Gå til innhold

Billig hotell i Praha


LukaFrost

Anbefalte innlegg

Jeg har registrert endel Prahatråder, men starter likevel min egen.

Vi skal til Praha nå i september og det billigste hotellet jeg kan finne som har ok beliggenhet i forhold til sentrum (Praha 1 og 2) og metroen koster ca 3600 kr pr uke. Noen som vet om noe rimeligere? Jeg har trålet nettet og skal fortsette med det, men noen tips hadde jo vært fint. Jeg tør ikke tenke på hvor mange timer jeg har surfa på nett om Praha og brukt Google Earth for å finne fram. Google Earth er genialt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har registrert endel Prahatråder, men starter likevel min egen.

Vi skal til Praha nå i september og det billigste hotellet jeg kan finne som har ok beliggenhet i forhold til sentrum (Praha 1 og 2) og metroen koster ca 3600 kr pr uke. Noen som vet om noe rimeligere? Jeg har trålet nettet og skal fortsette med det, men noen tips hadde jo vært fint. Jeg tør ikke tenke på hvor mange timer jeg har surfa på nett om Praha og brukt Google Earth for å finne fram. Google Earth er genialt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, dette var hyggelig pris. du har gjort en god jobb. send oss gjerne navn på dette hotellet, hvor mange stjerner har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris var eneste kriterie i spørsmålet fordi jeg ville se om jeg kunne finne noe enda billigere og så vurdere beliggenhet etterpå. Vi hadde forsåvidt tre kriterier da vi kikka etter hotell: pris, eget bad og beliggenghet i forhold til sentrum og metroen.

Nå er hotellet til 3600 kr for en uke bestilt. Det heter Merlin for dem som lurer på det. Jeg kon godt komme med tilbakemelding på hotellet etter turen.

Jeg kan godt legge ut linker til websidene jeg har brukt, må bare sjekke om det er lov å gjøre det her først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Websidene jeg brukte mest for å lete etter hotell er:

www.travelinczech.com

www.hotell.com

Jeg fant noen andre websider også, men de brukte jeg ikke noe særlig.

For å finne disse søkte jeg på " cheap + hotels/accomodation + prague" i Google.

Anbefaler også Google Earth til ferieplanleggingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fin information, skal til Praha senere i høst. Veldig hyggelig om du gir tilbakemeling på hvordan det hotellet er.

Helt enig i dine kriterier. Ønsker deg en riktig god tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei igjen!

Prahaturen gikk veldig bra.

Hotellet kosta oss 3523 kr for en uke og det var kortere avstand til hotellet enn jeg trodde på forhånd. De reklamerte med "multilangual staff", men engelsken deres var ikke den beste da. Hotellet var helt greit. Vi bodde i 5. etg og hadde skråtak. Koselig :-) Resepsjonen lå på en måte i bygget ved siden av og vi måtte låse oss inn 3 dører for å komme inn på rommet. Først ytterdøra, så inn til gangen vår og så inn til rommet. Vi måtte også låse oss ut fra gangen vår og i tilfelle brann var vel ikke det heeelt ideelt. Bortsett fra det kunne jeg godt ha bod dder om vi skal tilbake, noe jeg håper på.

Jeg kunne skrevet masse om Praha, men kanskje i en annen tråd. Hvis noen ønser link til hotellet vi bodde på så er det bare å sende en pm. Rom kan bestilles direkte på webben deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...