Gå til innhold

"Den som har blitt slått vil selv slå"


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Synes dere at det er ok at slikt brukes mot foreldrene i en undersøkelsesfase når bv-meldingen ikke engang dreier seg om fysisk mishandling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest puselabb
Synes dere at det er ok at slikt brukes mot foreldrene i en undersøkelsesfase når bv-meldingen ikke engang dreier seg om fysisk mishandling?

Nei, jeg synes ikke det er greit hvis saken ikke dreier seg om fysisk mishandling i utgangspunktet. Men for litt siden fikk jeg vite at rundt 70% av gutter som som opplever mishandling i barndommen vil selv slå som voksne. Mange av jentene som har opplevd mishandling finner seg gutter som slår. Så det er viktig at barnevernet er bevisste og grundige i sine undersøkelser. Men det er også minst like viktig at de ikke er problemfokuserte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er desverre mye stygge holdninger i bv-sektoren som går ut på at foreldre som er blitt slått som barn selv vil slå sine barn.

Er ikke dette egentlig grove ærekrenkelser/alternativt systemvold mot enkeltindivider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at denne ideologien er diskriminering av ofre for barnevold.Ofrene blir mishandlet en gang til, men denne gangen av offentlige ansatte. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv barnevernsbarn og det jeg alltid fikk høre som tenåring var at barnevernsbarn får barnevernsbarn. Ble nok brukt en del som skremsel mot at vi skulle bli gravide unge.

Men ikke så gøy og høre.

Vi har hatt en del møter med barnevernet da vi søkte om adopsjon og jeg var åpen og fortalte om alt fra barndommen, de så ikke på det som noe negativt. Heller som noe posetivt da det har gjort meg til den jeg er i dag.

Er veldig glad for og bli møtt på den måten at de er åpne og ikke dømmer deg på forhånd.

Jeg hadde virkelig syntes det var grusomt hvis folk mente at jeg må mishandle mine barn siden jeg ble det.

Er det noe jeg har lært av barndommen min så er det alt jeg ikke skal gjøre.

Ser på hvordan både jeg og søsteren min oppdrar barna våres på at det er veldig likt, vi gir de en stor dose av det vi aldri fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...