Titta Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 Hvor liker du best å gå ut å spise i Bergen? Vi skal ut å spise i helgen, men har en tendens til å alltid havne på de samme stedene. Nå vil vi prøve noe nytt, men står litt fast med tanke på hvor vi skal gå. Ønsker et sted som passer for en romantisk middag, middels prisnivå som ikke er et av våre faste steder (altså ikke Naboen, Stragiotti, Escalon, Sumo eller Steakers)
Gjest Blondie65 Skrevet 3. september 2007 #2 Skrevet 3. september 2007 Hvor liker du best å gå ut å spise i Bergen? Vi skal ut å spise i helgen, men har en tendens til å alltid havne på de samme stedene. Nå vil vi prøve noe nytt, men står litt fast med tanke på hvor vi skal gå. Ønsker et sted som passer for en romantisk middag, middels prisnivå som ikke er et av våre faste steder (altså ikke Naboen, Stragiotti, Escalon, Sumo eller Steakers) Dr. Livingstone, Kong Oscarsgate - god mat fra hele verden. Skibet MexTex, Zachen eller Casa Del Toro, Finnegaarden, for mexicansk. God mat begge steder. Louisianna, Jeppehuset på Vågsalmenning - god Kreolsk mat. Ellers er Steakers en av mine favoritter.
Gjest Gjest_fiffi_* Skrevet 3. september 2007 #3 Skrevet 3. september 2007 Soho - en av favorittene våre Potetkjeller - også veldig god mat, litt dyrere Harbour - veldig god mat til å være en billigere restaurant. Store porsjoner.
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2007 #4 Skrevet 3. september 2007 Vi pleier å ende opp på Spisekroken når vi skal spise "fint". Det er et kjempekoselig sted og maten er super. Ellers går vi en del på SoHo, nå har de visst fått ny sushi bar, siden sist jeg var der, den gleder jeg meg til å prøve ut.
Scheherazade Skrevet 3. september 2007 #5 Skrevet 3. september 2007 Spiste utrolig god mat på Bocca forleden lørdag (hvis jeg husker rett, rett overfor Wesselstuen iallfall). Det var 2-retters lunsj til 165, men etter maten å dømme har de gode kokker! Ellers er jeg stor fan av oste- og spekeskinkefatet hos Moliére, den som ligger litt bortenfor Café Opera, men det kommer an på hvor sulten dere er. Utmerket til et glass vin! Forøvrig sparer jeg til å spise middag på Colonialen på skrått overfor Teateret, har hørt utrolig mye positivt om det stedet. Forresten kan du jo ta en titt i BTs restaurantanmeldelser? Pleier å være ganske enig med de.
Lady_Sharon Skrevet 4. september 2007 #6 Skrevet 4. september 2007 Jeg liker Fridays veldig godt. men ikke akkurat billig da...
Titta Skrevet 4. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 4. september 2007 Takk for tips alle sammen Ja, BTs restaurantguide er stort sett ganske bra. Men jeg har en tendens til lese dem og likevel bare prøve steder jeg allerede har vært på før slik at jeg vet jeg ikke blir skuffet. Tror kanskje vi skal prøve oss på Soho eller Bocca.
LekeHusmor Skrevet 29. april 2008 #8 Skrevet 29. april 2008 bølgen og moi er absolutt å anbefale! fint og koselig lokale til en "date" også.. god mat og spennende meny og veldig hyggelig personale, hehe
Lillros Skrevet 29. april 2008 #9 Skrevet 29. april 2008 Jeg har fått dilla på indisk mat! Den indiske resturangen i Marken er SUPER!! Fytti katta så deilig mat det går an å få i seg! Kjøtt som er marinert i yougurt og tandori, og som blir stekt i ekte tandori ovn. MMH! Det smelter virkelig på tungen! Anbefalles!!!
Scheherazade Skrevet 30. april 2008 #10 Skrevet 30. april 2008 Jeg har fått dilla på indisk mat! Den indiske resturangen i Marken er SUPER!! Fytti katta så deilig mat det går an å få i seg! Kjøtt som er marinert i yougurt og tandori, og som blir stekt i ekte tandori ovn. MMH! Det smelter virkelig på tungen! Anbefalles!!! Jeg syns ikke den er så bra, i tillegg har det vært mye tull med arbeidsforhold og slikt. Den nye som er kommet nede ved Bryggen derimot...
Lillros Skrevet 30. april 2008 #11 Skrevet 30. april 2008 Jeg syns ikke den er så bra, i tillegg har det vært mye tull med arbeidsforhold og slikt. Den nye som er kommet nede ved Bryggen derimot... Har hørt at det er en Indisk der nede. Kor den ligger? Må ikke si gate navn til meg
Gjest Gjest_Mie_* Skrevet 2. mai 2008 #12 Skrevet 2. mai 2008 Jeg har vært begge steder, og selv om den i Rozenkrantzgate (Maharaja, bak Bryggen, ved Exodus og Nama) er mye mer stilig, er maten betraktelig bedre i Marken. Og ikke minst mye billigere! Så får man heller leve med at lokalet er kitsh, og at et par idioter ødela ryktet deres med å svindle gjester.
Saeria Skrevet 4. mai 2008 #13 Skrevet 4. mai 2008 Jeg var og testet ut Lille Escalon ved kinoen på fredag og må si at jeg ble positivt overrasket over maten. Det virket desverre ikke som om servitørene hadde faste bord. Vi måtte spørre etter menyen og vente en stund både på å få tatt bestilling og på maten. En annen servitør ryddet og tok i mot bestilling på dessert, hun serverte denne. Vi måtte, etter en god stund med venting, huke tak i en servitør for å få regning. Denne kom kjapt! De som hadde bestilt bord, fikk en helt annen service. Det virket nesten som om de som hadde bestilt, fikk fast servitør og vi andre ikke. Litt synd. Godt selskapet var bra og vi hadde masse å prate om... Skal gi de en ny sjans, men da skal det forhåndsbestilles...
LekeHusmor Skrevet 4. mai 2008 #14 Skrevet 4. mai 2008 Jeg var og testet ut Lille Escalon ved kinoen på fredag og må si at jeg ble positivt overrasket over maten. Det virket desverre ikke som om servitørene hadde faste bord. Vi måtte spørre etter menyen og vente en stund både på å få tatt bestilling og på maten. En annen servitør ryddet og tok i mot bestilling på dessert, hun serverte denne. Vi måtte, etter en god stund med venting, huke tak i en servitør for å få regning. Denne kom kjapt! De som hadde bestilt bord, fikk en helt annen service. Det virket nesten som om de som hadde bestilt, fikk fast servitør og vi andre ikke. Litt synd. Godt selskapet var bra og vi hadde masse å prate om... Skal gi de en ny sjans, men da skal det forhåndsbestilles... har opplevd det samme jeg også! var å spiste der i høst, og fikk en serivtør som anbefalte oss å ta den standardiserte tapas-menyen og når vi da sa at vi gjerne ville velge selv (både meg og tante er rimelig matlglade og -interesserte) så sa han: "åh nå tror jeg kjøkkenet blir sure". hva slags ting er det å si? hehe. Opplevde også at vi ble "glemt", kelneren som vi hadde hatt hadde plutselig gått hjem og vi satt i over en halvtime før vi fikk huket tak i en ny når vi ønske tå bestille en flaske vin til. Veldig synd, for maten og selve restauranten liker jeg kjempegodt!
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2008 #15 Skrevet 30. mai 2008 La Bottega Italiana i gågaten har ganske digge italienske småretter/pastaretter samt pizza.
leandra Skrevet 30. mai 2008 #16 Skrevet 30. mai 2008 Maharaja, indisk restaurant rett ved Nama ovenfor Bryggen har verdens beste indiske mat, er jeg hellig overbevist om Anbefales på det varmeste.
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2008 #17 Skrevet 31. mai 2008 Interessant at noen har hatt en god opplevelse på Maharaja, personlig syntes jeg det var den værste indiske opplevelsen jeg har hatt noen gang. Har prøvd indisk i inn og utland og dette var utrolig svakt. Skyr unna der, dyrt var det også. Anbefaler heller å løpe over gaten til Nama.
Chowie Skrevet 7. august 2008 #18 Skrevet 7. august 2008 (endret) Taste of Indian, Marken: Både den som er vegg i vegg med Speidersenteret og den som er i 2. etasje litt lengre ned i gaten Gode og rikelige porsjoner. De gangen jeg har vært der med kjæresten har vi som oftest valgt Mixed Tandoori (ca. 169,-). Da kommer kjøttet ut i en fresende jernpanne, med saus, nanbrød, ris og ....dessverre en usmakelig dårlig salat. Kjøttet er saftig. Jeg pleier også å bestille raita i tillegg, siden det gir en fylde til hele retten, etter min mening. Det er kjekt med poppadums til å begynne med (du får det gratis etter at du har bestilt mat) og tre ulike dip (mangochutney, sterk sausgreie? og mintsaus). Korter ned ventetiden på ca. 20-30 min. ^_^ Arti Indian Restaurant, Kong Oscars gate? Her pleide jeg og en av venninnene mine å stikke innom etter skoletiden. Maten her var sånn passe, men her var det kjekt å gå når vi ville ha det rolig på formiddagstid og prate. De fleste gangene var vi og som oftest alene i restauranten Kroahthai, Nygårdsgaten Dette er den beste thailandske restauranten jeg vet om. Og prisene her er studentvennlige også. De har fått nye lokaler som passer mer i stil med Thailand, enn det gatekjøkkenpreget de hadde tidligere. Maten er sterk og utrolig god. Jeg er stor fan av fiskesaus...så det blir nok en del brus og vann som går ned under måltidet. Min favoritt der er kylling i grønn karri. Det er en thailandsk restaurant vis a vis Korskirken også. Der har jeg bare vært en gang og maten var ...helt ok. Nama Sushi & Noodles Etter min mening er dette den beste sushirestauranten i Bergen. Sushien her smaker mye bedre enn den på Soho, Sumo og Red Sun, uten at jeg kan forklare mer enn at sushismaken er "renere" og sushibitene ser mye mer appetittelig ut hos Nama. Eneste er at vi smører oss veldig ofte med goood tålmodighet til maten kommer, så stedet egner seg best når jeg er med mine bestevenninner og alle har mye på hjertet. Soho hadde veldig bra sushi den gangen Gana jobbet der også emm. Red Sun holder jeg meg borte fra pga. dårlig service og middels sushi. Kjæresten ble så sur at han heller ville bort til Trekroneren rett over gaten enn å spise på Red Sun igjen. Sumo er kjekt å gå når jeg har lyst på sushi, men budsjettet er lavere enn hva jeg har råd til å gå på Nama. Deli de Luca har en grei nødløsningssushi dersom man kommer gående kl. 02.30 en lørdagsmorgen og finner ut at man har forferdelig lyst på de små godbitene. Quick Sushi er og en grei "nødløsningssushi", og det spesielt når man kun har 50 kroner i lommeboken. Der koster en ferdig makirull (som de skjærer opp for deg) fra kr. 35. Det gir ca. 5 oppskårne og godt munfulle makibiter. Eneste minuset er at dette ikke er tradisjonell sushi, siden de bruker andre ting enn fersk fisk. Steakers er en av kjæresten min sin favorittrestaurant. Utrolig god grillet biff og ok tilbehør. De gangene vi har vært der har vi som oftest valgt entrecôte. Holbergstuen Grei mat. De har en ganske god plukkfisk med bacon der og en god kålstuing til kjøttkakene. Flere av porsjonene er veldig små i forhold til prisen da emm. Vi ventet en gang en time på desserten (det var vaktskifte og betjeningen hadde bare glemt oss). Dickens Maten smaker ikke så bra, men det er en veldig morsom mannlig servitør. Prøvde fylte oskjell elns en gang. Det var overhode ikke godt, og jeg måtte bare presse det i meg for å ikke sløse mat. (Ja, bestiller jeg noe som jeg finner ut at jeg ikke liker, så får jeg ta konsekvensene av det..hehe) *pause* Endret 7. august 2008 av Chowie
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2012 #19 Skrevet 10. desember 2012 Dytt Anonym poster: 758bfcf9cdd93d1459eed5301ac34da7
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2012 #20 Skrevet 10. desember 2012 Salsa!! Utrolig god mat! Velg meny nr 1.Fantastisk god forrett og hovedrett med himmelsk dessert! Anonym poster: bbccb4608685cac6d8d74ebb50fe4721
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå