Gå til innhold

Solarium

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fant ut at jeg måtte ta meg noen soltimer for å få litt grunnlag før vi drar til syden om et par uker :) Jeg har alltid vært veldig forsiktig med soling, og det er helt naturlig for meg å bruke solkrem (på ansikt og hals/brystet) når jeg bruker solariet. Men jeg ble litt forvirret når jeg leste infoplakaten om soling på solstudioet. Der stod det at "Solkrem kan påvirke resultatet. Bruk en god fuktighetskrem etter soling." Hvordan kan solkrem påvirke resultatet av soling i solarium??? Skal man ikke bruke solkrem? Hva med dagkrem med solfaktor? Bør den da fjernes før soling?

Videoannonse
Annonse
Gjest Borghild
Skrevet

Det finnes egne kremer for solarium som du får kjøpt på solariet.

Skrevet

Husk at å bygge opp grunnlag med solarium er fals trygghet!!!

Det er ikke det samme som vanlig sol uansett!

Jeg ville heller smurt meg skikkelig når jeg var i syden enn å ta solarium før jeg dro :jepp:

Skrevet

Man skal ikke bruke solkrem i solarium. Det finnes egne kremer som gjør at du blir brunere fortere, men de kan også påvirke fargen (jeg får veldig gul farge av de, så liker de ikke).

Dersom du vil beskytte huden er det lurere å justere ned antall minutter i solariumet, evt droppe det helt.

Skrevet

Jeg trodde det var samme "bruningsprosessen" som skjer når man soler deg i solarium som ute i sola. Det er da UV stråler begge deler.

Og forresten. Hva er forskjellen på et solarie med 68 lysrør og 78 lysrør? Bortsett fra prisen da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...