Gå til innhold

Kvinner med erfaring! Er dette for noe? kreft?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har lenge hatt sånt stort press helt nederst i magen.. ikke magen heller, litt lenger ned... noen ganger var det så vondt at jeg måtte sette meg! eller.. det var ikke vondt, men ganske så ubehagelig!!

For 2år siden sluttet jeg på p-piller, siden har jeg hatt uregelmessig mensen, og når jeg først får mensen er den mørke brun/svart. Dette er virkelig skremmende.

Det skjedde også noe jeg ikke trodde kunne skje for litt siden, det klødde så mye nedentil, så plutselig hovnet de indre kjønnsleppene opp kraftig!!! dette har skjedd to ganger!!

og det som skjedde i går, skremte livet av meg hvertfall.. nå tror jeg at jeg har kreft.. alt dette jeg har fortalt om nå har vært i 1 år ca.. og i går fant jeg en stoor kul i lysken. det var ikke stor kvise, klemte på den så kom det masse blod ut, og jeg var redd, og ganske sikker på at det var kreft kul, planla og reise til legen dagen etter, men ringte for sent så må vente til i morgen.. men kulen er nesten borte i dag så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. er ganske forvirra og redd nå!!

noen som har opplevd noe lignende? eller har jeg kreft??

hilsen jente 20 !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør komme deg til legen.

Men den kulen du har i lysken er antageligvis en kong (verkbyll), og man kan bli veldig dårlig av det. Behandles med antibiotika, og i enkelte tilfeller fjernes den med en liten operasjon.

Skrevet

KOM DEG TIL LEGEN!

MEn husk å nevne at kulen var mye større tidligere når du er der .

Skrevet

Signerer de andre her! Si at du trenger en hastetime.

Skrevet

Jeg blir sikkelig redd jeg nå!! Skal jeg si alt sammen når jeg er hos legen? føler meg så dum hvis jeg sier noe som ikke har noe med saken og gjøre liksom.. jeg resier til legen i morgen tidlig!!!

Gjest Blondie65
Skrevet
Jeg blir sikkelig redd jeg nå!! Skal jeg si alt sammen når jeg er hos legen? føler meg så dum hvis jeg sier noe som ikke har noe med saken og gjøre liksom.. jeg resier til legen i morgen tidlig!!!

For å få stilt diagnose så trenger legen alle opplysnigner. Det er ikke dumt eller teit å ta med alt du kommer på, og det er ikke hysteri av deg å bli redd. Når vi har smerter og ting endrer seg slik er det naturlig å bli redd.

Når det er sagt finnes det mange ubegagelige lidelser "nedenunder" som ikke er kreft. Så det er greit at du kommer deg til lege og får det undersøkt, men ikke gå på veggen nå mens du venter.

Lykke til!

Skrevet
Jeg har lenge hatt sånt stort press helt nederst i magen.. ikke magen heller, litt lenger ned... noen ganger var det så vondt at jeg måtte sette meg! eller.. det var ikke vondt, men ganske så ubehagelig!!

Dette kan være muskelknuter. Svært ubehagelig, det kan jeg skrive under !

For 2år siden sluttet jeg på p-piller, siden har jeg hatt uregelmessig mensen, og når jeg først får mensen er den mørke brun/svart. Dette er virkelig skremmende.

Mensblod kan være svært mørkt, nesten svart før det kommer ut.. uten at det nødvendigvis er en indikasjon på at noe er galt.

Det skjedde også noe jeg ikke trodde kunne skje for litt siden, det klødde så mye nedentil, så plutselig hovnet de indre kjønnsleppene opp kraftig!!! dette har skjedd to ganger!!

og det som skjedde i går, skremte livet av meg hvertfall.. nå tror jeg at jeg har kreft.. alt dette jeg har fortalt om nå har vært i 1 år ca.. og i går fant jeg en stoor kul i lysken. det var ikke stor kvise, klemte på den så kom det masse blod ut, og jeg var redd, og ganske sikker på at det var kreft kul, planla og reise til legen dagen etter, men ringte for sent så må vente til i morgen.. men kulen er nesten borte i dag så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. er ganske forvirra og redd nå!!

noen som har opplevd noe lignende? eller har jeg kreft??

Hva kulen kan skyldes vil jeg ikke spekulere i, men det trenger på ingen måte være kreft. Få deg en grundig utredning hos legen, fotell om alle plagene du har hatt; både med uregelmessig mens, smerter, farge, kløe og selvfølgelig kulen.Du er ung og det er sjelden så unge kvinner utvikler kreft i underlivet. Lykke til og håper alt ordner seg for deg!

hilsen jente 20 !

Skrevet

Ja , si ALT!!

Ikke hold noe tilbake , det er legens oppgave å stille diagnose ifra det du forteller legen , ikke være redd for å si noe unødvendig .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...