Gå til innhold

Tapas - hvilken ost brukes?


Gjest Gjest_ronja_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_ronja_*

Jeg har tenkt å servere småretter i et selskap. Da har jeg lyst til å ha sånn ost vi pleier å få når vi bestiller tapas ute...

Vet ikke om det brukes samme type ost alltid, men den jeg har fått, har alltid smakt likt...

Den serveres skjært opp i firkanta stenger. Noen som vet hvilken ost dette vanligvis er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Osten jeg oftest har fått heter Manchego (vet ikke helt om det er riktig stavet). Men den pleier å være skåret opp i trekanter, men det kommer vel bare an på preferansen til kokken :) Du kan hvertfall ikke gjøre feil med Manchego, det er usannsynlig godt :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_ronja_*

Tusen takk for raske svar! :klemmer:

Søkte etter noen bilder, og det ser i hvert fall likt ut! Og så lenge dere som har svart er så enige, kan det umulig bli feil! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ost laget av sauemelk. Hvis du kjöper en bit av et hjul er det enklest å skjaere den opp i trekanter (du fölger bare formen ostebiten har, ikke sant?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osten er laget av sauemelk jog er fra et bestemt område sør i spania, tror jeg.Den har konsistens omtrent som en parmesanost, og kjøpes f.eks på smart-club eller en velassortert matbutikk. Jeg elsker denne osten, og går alltid til innkjøp av et lite lager når jeg er ute og reiser.. Skikkelig yummy som tapasrett enten naturell eller marinert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...