Gå til innhold

Brudekjoler i store størrelser


Gjest Gjest_Astrid_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Astrid_*

Hei. Skal gifte meg mai 08. Har begynt å se hvilken kjole jeg ønsker. Men det er ikke så lett å finne brudesalonger som fører brudekjoler i store størrelser (54). Har fått vite at den lokale forhandleren av Venus kan få hjem kjole i rett størrelse, men jeg vil jo gjerne prøve forskjellige kjoler for å se hvilken som passer best. Er det noen som har noen erfaringer? Gjerne salonger i Stavanger og omeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_ole brum_*
Hei. Skal gifte meg mai 08. Har begynt å se hvilken kjole jeg ønsker. Men det er ikke så lett å finne brudesalonger som fører brudekjoler i store størrelser (54). Har fått vite at den lokale forhandleren av Venus kan få hjem kjole i rett størrelse, men jeg vil jo gjerne prøve forskjellige kjoler for å se hvilken som passer best. Er det noen som har noen erfaringer? Gjerne salonger i Stavanger og omeng.

Hei.

Har vært i tre salonger men da i området lillestøm og strømmen.

Der var det mande kjoler i str 50-52-52.

prøvde så jeg ble helt svett.

Fant en riktig flott kjole som satt som om den var sydd til meg.men det koster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått inntrykket av at det er mye lettere å finne store kjoler en kjoler i 32 eller mindre.

Jeg har i allefall sett flere kjoler i str 50 + bla hos Kristins Brudesalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Deception

Hva med Linea Raffaelli og/eller Rembo Styling, eller Modeca? Jeg har kikket litt på disse merkene selv, i hvertfall. Jeg er litt usikker på om de finnes i mindre enn 34, men en 34 kan jo være ganske liten, og det er ofte også muligheter å få den sydd inn så den passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det er kjempeviktig å prøve kjolene først, spesielt hvis man er litt stor. Jeg er selv en str 48/50 nå, men på vei nedover så regner med å ende opp på str 44 når jeg gifter meg september neste år. Hvis du ikke finner akkurat kjolen du er ute etter, så er det i alle fall viktig å se hva slags kjoletype som kler deg. Da kan du lettere f.eks. få sydd en kjole hos f.eks. Torunn på QXL. Nå fant jeg drømmekjolen min hos Krisitns brudesalong på Lillestrøm. Den er av merket Benjamin Roberts som også har størrelser som går høyt opp. Jeg fikk på meg en str.48. Jeg trodde på død og liv jeg måtte ha drapert midje og noe ermer. Men jeg endte opp på en helt annen kjole uten ermer og uten drapert liv. Har du sjekket i nærområdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Der finnes også en her utenfor Bergen som heter Divakjoler:

Her er direkte til stor størrelser i brudekjole:

http://www.divakjoler.no/index.php?id=17

Ikke bry deg med tåpelige gjestekommentarer, bry deg heller om hva mennesker som betyr noe for deg mener; og her har du nå iallfall en som elsker deg for hvem du er. Ikke sikkert gjest har det og er litt sjalu vett du... :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Samme gjest som over

Vel, tro det eller ei, det var faktisk ikke meningen å fornærme/trakassere osv noen overhodet, det var et velment råd. Min søster giftet seg for seks år siden, cirka 50 kg. overvektig. Hun har nå gått ned det meste av overvekten, men orker ikke lengre å se på seg selv på bryllupsbildene, hun gremmes over at hun har sett sånn ut noengang. Så jeg vet hva jeg snakker om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, tro det eller ei, det var faktisk ikke meningen å fornærme/trakassere osv noen overhodet, det var et velment råd. Min søster giftet seg for seks år siden, cirka 50 kg. overvektig. Hun har nå gått ned det meste av overvekten, men orker ikke lengre å se på seg selv på bryllupsbildene, hun gremmes over at hun har sett sånn ut noengang. Så jeg vet hva jeg snakker om!

Vel, nå ble jo innlegget mitt over fjernet, så er ikke "samme gjest som over lenger". Men poenget mitt er uansett at dette var overhodet ikke vondt ment, man må da tåle å få et råd som kanskje ikke er akkurat det man vil høre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest Gjest_gjest_*
Vel, nå ble jo innlegget mitt over fjernet, så er ikke "samme gjest som over lenger". Men poenget mitt er uansett at dette var overhodet ikke vondt ment, man må da tåle å få et råd som kanskje ikke er akkurat det man vil høre!!

Gode råd tar vi gjerne imot men det kommer an på hvordan det skrives da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Hei. Skal gifte meg mai 08. Har begynt å se hvilken kjole jeg ønsker. Men det er ikke så lett å finne brudesalonger som fører brudekjoler i store størrelser (54). Har fått vite at den lokale forhandleren av Venus kan få hjem kjole i rett størrelse, men jeg vil jo gjerne prøve forskjellige kjoler for å se hvilken som passer best. Er det noen som har noen erfaringer? Gjerne salonger i Stavanger og omeng.

Hei!

Jeg er stor selv og vet hvordan du har det. Jeg kan anbefale deg Diva X i Oslo og Abigale på Kløfta. Du har også en masse nydelige kjoler i USA til greie priser om du vil ta deg det bryet og om du vil ha noe utenom det vanlige. Kan anbefale www,plussizebridal.com

Håper det hjelper deg litt.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest monica hanssen
Hei. Skal gifte meg mai 08. Har begynt å se hvilken kjole jeg ønsker. Men det er ikke så lett å finne brudesalonger som fører brudekjoler i store størrelser (54). Har fått vite at den lokale forhandleren av Venus kan få hjem kjole i rett størrelse, men jeg vil jo gjerne prøve forskjellige kjoler for å se hvilken som passer best. Er det noen som har noen erfaringer? Gjerne salonger i Stavanger og omeng.

Hei jeg har et tips til deg

jeg skal også gifte meg og har vært hos kristins boutiqe på lillestrøm de har brudekjoler helt opp til str 60

ta deg en tur ditt jeg trenger en brudekjole i str 52/54 har ikke funnet noen jeg heller jeg skal gifte meg den 10 mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Vinterbrud <3

Om du har mulighet så synes jeg du skal ta deg en tur ned til Oslo :)

Kjøpte meg kjole for ikke så lenge siden selv på Kristins i Lillestrøm og jeg følte rett og slett at jeg ikke trengte å dra flere steder pga det uendelige utvalget de hadde der. MANGE kjoler i store str og servicen var super. Kjenner flere store jenter som har giftet seg de siste årene og ingen har hatt problemer med å finne seg kjole her i området ihvertfall, halvparten endte vel opp på Kristins og resten på ymse andre salonger.

Tipper du kommer til å finne deg en nydelig kjole :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...