Gå til innhold

Tirsdag er Bakedag


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg får besøk av en venninne i kveld og tenkte jeg skulle bake en av mine spesialiteter i dag, espressokake med hvit sjokolade og moccakrem, samt at jeg må bake brød.

Flere som skal bake noe i dag.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Har tenkt å bake gulrotmuffins til friends begynner.

Bakte brød på søndag, så det trenger jeg ikke å bake før til helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte jeg skulle bake en av mine spesialiteter i dag' date=' espressokake med hvit sjokolade og moccakrem[/quote']

Denne hørtes spennende ut! Må innrømme at jeg setter pris på gode kakeoppskrifter jeg :wink:, så finnes det en mulighet for at du kanskje vil legge ut denne oppskriften?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat laget brøddeigen så nå står den og hever seg. Tenkte å bake rundstykker men vet ikke om jeg har tid til det... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sålenge ingen vil fortelle forskjellen mellom hel og halv hvetekorn får jeg aldri bakt meg brød =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chica

*oversett noen av innleggene her*

Ja, jeg skal bake i dag. Tenkte å bake brød og rundstykker. Og kanskje sjokoladekake mens jeg er igang! Morsomt å bake, men kjedelig å rydde opp etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke bake i dag. Bakte en kraftig sjokoladekake på lørdag, så den må jeg spise opp først :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakte sjokoladekake i går.

Er bare sånn mellomfornøyd med den, så hvis den ikke er så god i dag, så er det meget mulig det blir en ny bakedag snart. Men ikke i dag, tror jeg.

Vi skal på Plantasjen, og så hente symaskin i dag, så kaker blir det en annen dag.

:D

God bakst :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnie:

Fyyyy :wink:

Tenk å nevne noe sånnt da.....

Jeg fikk så veldig lyst til å bake når du skrev dette, så nå står det en bolledeig til heving, og ingrediensene til en sjokoladekake står på benken....

*jaja - resultatet blir godt da, selv om jeg egentlig ikke liker å bake* :ler:

*klme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Få ting er bedre enn å sitte i sofaen under ett pledd sammen med en venninne og skravle mens man spiser denne kaken med gaffel, og har nyvispet krem til samt sterk god espresso.

Da er ikke livet så aller verst :wink:

Skal legge ut oppskriften senere.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baka scones i går, jeg. Ok..baka og baka, det var vel en posemix, men gode..DET ble de!

Og i dag har jeg lyst på gulrotkake, så vi får se om jeg ikke svinger meg litt rundt på kjøkkenet. Skal sette sambo i gang med vårrullaging senere. Jeg lager "fyllet" og han ruller, så da kan jeg bake kake mens han gjør det. :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale

Noe av det jeg savner mest med at min forlovede er borte er å lage mat sammen- det er så kos!!

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg godt at du savner Minnie. Jeg og sambo lager mat sammen stort sett hver dag. Og så spretter vi gjerne en flaske vin og tenner noen lys, og så får vi et nydelig og velfortjent "pusterom" i hverdagen. Hver dag er en fest :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er kjempekoselig. :) Men av og til dytter jeg han UT av kjøkkenet sånn at han ikke gå i veien. Merkelig nok protesterer han ikke, men han er flink til å stille opp når det trengs.

Anyway..jeg satsa på gulrotkake..helt til jeg sto i butikken og kom på at jeg fremdeles ikke har kakeform, så jeg bestemte meg for å lage cookies. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min sambo har ikke så mye med matlagingen her i huset å gjøre. Han kan steke en pizza, og koke makaroni. Det er vel det eneste jeg har sett han gjort. Men det plager meg egentlig ikke, jeg liker å lage mat. Derimot hater jeg å vaske opp, så det er hans jobb!!!

Skal ikke bake i dag. Gjorde det i helgen. Så nå kom jeg på sjlokoladekaken som står i kjøleskapet...nam, nam. Snart tilbake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal legge ut oppskriften senere.

Gleder meg! Den kaken høres nydelig ut. Den skal jeg prøve, i melllomtiden får jeg se spise restene av browniene som kjæresten min lagde på søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokoladekakefan

Jeg fikk Nigellas sjokoladekake forrige tirsdag, og lever på den ennå. Nyydelig. Det er ikke ofte en sjokoladekake DUFTER når den står på bordet. Men jeg tror nok man må ha kjærlighetssorg for å klare store mengder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

I går, da dette temaet ble skrevet, bakte jeg faktisk 1 sjokoladekake, 1 youghurtkake og masse, masse boller!! :D

Sjokoladekaken ble kjempegod...med rom-essens...mmm!

Youghurtkaken tar 15 minutter å lage, om man bruker lang tid :P

Er kjempegodt! Brukte Melon i går :) Synes den er best!

Bollene ble også nammelinam!

Har kun spist 1 stykke youghurt, 1 stykke sjokoladekake, og en halv bolle :P *flau* Uff, første gangen jeg har spist så lite av det jeg har bakt. var vel mest fordi jeg ville bake. Ja, så har jeg lært meg å IKKE spise boller som kommer rett fra ovnen, det betyr Au-Au i magen!

Hms, kanskje jeg skal prøve en bolle nå?

*løpe ned på kjøkkenet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...