Gå til innhold

Klær ved intervju?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest AnneShirley

Jeans ville jeg ikke valgt på et jobbintervju uansett hvor uformell selve jobben er.

Jeg går ofte i jeans på jobben jeg har nå, men på intervjuet hadde jeg en grå bukse med press og en enkel cardigan over en litt pyntete topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både privat og offentlig sektor takler fint kroppsnære sorte fincordbukser med bootleg, enkel ensfarget, langermet f.eks. grå v-hals overdel og enkle, klassiske brune skinnsko med høsthel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både privat og offentlig sektor takler fint kroppsnære sorte fincordbukser med bootleg, enkel ensfarget, langermet f.eks. grå v-hals overdel og enkle, klassiske brune skinnsko med høsthel.

Hva er dette?

Forresten...mulig noen i privat sektor hadde taklet et slikt antrekk, men langt ifra alle. Jeg jobber som advokat i et mellomstort forretningsadvokatfirma Oslo, og å komme hit i dette antrekket hadde definitivt ikke gjort suksess!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antrekket bør helst speile miljøet i den bedriften du skal på intervju i. Er du usikker på hvordan folk der går kledd, kan du enten rett og slett ringe å spørre ellers ville jeg til en type jobb du beskriver tatt en enkel drakt (grå eller sort), og ev. bluse eller enkel genser under. Det er stort sett ingen overdrivelse selv om de skulle være enklere kledd de du kommer til. Olabukser ville jeg ikke hatt på da jeans hos flere selvskaper er fyfy som du sier. De fleste norske bedrifter har vel likevel ikke så voldsom streng kleskode, ofte avhenger dagens antrekk av hva man skal (bare være på kontoret eller treffe klienter osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er dette?