Snupsi79 Skrevet 2. september 2007 #1 Skrevet 2. september 2007 Til dere som sliter med å skrive en profesjonell søknad og cv : Jeg har nettopp blitt ferdig med min søknad og cv etter å ha fått profesjonell hjelp av et firma som driver med dette. De tar utgangspunkt i søknaden din, og tilpasser den slik at den blir profesjonell. Jeg ble svært fornøyd med resultatet! Prisen er mellom 550-850 for en søknad. De som ønsker navn på firmaet/telefonnr kan sende meg en pm. Jeg fikk napp hos firmaer jeg søkte hos med en gang
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2007 #2 Skrevet 2. september 2007 Og for dere som er tilknyttet HiO, så har karriæresenteret der veldig gode kurs gjennom året, og du kan få individuell veiledningstime gratis.
Gjest Vampyra Skrevet 2. september 2007 #3 Skrevet 2. september 2007 Og for dere som er tilknyttet HiO, så har karriæresenteret der veldig gode kurs gjennom året, og du kan få individuell veiledningstime gratis. Det har også mange andre skoler og universiteter Jeg fikk hjelp, sendte 5 søknader og fikk 4 jobbintervju, og 2 jobbtilbud
Gjest Jenna88 Skrevet 2. september 2007 #4 Skrevet 2. september 2007 (endret) Så fint at du har fått hjelp, Snupsi. Jeg har ikke brukt Karrieresenteret spesifikt til jobbsøking ennå, men mange av de som jobber der virker meget dyktige, så jeg ser ikke bortifra at det kan være et meget godt råd til andre jobbsøkere. Jeg har personlig fått stort utbytte av jobbsøkingsmaler som ligger ute på diverse websider, som f.eks "Dine Penger". Nå har jeg riktignok ikke søkt jobb i veldig mange år, men jeg har fått meget positiv respons på søknadene mine, som jeg har utformet med utgangspunkt i en slik mal. Å skrive søknad er egentlig ikke så mye hokkus pokkus, (synes jeg i alle fall), det viktigste er å lese utlysningsteksten godt og bite seg fast i hvilke elementer som er viktige å få frem i en søknad. Hvis en jobber i et kreativt yrke, kan det dessuten være en fordel å brenne en cd med diverse arbeidsprøver på reportasjer eller bilder. Eks-kjæresten laget en slik cd til meg, det har jeg også fått mye positive tilbakemeldinger på. Det viktigste, slik jeg ser det, er å skille seg ut på måten en bruker språket/formulerer søknaden, ikke nødvendigvis sende inn søknader med knallrødt papir etc. Jenna. Endret 2. september 2007 av Jenna88
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå