Gå til innhold

Skal til Alanya


Arielle

Anbefalte innlegg

Og nå er jeg IKKE ute etter at folk skal fortelle meg at det er fælt der. Vet at det er omdiskutert.

Vi skal dit om 5 dager, og skal bli en uke. Er det noen som har tips til om det er noe man bør få med seg?

Er det billig å shoppe og spise der og sånn?

Noen som har noen restauranter de anbefaler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere MÅ dra på Red Tower Brewery Restaurant. Det er en herlig plass, maten var fantastisk. Det er levende musikk der og dere får utsikt over hele byen og havna. Det er høy standard, og alle kelnerne er kjempehyggelige og profesjonelle. Vi var der 3 ganger fordi det var så bra der. Når du kommer ligger det et kort på tellerkenen til alle, i det kortet har de satt en liten sikkerhetsnål, med en ondt øye på og litt annen pynt, de er kjempefine og jeg både pyntet meg med det og tok med meg hjem. Alt er rent og pent. De har også bringe service, de henter dere uten at det koster noe. Kjøkkenet er åpent og fint, og du ser kokkene fra der du sitter. Det aller beste er maten og utsikten.

Litt utenfor byen er det faktisk et tivoli, vi så ikke det før den dagen vi skulle reise derfra, det var synd for dit kunne vi tenkt oss å dra.

En annen ting jeg synes er et must er Dim Chai, det er litt oppe i fjellene, man sitter ute i et vann og spiser (alt er på påler). Det er ikke stoler der, men tepper og puter. Det er fisk du kan mate fra der du sitter, ender også. Det er deilig og litt kjølig å sitte i "vannet" og spise. Du kan faktisk også hoppe uti og hive deg i en liane der også. Selv om man kan det så er det fredlig og rolig der. Det er litt vanskelig å forklare, må bare oppleves. Jeg fikk på følelsen av at jeg var i Asia og ikke i Tyrkia.

Ikke så langt derfra fantes det noen underjordiske grotter som hete Dim Cave. Det var en storslått opplevelse, helt utrolige formasjoner, god lyssetting, ja det var virkelig mystisk og vakkert, det er noe jeg anbefaler på det sterkeste.

Båttur, med tur inn til Lovers Cave er også en kjempefin opplevelse, anbefales på det varmeste.

ja, disse tingene er det jeg ville gjort igjen i Alanya, turen hadde ikke vært det samme uten. Håper dere får en flott reise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Båttur

Tur på Manavgat floden

Dim chai.. oppi fjellene. kaldt og deilig vann og helt fersk fisk til lunsj (smaker vistnok veldig godt.. men jeg holder meg til kjøtt).. det er flere steder oppi elven så er ikke sikkert dere får helt det samme stedet som crizzy

En tur på borgen

Jeep-safari

Et tips er å bruke de lokale turopratørene i steden for Ving (eller andre selskap) er både billigere og mye bedre.

Vi har brukt en som heter Pacho tours,, de har flere kontorer rundt omkring i byen og lanngs ataturk gaten.

mat og shopping er billig ja. spørs jo akkuratt litt hvor du går og hva du spiser, men generelt sett er det billig her.

Når det gjelder shopping er det naturlig nok dyrest inni city og billigere på utsiden av sentrum. Nå begynner jo også sesongen og gå mot slutt, så mange selger ut tingene billigere enn vanlig.

I enkelte butikker står prisene med norske penger (ikke i sentrum), så kan være lurt å ha med seg litt norske penger også. i den butikken vi handler mest er prisene på norsk, men også mulighet for å betale med lire der. Inni byen går det meste i euro og lire.

Endret av Pasha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting jeg synes er et must er Dim Chai, det er litt oppe i fjellene, man sitter ute i et vann og spiser (alt er på påler). Det er ikke stoler der, men tepper og pute

Der var jeg - der bør dere absolutt dra:D Ellers er det herlig å leie bil og kjøre rundt i fjellene, stoppe på bittesmå, særdeles lokale restauranter og sånt. Var en kjempe morsom tur egentlig. Shoppingen er heller dårlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...