Gå til innhold

Ordne visum på flyplassen


Gjest Reisedyret

Anbefalte innlegg

Gjest Reisedyret

Jeg skal på en tur sammen med noen folk jeg kjenner (som "arrangerer" turen). De sier vi skal fly til nabolandet (billigere enn å fly direkte), ordne visum på flyplassen der, og så dra til det landet vi egentlig skal til. Jeg hadde regnet med å ordne visum på ambassaden (her i Norge), det virker mye greiere, men nå skal vi snart reise og det er ikke tid til det.

Er det noen som har erfaringer med å ordne visum på flyplassen? Er det vanskelig, tar det lang tid?

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor skal du egentlig? Vil anbefale deg å gjøre det på ambassaden så sant det er mulig.

Ja det kommer helt an på hvor du skal. Noen land ordner ikke visum på flyplassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reisedyret

Han som arrangerer turen har vært der mange ganger før, og han sier at det går an. Men jeg vet jo ikke.

Men det går greit å ordne det i en ambassade som ikke er i Norge? Er litt grønn på dette, redd det skal bli kø og språkproblemer o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt lettere å svare på om du forteller hvor du skal :)

Ja, det er ingen standard på dette. Var i Nepal for noen år siden, der var det laang kø for de som hadde ordnet visum på forhånd, mens de som skulle ordne det på flyplassen føk gjennom en kort og rask kø. Men som sagt av flere, det kommer helt an på hvor du skal. Og du bør finne ut på forhånd om du må ha med bilder osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...