Gjest Gjest_mee_* Skrevet 2. september 2007 #1 Skrevet 2. september 2007 De siste par ukene har jeg blitt så utrolig kveldstrøtt! Klokka 21.30 er jeg dødstrøtt og sovner som regel på sofaen eller i godstolen. Til vanlig legger jeg meg rundt 23 og står opp 07. Står ikke opp noe tidligere nå, men er likevel utrolig trøtt på kveldene. Det er jo så kjedelig, jeg blir jo så usosial når jeg bare sover på kveldene. Egentlig føler jeg med trøtt og uopplagt hele dagen...Noen som har gode råd til hva som kan kvikke meg opp litt?
ToveM Skrevet 2. september 2007 #2 Skrevet 2. september 2007 Har lidd av det samme siden jeg var født jeg da...så noen gode råd kan jeg ikke gi deg nei
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2007 #3 Skrevet 2. september 2007 Jeg er som ToveM dessverre, det er utrolig kjedelig og plagsomt. Men ett triks jeg har lært meg, er å sette igang med noe når jeg kjenner at jeg blir trøtt. Istedet for å slenge i sofaen og se på tv, gjør jeg noe. Et eller annet, jeg gjør som regel litt husarbeid. Da slipper man iallefall å våkne på sofaen etter et par timer, kald og med stiv nakke (been there, done that - alt for mange ganger..). Jeg er forøvrig opplagt iløpet av dagen, men har lært meg å ta med noe smått å spise dersom jeg blir trøtt, for min del er det som regel lavt blodsukker som er årsaken. Epler er min favoritt
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2007 #4 Skrevet 2. september 2007 Innen for den indiske medisinske tradisjonen ayurveda er de fryktelig gode på å forstå døgnsuklusen til mennesker og hvordan påvirke den. Går du til en slik legge vil han kunne annbefale ganske mye forskjellig, blant annet kostholdsendringer, som påvirker slikt.
Rainbow Brite Skrevet 3. september 2007 #5 Skrevet 3. september 2007 Men da er du vel bare inne i en periode hvor du har behov for mer søvn da? :klø: Er det så mye mer hokus pokus ennd et? Jeg går og legger meg jeg hvis jeg blir så trøtt. Kan ikke skjønne hvorfor jeg skal holde kroppen våken når den sier så tydelig fra at den vil sove. Så legger jeg meg grytidlig i noen dager, og så trenger jeg det ikke lenger. Er da mye bedre det enn å tvinge kroppen til å være våken oog dra med seg slitenheten dag inn og dag ut!! Nei, gå og legg deg du!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå