjør meg klar til en kveld jeg har store forventninger til

* Når jeg sitter ute og bare slapper av på en varm høstdag

* Når jeg opplever noe nytt og spennende

Gjest Elastica
Skrevet

Det er så mange situasjoner som fremkaller lykkefølelse hos meg.

På enkleste vis kan jeg kjenne lykke når jeg ser på et vakkert bilde, hører nydelig musikk, smaker på god mat.

Jeg føler meg heldig og lykkelig når jeg har en rolig stund sammen med ungene mine, sitter rundt bordet med gode venner, og nyter god mat og vin, når jeg puster inn frisk luft i skogen på tur med hundene, når jeg og mannen min har en romantisk stund bare vi to.

Det er forskjellige måter å oppleve lykke på. Det finnes mange situasjoner i hverdagen som hensetter meg i lykkefølelse. Dessuten tror jeg at den mest intense lykkefølelse er forbundet med prestasjoner, enten fysiske eller psykiske. Følelsen jeg oppnår når jeg løper over målstreken i et halvmaratonløp. Ingenting er så sterkt som når kroppen er totalt utkjørt og man har oppnådd et mål man har satt seg.

Imidlertid er det ingen følelse som kan måle seg med den totale lykkefølelse jeg kjente da hver av guttene mine ble lagt på magen min etter fødselen. Aldri har jeg opplevd noe sterkere, og sannsynligvis kommer jeg heller ikke til å oppleve det igjen. Jeg skjønte hva døden var, da livet kom til meg på denne måten.

Skrevet

Jeg er mest lykkelig når:

* Jeg er på fjellet eller langt inne i skogen, gjerne i skumringen og det er helt fritt for menneskelyder rundt meg. Bare lyden av en elv, dyr eller fugler eller andre skog eller fjell-lyder.

* Mannen min sier noe tøysete og uventet som får meg til å l.

* Eller når jeg ligger på armen hans og vi småprater om alt mulig smått og stort.

Skrevet (endret)

Har to helt tydelige minner om fullkommen lykke. Den ene gangen var jeg nyforelsket og våknet sammen med kjæresten. Han hadde programmert vekking med sangen 'It's perfect'. Jeg følte meg kjempetruffet, og lå bare og koste meg etter han hadde gått på jobb! (Det viste seg, vel og merke, at han hadde for vane å våkne til den... Likevel tok det ikke bort følelsen jeg hadde hatt!)

Den andre gangen var et par år senere, etter at vi ble samboere. Vi hadde vært ute og plukket rips, og fått en stor bøtte med blåbær. Vi satt en fredagskveld og renset bær, med TV'en stille bakgrunnen, og jeg tenkte at det var så utrolig deilig og avslappende å kunne kose seg med bærrensing en fredagskveld, og ikke føle en måtte ut på 'livet'.

Ellers er det andre situasjoner som fremkaller lykkefølelse:

- En kveld men venner, og to vinglass inn i kvelden. Gjerne over et slag brettspill

- Stille og rolige kvelder hjemme der begge er tilstedeværende (telefoner og TV er av)

- Lange late barnefri søndagsmorgener. Vi ligger i senga og småsnakker. Eventuelt når datteren er hjemme, og kryper opp i senga og ligger og småsnakker.

- Når jeg har gode hverdagssamtaler med datteren min.

- Når jeg får til å lage grafer i excel - uten hjelp!! Eller tilsvarende utfordringer.

Endret av s.n
Gjest Mysticgirl
Skrevet

For meg er lykkelig økonomisk trygghet..for da blir både jeg og barna lykkelige.

Skrevet
Når jeg føler meg fri!

Enkelt som så, og helt enig.

og, føler meg fri i så mange forskjellige situasjoner.

Sist gang jeg husker jeg følte lykke, var jeg ute en lørdagskveld og fisket med en kjær venn, det var mørkt og stille, flaggermus fløy langs vannkanten, helt innunder fiskestanga, månen kom DIGER opp over trærne, helt gul, så ut som det brant... utrolig deilig, følte meg så fri og lykkelig som jeg ikke har gjort på lenge.

også når jeg danser kan jeg få lykkefølelse, når jeg bare klarer å koble helt fri fra alt jeg skal bør og må jobbe med i forhold til å bli bedre, og bare danser.

skal på malekurs idag, tegning og maling er også av tingene som gir meg frihetsfølelse, som gjør at jeg glemmer alle forventninger, bekymringer, alt jeg ikke har gjort eller må gjøre.

mange andre ting også, men det er det jeg kommer på nå.. (travelt her, rekker ikke tenke, = ikke lykkelig)

Skrevet

Jeg er lykkelig når:

* Ungene har det bra

* Når jeg er helt alene hjemme, har tent lys og røkelse, og kan kose meg med te og en bok, og rolig musikk på anlegget uten at noen snakker til meg.

* Når solen er så varm om morgenen at jeg kan ta morgenkaffen på balkongen.

* Når jeg spiser en deilig lunsj på en uterestaurant i en by i et annet land.

Skrevet (endret)

Er så mange ulike øyeblikk som gir fullkommen lykke. Selvsagt er det langt flere nå da jeg er nyforelsket :-). For å nevne noen:

- Når jeg sitter/ligger på gulvet og leker med mine barnebarn og de plutselig stopper helt opp, hopper opp i fanget mitt og gir meg ett smellkyss midt på truten :-)

- Lange gåturer i skogen som ender ved et stille og rolig tjern, og hvis min elskede også er med meg og vi kan nyte freden, roen og den nydelige naturen sammen så er lykkerusen maksimert.

- Ellers så elsker jeg å fiske tidlig om morgenen, høre fuglene våkne til en ny dag, krystallklart vann og duppen som vaker forsiktig i vannet. Får selvsagt ikke noen fisk da hvis jeg ikke er så heldig at det duskregner da biter fisken lettere :-).

- En hjemmekveld foran tv'en og i armkroken til elsklingen min er fullkommen lykke.

- Når jeg holder på med min store hobby slektsforskning og jeg etter mange års leting endelig finner en av mine aner som jeg har brukt enormt mye ressurser på å finne.

- En dag uten merkbare smerter

Endret av Heritære
Skrevet

* når barna mine hjelper hverandre

* når jeg kan legge meg inntil mannen min om natta og er segneferdig av trøtthet

* når jeg runder en sving og landskapet åpner seg opp foran meg. Høy musikk forsterker opplevelsen

* når jeg går alene i skogen i nærmiljøet mitt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...