Gå til innhold

Pålegg


Gjest Scarlet

Anbefalte innlegg

Gjest Scarlet

Er det noen der ute som har noen gode tips på hva jeg kan ha på matpakka mi på jobb? Er så lei den svette osten og de kjedelige tingene... Har lyst på noe godt og noe som ser innmari fristende ut når jeg åpner matpakka! Jeg eier jo ikke fantasi når det gjelder sånne ting...huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest indiangranny

hei på deg :D

Jeg synes hardkokt egg i skiver med tomat,og et dryss av salt.Kokt skinke med agurkmix er også godt.

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker godt, ferskt brød og bruker salat, kalkunskinke med krydder og diverse grønnsaker på. Det kan være lurt å pakka foreksempel agurken for seg slik at ikke maten blir våt.

Ellers steker jeg ofte baguetter og har enten ost og skinke med salat og paprika, eller roastbiff, løk, salat og eventuelt potetsalat. Det er mange som misunner meg matpakka mi :D

Noen ganger har jeg også en boks med egenlaget salat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scarlet

Starie: Tviler ikke på at mange misunner deg matpakka di nei :blunke: Nå skal jeg innom butikken etter jobb og stærsje opp en super-matpakke til i morgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke tenke meg noe annet enn matpakka mi når jeg har vært flink å lagd meg en god pastasalat som jeg har med på jobb!!!

Ellers må jeg si at du er hjertelig velkommen hjem til meg hver morgen Starie og lage matpakke til meg! Det hørtes digg ut!! Jeg pleier å ha pålegg på jobben jeg å kjøpe meg et halvt brød... Ellers så kjøper jeg.. Er litt lat!!!!

Trulta :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trulta.

Det skal nevnes at jeg ikke har matpakke hver eneste dag, men jeg er i hvertfall ikke av dem som kaster den når de kommer på skolen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg er veldig glad i fiske pålegg. Har akkurat nå dilla på Kippers (røkt sild)

Legger det på skivene med et salatblad og majones og tomat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaste matpakka nei! Når jeg først har laget så havner den i magen i løpet av dagen!! Men joda jeg husker jo at jeg kastet matpakka når min kjære mor pakket sammen noen tørre brødskiver med svett, feit pølse eller ost på.. Det er ikke fristende!!!!!

Men jeg kan ikke si jeg er glad i matpakke, men kan skjønne du er det Starie som har tid til å lage så fristende lunsj om morgenen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan dere har tid til å lage matpakke jeg.. Eller det er jo bare å stå opp tidligere, men det er jo så godt å sove! :P

Uff, så det blir som regel at jeg kjøper lunsj på skolen. Ikke veldig økonomisk, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar da ikke lang tid vel! Kaster baguettene inn i ovnen med det samme jeg står opp og lar de være til jeg har dusjet (tar litt tid siden ovnen ikke er forvarmet). Rett ut av dusjen for å ta dem ut og legge dem så de får bli kalde. Når jeg har stelt meg og kledd på meg er det siste jeg gjør å smøre dem.

Jeg bruker ca en time om morgenen fra jeg står opp til jeg springer til bussen.

Noen ganger steker jeg dem dagen før, men de er jo best når de er stekt samme dag. Det tar jo ikke mer enn 5 minutter å smøre dem og pakke dem inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. De dagene du likevel velger osten, kan du jo pynte og friske den opp med delte jordbær eller reddik i skiver. Smaker godt...

Saltet eller røkt laks er kjempegodt, og et sunt pålegg.

Du kan også ha brødskivene for seg selv, uten pålegg, og ha med f.eks. eggerøre, gryterett fra dagen før eller kyllingsalat i et plastbeger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hatet matpakka mi på skolen.

Havnet alltid i søpla den.

Det eneste pålegget jeg likte var syltetøy.. og sånn er det vel fortsatt.

Så begynte mamma å lage matpakke med syltetøy..

Skiver uten pålegg og et lite glass med syltetøy og en plastskje.

DA fikk jeg ned matpakka!

Jeg synes ikke at ferdig smurte skiver er noe godt, så pålegget ved siden av er en god idè.

Banan er godt på brødskiva.. gjerne sammen med litt bringebær- eller jordbærsyltetøy..

NÅ skal jeg legge meg før jeg blir sulten igjen.

Liker maten best om natta jeg :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...